Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: jepe95 - 20.05.2013, 16:51:21
-
Elikkäs volvo vuotaa öljyä kannen ja lohkon välistä ja rupesin siinä miettimään että miten kannen saa helpoimmin irti että tuleeko sieltä pakosarja mukaan ja imusarja? Ja siinähän joutuu sitten ottamaan öljyn paluu putken irti turbosta ja muut hilppeet noin ja onko järkeä koneistaa kantta jos ei ole kertaakaan lämmennyt liikaa eikä siellä ole mennyt oljyjä ja vesiä sekaisin. Sitten huomasin että turbohan on vesijäähdytetty :s ja saa antaa helpottavia ohjeitakin :D
-
Niin ja mistäs saa sen alimman pyörän sinne jakopäähän kun sieltä oli kiila mennyt halki entisen omistajan toimesta eli ei se hihnapyörä vaan sen takana oleva pyörä missä menee jakopääremmi
-
Ei kai koko ahdinta tarvitse konehuoneesta pois nostaa kun irroittaa pakosarjan kannesta ja kääntää paketin pois edestä, myös imusarjan voi jättää konehuoneeseen kunhan irroittaa kannesta mutterit ja vetää sitäkin sivuun.
Kiilasta en tiedä saako varaosana mistään mutta olen kerran joutunut tekemään itse kiilan, käytin siihen viilan varren pätkän kun sattui olemaan samanpaksuista suunnilleen. hyvin se on toiminut.
Osta kokonainen moottori vaikka esim B200k,n voi saada halvalla ja ota siitä suora kansi ja hihnapyörät yms
-
Niiku aattelinvaa et ne ois helpommi irrotettavis turbosta kun pakosarja kannesta
-
Jos siinä on vakiohilut kiinni, niin ahdinta ei edes saa pois ilman pakosarjan irroitusta. Tai voi saada, mutta hemmetin ahdasta.
-
Niiku aattelinvaa et ne ois helpommi irrotettavis turbosta kun pakosarja kannesta
eihän se pakosarja ole kuin 8kpl muttereilla kiinni
-
Juu lähtihän se ilman pakosarjaa ja imusarjaa aika hyvin sieltä huomasin muuten tossa samalla että venttiilit on aika valkoset eli käy laihalla niin mikä siellä ois voinu mennä rikki kun ei saa tarpeeks bensaa
-
Juu lähtihän se ilman pakosarjaa ja imusarjaa aika hyvin sieltä huomasin muuten tossa samalla että venttiilit on aika valkoset eli käy laihalla niin mikä siellä ois voinu mennä rikki kun ei saa tarpeeks bensaa
B200ET:ssä ensiksi ihan seossäädön tarkastus. Ja toinen juttu ettei ole ahtoja enemmän kuin suuttimien tuotto, jos on "viritetty".
-
Ja nykybensalla valkoinen väri pakovenassa ei edes kerro viasta, seosmittauksella asia selviää.
-
Otin siitä päästöt ja ei ollut mitään poikkeavaa polttaa bensan henosti eikä käy laihalla. En sitten tiedä voi olla iha normaaliakin. Ainut että entinen omistaja oli laittanut vapaavirtaus suodattimen ja nyt siinä on lastu kiinni mikä ei kyllä tuonut mitään suorituskykyä autolle.
-
ton kansirempan jälkee tuli semmone ongelma et kylmänä käynnistäessä lähtee huonosti käyntiin eli joutuu antaa paljon kaasua ennen kuin hurahtaa. eli kun starttaa niin hörähtää sitten vaan starttaa ja kun lyö kaasua niin sitten lähtee, ennen lähtenyt laakista käyntiin. ja onkos noissa b200et koneissa diagnostiikka pistoketta?
-
Lämpöaikakytkimen liitin irti tai starttisuuttimen liitin irti.
-
onkos noissa b200et koneissa diagnostiikka pistoketta?
Ei, ihan ite saa keksiä missä mättää.
-
nyt siinä on lastu kiinni mikä ei kyllä tuonut mitään suorituskykyä autolle.
No eihän se tuokaan kun ahdot ohjataan tässä mekaanisesti...
Siis, jos sulla on siellä lastu boksissa, ahdot pitää huijata mekaanisesti johonkin n. 0.9-1.0 bar pitäisin hyvällä lastulla turvallisena.
Lastu takaa vain riittävän bensamäärän, ei sinällään nosta ahtoja.
Jos et tunne aihetta, laita vaikka hakuun "bleedi" tai "rajapaineventtiili."
Huom. Ole etusivulla kun teet haun!
Joo, tai laita viestiä mulle... :P