Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: K-Ville - 08.03.2011, 11:07:21
-
Sulake tosiaan paloi ja auto alkoi vastata kaasuun pitkällä viiveellä. Sulakkeen vaihdon jälkeen toimii taas hienosti, mutta ilmastoinin otin varoiksi pois päältä.
Mistä vika voi tulla ja voiko sen korjata?
Edit: Otsikkoon mallia
-
Voi olla toki muustakin kyse mutta mulla vika löytyi palaneesta huohottajan vastuksesta. Paatko tarkennusta millanen hoppa kyseessä.
-
koppa on tosiaan v70 tdi 00->
Pitää tutkia tuokin. Oisko jossain sähkökuvaa, niin siitä ois hyvä lähteä liikkeelle?
-
Sähkökuvaa ei oo mut jos käyt paikalliselta siniseltä tilaamassa uuden vastuksen, saat tohon värkkiin käteesi ilmanputsarikotelon ja turbon välisen mustan putken jossa vastus on kiinteästi kiinni siellä melko lähellä turboa. Uus maksaa pyöreesti satasen ja on suht simppeli vaihtaa. Klemmarit vaan tuutin ja putsarin kyljistä auki ja kaikki letkut/ johdot mitä siihen putkeen liittyy irti ja sama toisinpäin.
-
Noilla oireilla tuo mattson:n kertoma vika on tosiaankin todennäköisin ja jopa melko yleinen.
Saman sulakkeen takana kun tosiaan on kaasupolkimen, kompuran ohjauksen, sekä huohotinlämmityksen sähköt.