Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jontte89 - 20.05.2013, 13:41:35
-
Eli otsikon mukaiseen autoon vaihettu vapari tekniikka vm 91 olevasta 850 ajettu 400 000km. Auto käy ja kukkuu mutta röpeltää kummallisesti Ja Mittaristossa palaa vihreä taustanen vika valo? 850 toimi kuin unelma ennen koneen irrottamista.
-
Oliskohan niin että moottorinohjaus ei sovellu tuohon vapariin?
Onko yhä turbon ecu ja johtosarja?
Turbossa on paljon sellaista mistä jää töpsä irti jos sinne vaparin laittaa.
Minkä vuotinen tuo v70 on?
-
V70 on 98vm. on turbon johtosarja ja ecu. Tallessa on kyllä turbon Imusarja ja pakosarja sun muut romppeet. Mutta oman käsityksen mukaan auton ei kuuluis edes käydä jos on niin että johtosarja ei sovellu vapariin? miten tuo kone ku on 2.4 170hp eroaa 2.5 turbosta että jos kierrän tulpan pois lohkon kyljestä ja lyön ahtimen kylkeen?
-
No, eiköhän siellä eri sisuskalut ole, kun vaparista ompi kyse, eli kovinkaan isoja paineita ei joka tapauksessa voi laittaa...
-
No eipä tuosta ole tarkotuskaan ottaa tehoja ku on käyttöauto,kunhan saa käymään vielä kaasun annon jälkeen tyhjäkäyntiä ja sit vien vaihdossa sen liikkeeseen :D
-
Vaparin puristussuhde on 10.5:1 ja turbon 8.5:1.
Sylinterin poraus vaparissa 83mm ja turbossa 81mm.
Ei kyllä kestä turbottaa tuo vapari.
Löytyykö vaparin boksi, jos, niin kokeile. Hyvä juttu olis kun luet tästä farkusta vikakoodit niin näet vähän miksi se vaparikone ei sinne sovi.
-
Oma obd2 ei tunnista tuota v70. Ja ei löydy enää vaparin boksia meni romikselle auton mukana.
-
Oma obd2 ei tunnista tuota v70. Ja ei löydy enää vaparin boksia meni romikselle auton mukana.
Se on joltain melkeinpä ostettava semmoinen boxi sitten ;)
Niin ja en siis tarkoittanut itseäni, koska mulla ei muistaakseni ole vaparin Ecuja...
-
Noh,täytynee keksiä jtn viikonlopun aikana.
-
Nyt sain koneen käymään niiku kuuluu mutta ilmeni toinen vika -.- jakopäästä kuuluu järkyttävää vihellystä kaikilla kierroksilla alko ihan äkkiseltään. Olisiko ohjaustehostimen pumppu ajettu 400 000km vai hihnan kiristäjä?
-
Nyt sain koneen käymään niiku kuuluu mutta ilmeni toinen vika -.- jakopäästä kuuluu järkyttävää vihellystä kaikilla kierroksilla alko ihan äkkiseltään. Olisiko ohjaustehostimen pumppu ajettu 400 000km vai hihnan kiristäjä?
Auton käydessä kääntele ratti puolelta toiselle ja kokeile muuttuuko ääni, näin ollen vika voisi olla tehostajan pumpussa...?
-
Vika korjattu vaihdoin moniurahihnan kiristimen =) ja nyt tossa vollessa on leima. Ja ainut vikakoodi tuli niin happitunnistin johtuu varmaankin siitä että on vaan yhdellä lambdalla ja kuuluisi olla kaks.