Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Zhame - 08.03.2011, 21:01:34

Otsikko: 850 T-5 '94 kierrokset jää "kantamaan"
Kirjoitti: Zhame - 08.03.2011, 21:01:34
Eli. Ongelmana se, että otsikon mukaisessa autossa kaasun nostaessa ei laske kierrokset välittömästi vaan n. sekunnin odottelun jälkeen. Tapahtuu kun kiihdyttää ja nostaa vain kaasun pois/laittaa kytkimen pohjaan/ottaa vaihteen pois, eli aina, kun on kaasua painanut, varsinkin reilummin, niin jää kierrokset hetkeksi kantamaan. Myöskin tasakaasulla ajamisen jälkeen, moottorijarrutusta kun aloittaa, niin jää kierrokset hetkeksi siihen, missä ne olivat.

Auto on manuaali ja lastutettu(?) saksan tuonti 855. Jos joku tietäisi ongelmasta ja sen ratkaisusta niin ottaisin tiedon todella mielelläni vastaan, jos ei, niin täytynee pärjätä ongelman kanssa. Sinänsä ei ajo haittaa, häiritsee vain.
Otsikko: Vs: 850 T-5 '94 kierrokset jää "kantamaan"
Kirjoitti: HTK - 09.03.2011, 00:02:30
Ettei kaasu jumi mekaanisesti? Esim. vaijerista? Ottaa kaasuläpän päällä olevan mustan suojamuovin irti ja joku painamaan kaasua, katsoo palauttaako normaalisti.
Otsikko: Vs: 850 T-5 '94 kierrokset jää "kantamaan"
Kirjoitti: Axu85 - 09.03.2011, 06:26:03
Vaikka itel on vapari niin tekee sitä samaa, johtuneen ominaisuuksista. ::)
Jos oikeen häiritsee niin kevennä vauhtipyörää.. ;)

Edit: itselläni on tutkittu ja todettu ominaisuuksiin...
Otsikko: Vs: 850 T-5 '94 kierrokset jää "kantamaan"
Kirjoitti: Carcha - 09.03.2011, 14:43:56
Itellä tekee samaa, ja kuten mainittu, moni on diagnosoinut tämän ominaisuudeksi.
Otsikko: Vs: 850 T-5 '94 kierrokset jää "kantamaan"
Kirjoitti: Grand-Tourer - 17.03.2011, 13:02:56
Yksi ääni lisää - ominaisuus ( b5252 -95 ), CRC tai vaseliini ei riitä, seuraavaksi käyttää irti jousi/pyörä

Muistakaa mainita vaimolle että ratti menee rattilukkoon, kos kääntää avainta liikaa
, kun moottoritien kiihdytysrampin päässä pysyy kiekkamittari pohjassa
( vitsi, vitsi, hinauksessa - vaikka moottoria ei käynnistä, avain kannattaa laittaa virtalukkoon )

Korjaus ?
- kerää epäpuhtauksia pyörivän pyörän "pohjaan", jotka jumittaa pyörän kun kaasupolkimen runttaa pohjaan ?
- stopparia säätää?  Pääseekö pyörähtää liian pitkälle, jolloin jousen veto ei tule oikeaan suuntaan. Jousessa tuntuu olevan vetoa.
Otsikko: Vs: 850 T-5 '94 kierrokset jää "kantamaan"
Kirjoitti: sukka - 28.03.2011, 19:19:20
itsellä ollut 4 t-5 mallia kolmessa vuodessa,ja kolme vaparia,ja muistaakseni kaikki on jättänyt kaasua hetkeksi päälle (ehkä noin 0.5sek) jonka jälkeen kierrokset laskee muihin merkkeihin verrattuna suhteellisen hitaasti,jotkut vähän nopeammin kun toiset. yksi turbo malli jätti huomattavasti enemmän kaasua päälle,varsinkin kostealla ilmalla,mitään selvää vikaa ei löydetty joten annettiin asian olla :)