Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: anssi68 - 19.05.2013, 18:44:10
-
Jepulis, lukaisin vikakoodit ja nuo jäävät nollauksen jälkeenkin.
Missä on tuo CCM 0021 ( ilmanlaadun anturi ).
Mutta eniten ihmetyttää tuo UEM 0039 (yleiset huomiovalot ), parkit on ok..
-
Ilmanlaadun valvonta-anturi taitaa löytyä ilmanottoaukon reunalta. Sitä varten täytyy irrottaa tuulilasin alta se muovisuoja, josta pyyhkimen koneisto tulee läpi.
Tuo UEM 0039 taitaa liittyä sisävalaistukseen tai vastaavaan. Toimiiko sulla kaikki sisävalot normaalisti?
Olikohan tuo Upper Electronic Module itse ympätty taustapeiliin ???
-
Ilmanlaadun valvonta-anturi taitaa löytyä ilmanottoaukon reunalta. Sitä varten täytyy irrottaa tuulilasin alta se muovisuoja, josta pyyhkimen koneisto tulee läpi.
Tuo UEM 0039 taitaa liittyä sisävalaistukseen tai vastaavaan. Toimiiko sulla kaikki sisävalot normaalisti?
Olikohan tuo Upper Electronic Module itse ympätty taustapeiliin ???
Täytyypä joku päivä purkaa muovisuoja pois ja tutkia se anturi, pitänee hakea siniseltä vai saako jostain muualta.
Sisävaloihin vaihdettu osaan ledipolttimot, vissiin ei ymmärrä polttimon vaihtoa.. Voi olla tuo taustapeilin modulikin rikki..
-
Tilattu uusi anturi, tulee loppuviikosta.. Jos sais sen ilmanlaadun vikakoodin sillä pois.
Sisävaloissa olevat ledipolttimot aiheuttavat sen, että tuo UEM 0039 tulee olemaan niin kauan, jos ei vaihda orkkispolttimoita tilalle..
-
Hyvä, että selvisi.
Ihan mielenkiinnosta, kun omastakin tuo ilmanlaatuanturi löytyy, niin mitäpä se maksoi?
-
Ihan mielenkiinnosta, kun omastakin tuo ilmanlaatuanturi löytyy, niin mitäpä se maksoi?
Ruotsin tilaus ja 237€ sinisen tiskillä pyydettiin tuosta osasta..
Toivottavasti tulee kuntoon.
-
Jepulis, vaihdettu ilmanlaadun anturi ja yksi vikakoodi poistui. Vielä pitäisi selvitellä tuo UEM 0039, mitä se pitää sisällään..
-
Minulla kanssa on tuo ilmanlaatu CCM-0021 vikakoodi ja se tulee heti uudelleen satoi tai paistoi.
Mutta ihmettä tämä oikein mittaa? Ilmanlaatua! Lämpötilaa, kosteutta vai mitä ihmettä ja minkä takia?
-
Ilman laatua, ilmassa olevaa epäpuhtausmäärää.
Mittauksen perusteella automatiikka käyttää sitten sisäkierron läppää ilmanvaihdossa, eli jos on liikaan epäpuhtautta, suljetaan hetkeksi ilmanotto ulkoa.
Järjestelmää ei ole kaikissa, mutta sen olemassaolon tunnistaa siitä, että ilmastointipanelin sisäkierto-nappulassa on AUTO tai AUT teksti, eli sisäkierto automaattitoiminnolla.
Kun tämä järjestelmä on autossa, silloin autossa on asennettuna aktiivihiili mallinen sisäilmansuodatin
-
Kiitos taas Miksu tyhjentävästä vastauksesta. Aivan 237€ arvoiseksi en tuota ominaisuutta kyllä noteraa. Sinällään hyvä että ei vaikuta olevan kovin kriittinen.
Sinällään siinä saattaisi olla jokin linssi joka saattaisi kaivata puhistusta...
-
Se anturi keskustelee ilmastoinnin ohjausyksikön kanssa LIN-väylän välityksellä ja se vikakoodi viittaa siihen, että tiedonsiirto ei toimi, eli vika on siellä mokkulan sisällä elektroiikassa.. näin uskoisin.. eihän siinä mitään toki häviä, jos sinne vilkasee :)
Joo, sen toimimattomuus ei aiheuta mitään näkyviä oireite, se automaattinen sisäkierto ei vaan ole toiminnassa, manuaali-asennossa kuitenkin toimii eli siinä asennossa se menee kiinni, auto-asennossa se pysyy auki
-
Se anturi keskustelee ilmastoinnin ohjausyksikön kanssa LIN-väylän välityksellä ja se vikakoodi viittaa siihen, että tiedonsiirto ei toimi, eli vika on siellä mokkulan sisällä elektroiikassa.. näin uskoisin.. eihän siinä mitään toki häviä, jos sinne vilkasee :)
Joo, sen toimimattomuus ei aiheuta mitään näkyviä oireite, se automaattinen sisäkierto ei vaan ole toiminnassa, manuaali-asennossa kuitenkin toimii eli siinä asennossa se menee kiinni, auto-asennossa se pysyy auki
Tässä tapauksessa vika oli umpeen muurautuneessa anturissa, sen läpi ei mennyt yhtään mitään.. Ensiapuna sen saa korjattua paineilmalla ja eletroniikan puhdistussprayllä ??
