Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Perkkio75 - 23.05.2013, 23:19:32
-
nopeusanturin singaali puuttuu 3-1-1 ,vaihteistona aisin 50-42le ,missäs toi anturi fyysisesti oleilee,onko mahdollisesti siinä turbiinin yläpuolella,musta nappula ? mitähän virkaa tuolla anturilla eli mitä noputta se mittailee?
-
Siinä se on laatikon "päällä"
Kuvassa pdf:ssä 7
http://pdfsb.com/readonline/594652456551783958336439436e6b3d
Ja tuossa kuvassa 17
(http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-71370.jpg)
(http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_3858.jpg)
Jos tarvit, niin multa löytyy tuollainen ehjä ylimääräisenä.
-
kiitos ja kumarrus, yv laitettu.
-
ei muuten tuo kuvan anturi käy tohon laatikkoon, tos on oikee http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1540696.
-
ei muuten tuo kuvan anturi käy tohon laatikkoon, tos on oikee http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1540696.
Tohon linkittämääni kuvan laatikkoon käy, mutta ei kyseisen auton laatikkoon, joka ei aloitusviestistä selvinnyt... Ja sit niissä -95 ja -96 mallisissakin on vielä anturit erilailla.
Ilmeisesti auto -95 ja loota 96 tai uudempi=sekasikiö joka ei toimi.
-
itellä on 94 eikä siihenkään käy.
-
Nettivaraosa linkissä oleva anturi, ei ole vaihdelaatikosta. Ei uudemmasta, eikä vanhemmasta. Näyttää ihan moottorin kampiakselin tunnistimelta.
-
kyllä tuo linkissä oleva ainakin 94 laatikossa on 2 kuukautta sitten omaani vaihdoin, virallinen nimi taitaa olla moottorin nopeuden tunnistin.
-
Moottorin tunnistin se nimenomaan onkin. Ei mitään tekemistä vaihteiston antureiden kanssa. Sijaitsee siinä moottorin ja vaihteiston yhdyskohdassa yläpuolella.
-
siis nimenomaan se anturi kertoo automaatti laatikolle koska vaihtaa.
-
No juu ei. Vaihteistolla on oma sisääntulo anturi ja ulosmeno anturi. Tota moottorin anturia käytetään lähinnä turbiinilukon toiminnan tarkkailuun+varajärjestelmänä, jos laatikon oma anturi hajoaa. Kaikissa etuveto 4 vaihteisissa on sama sisääntulo anturi, ja se kytkeytyy siihen moninapaiseen mustaan liittimeen vaihteiston päällä. Yhdessäkään ei ole tuota kuvassa olevaa bosch 2 napaista liitintä. Paitsi 96/96-> ulosmenoanturissa, mutta se anturi ja sen johto on erilainen. Liitin on harmaa vaihteiston anturissa+johto lyhyempi.
Koodi 3-1-1 viittaa vaihteiston sisääntulo anturiin, signaali puuttuu. Ja se anturi on tossa Justuksen laittamassa kuvassa nr.19.
nr. 17 on ulosmeno anturi ja se tarjoaa yleensä koodis 2-3-2.