Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: jepe95 - 23.05.2013, 14:58:33
-
Juu elikkäs uskaltaako tolla koneella nostaa yhteen baariin ahdot ja mihin asti ne linnunluukanget kestää? Tuolla on joku lastu kiinni ja vapaavirtaussuodatin ja siellä on imusarjaa avarrettu?
-
Itse en nostaisi noin korkealle. Joku 0.8 voisi olla sopiva.
-
Ookei kun laitan sen kuulajousi venttiilin eli ahtopaineensäätimen kiinni niin onko se näin että mitä kiinnimmäksi sitä ruuvaa nii enemmän ahtaa vai onko toistepäin.
-
Kyllä se alakerta 1bar ahdot kestää. Laajakaista seosmittari kannattaa hankkia, niin näkee pysyykö seos hyvänä. Taka-akselin ylitys ja takapönttö kannattaa päivittää 2,5" tai 3", toki samalla vaivalla rakentaa jo koko putkiston uusiksi. Vakio Garretilla ei saa niin paljon tehoa, että alakerta antautuu, toki kaiken saa rikki halutessaan. 3bar bensanpaineensäädin kannattaa vaihtaa sen vakion 2,5bar tilalle, niin ei tule ongelmaa sopan riittävyyden suhteen. Vääntö jää tolla pienellä alakerralla sen verran maltilliseksi, että alakerta ja voimansiirto pysyy nipussa. :hello:
-
Mulla b230ft vuosimaali 90. Joten SAATTAA olla linnunluilla.
Nyt tämmöinen kokoonpano:
-2,5" putkisto alusta loppuun.
-3,5bar bensanpaine.
-Viikingin lastu.
-0,85bar ahtopainetta.
-Ilmansaanti on toistaiseksi vakio.
Hyvin on kestänyt tekniikka tuolla kokoon panolla! Kytkin joskus hieman luistaa, mutta sillä alkaa oleen kilometrejä jo aika paljon..
-
Vakio Garretilla ei saa niin paljon tehoa, että alakerta antautuu, toki kaiken saa rikki halutessaan.
Kyllä muuten saa. :)
Vakiogarretti, kovat bensanpaineet, putkisto iso ja ilmanotto parannettu.
Kanki poikki ja kolme mutkalla. :o Paineita oli joku 1.2 bar.
Eikä mennyt laihalle.
-
Kyllä muuten saa. :)
Vakiogarretti, kovat bensanpaineet, putkisto iso ja ilmanotto parannettu.
Kanki poikki ja kolme mutkalla. :o Paineita oli joku 1.2 bar.
Eikä mennyt laihalle.
:o
Mulla kesti kone hyvin nipussa neljä kesää 1bar paineella, tosin ajotyyli on aika maltillinen. Perus "virit" eli putkisto ja lastu, sekä yhtenä kesänä kireämpi nokka.
-
Kaverilla katkesi linnunluu 0 bar ahdoilla 2litraisessa k-jetti volvossa.
Olikohan se vapaavirtaussuodatin liikaa :2funny: :2funny:
Ainiin järvisellä taisi olla kuvakin täällä kun ihan b230 vaparista, mitä ei oltu viritetty juuri ollenkaan oli linnunluu mennyt s kirjaimen muotoiseksi. Joten taitaa olla aika tuurista kiinni miten ne kestää. Pienikin virhetapahtuma taitaa tuhota ne.