-
Tässä tapauksessa vika oli umpeen muurautuneessa anturissa, sen läpi ei mennyt yhtään mitään.. Ensiapuna sen saa korjattua paineilmalla ja eletroniikan puhdistussprayllä ??
testasitko jo sen vanhan anturin toiminnan?
Vielä ei oo tullut asiakasta vastaan, joka olis halunnu että tuohon vikakoodiin puututaan :)
saattaa olla, että omassa autossa on tuo sama vika, ehkä jokupäivä kun suutarin lapsi saa kengät, niin vilkaisen tuota omasta autosta :Ö)
-
testasitko jo sen vanhan anturin toiminnan?
En testanut mitenkään, täytyy etsiä ja testata..
Ja se toinenkin vikakoodi selvisi, sisävalot vaihdettu ledeiksi ei ummarra järjestelmä uutta lamppua..
-
Minulla anturin puhdistushomma tökkäs siihen kun en saa pyyhkijän varsia irti. Miten pirussa ne voivat olla niin tiukasti kiinni ! Ulosvetäjän kanssa yritin ....
-
Minulla anturin puhdistushomma tökkäs siihen kun en saa pyyhkijän varsia irti. Miten pirussa ne voivat olla niin tiukasti kiinni ! Ulosvetäjän kanssa yritin ....
Ekalla kerralla teki tiukkaa saada ne pois. Irroitettuani mutterit laitoin muistaakseni crc:tä sinne muhimaan muutamaan otteeseen ja poks, irti.. Jos ei olleet irti, ovat sitten tiukassa..
-
Biltemassa on tommosta http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Muut/Ruosteenirrotusaine-36333/ ainetta joka jäädyttää osat nopeesti ja sen pitäisi irrottaa ruoste. Ainakin jarruosissa on mulla toiminut. Koita, ei se ole edes kallista.
-
Yön öljyhoito ja parempi istukka mutterin kantaan sai pyyhkijän varret lopulta aukeamaan. Mutta tiukassa oli ja pelkäsin jo että kierre korkkaa puristuksesta...
Internetistä löysin tämmöisen kannustuksen tuohon ilman laatuanturiin liittyen. "The reason they fail is they use crystals to detect or "sniff" for smells, pollutants, nasties in the air and over time these crystals just stop detecting properly and do not generate the correct voltage.
Doesnt matter how much you clean it (please dont use carb cleaner or any solvent on it as that will just make it worse), when its gone, its gone im afraid. Hope this helps! "
Tästä on hyvä jatkaa vaikka paljon toivoa ei ole....
-
Ei auttanut paineilmalla putsaaminen. Autelilla luettuna koodi "CCM-0021 Air guality sensor, Internal fault, Permanent fault" tulee heti takaisin.
Mutta kyllä se muovinalunen kannatti muuten avata ja neulasista ja koivunsiemenistä puhdistaa. Samalla rasvasin pyyhkijämekanisminkin. Tuo itse anturi olikin niin pieni ja mitätön, että siitä on vähän vaikea keksiä paljon puhdistamsta. Likaiselta se ei näyttänyt ja paineilma ei tuonut positiivisia vaikutuksia. Pitäisikö vielä tarjota spiritus fortista? Kaiken kukkuraksi nyt on sitten yhdessä muovikiinnikkeessä wolframinen lukkotappi. Yksi alkuperäinen muovinen putosi ja kultaista minulla ei ollut!
-
Jos joku painii tuon ilmanlaatuanturin kanssa niin ei kannata maksaa siniselle 250e vaan ostaa vaggilaisiin tarkoitettu anturi joka on täysin sama. Hinta Kiinasta kotia tuotuna 10e
Varaosanumero: 1K0 907 659
Linkki osaan: http://www.aliexpress.com/item/Climate-Quality-Sensor-For-Golf-5-6-Scirocco-Touran-Passat-1K0-907-659/32357644645.html
Havaintokuvia:https://www.drive2.ru/l/8168635/
-
Tämä oli todella hyvä vihje, kiitos siitä tjahonen. Anturi tuli reilussa viikossa Kiinasta ja on nyt paikoillaan. Vaati tosin tunnistuksen ja kalibroinnin Vidalla mutta nyt toimii, saa sitten nähdä kuinka kauan. Ja aika mukava tunne kun vikakoodien luku nyt sanoo "No faults"...Niin ja tuo vikakoodi oli minulla CCM-0040.
Edit: Ei tämä sitten mennytkään ihan niin kuin Strömsössä. Vasen puoli työntää kylmää ja oikea lämmintä. Virhekoodejakin on ilmaantunut, CCM lin2 communication erroria pukkaa eikä oikean puolen läppien säädöt toimi. Tainneet jäädä johonkin edelliseen asentoon. Piti vaihtaa vanha (viallinen) anturi takaisin niin alkoi taas oikeallakin säädöt pelittämään. Tuntuu vähän siltä että tuo anturi ei puhu samaa kieltä tuon CCM lin2 väylän kanssa ja taitaa jumittaa koko väylän niin näyttää alkuun siltä ettei ole vikakoodejakaan?