Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: suursmurffi - 26.05.2013, 03:21:05
-
Mistä varmaa tietoa, kun pari kertaa keitti viikon aikana ja tuntu että lämmöt alko nousemaan koko ajan.
Otin sitten termostaatin pois ja toimi taas normaalisti mutta nesteet häviää jonnekkin (Noin paisunta säiliöllinen päivään) Muttei kuitenkaan öjyissä näy mitään eikä muutenkaan häviä tai lisäänny. Lopulta aloin laittamaan pelkkää vettä kun meni nestettä niin pirusti >:( ja nyt paisunta säiliön neste ruskeeta, ehkä ruostetta kun pelkkää vettä laitettu.
Mutta kuitenkin ei jätä läikkää alle, Ei näy valumia konehuoneessa, ei nestettä öljyissä, eikä tupruta valkosta tai sylje vettä putkesta, mutta kumminkin nesteet häviää johonkin ???.
Ei kehtais ihan kokeilumielessä käydä kanspahvia vaihtamaan...
-
Jos mahollista käyttää puristuspainemittaria, niin sillä näkee hyvi jos alkaa porina
käymään paisarissa, käykö kone tyhjää miten?
Itelläköön ei öljyissä näkyny mitään, kun ei niin paljoa ehtiny pahvi mennä,
mutta sen verta oli rikki että nestettä meni palotilaan ja puristuksia mittaillessa
työns paineet paisuntasäiliöön
-
Ei tee painetta paisariin ja tyhjäkäynti käy normaalisti siinä 800rpm:n paikkeilla.
-
Onko kabiinin puolelta tutkittu ettei ole sisäkennossa tai sen letkuissa vuoto?
Tosiaan ruostetta pukkaa jos vedellä ajelee, kantsii olla jäähdytinnestettä aina seoksessa.
-
Eipä oo vielä tullu katottuun kabiinin puolelta.. pitääki tsekata löytyykö mistään kosteutta
-
Ei tee painetta paisariin ja tyhjäkäynti käy normaalisti siinä 800rpm:n paikkeilla.
Miksi se keitti? Veden vähyydestäkö?
Mikä kone? Vinokone LH:lla?
Pikkasin painetta pitää systeemissä olla kun kone on käytetty kuumaksi.
Jos ei ole, niin se vuotaa jonnekkin ja ns. käy kuumana, koska kansi alkaa kuivumaan.
Jos vinokone ja LH, niin onko turbo?
Jos on niin katso öljynjäähdyttimen letkut sieltä suodattimen luonta.
Toinen paikka on myös läppärin kennolle kannesta menevä letku. Voi kusta niin hienosti, ettei jätä lätäkköä ja vuotaa vain silloin kun painetta on tarpeeksi (kone tarpeeksi kuuma). Nimittäin vinokone LH:lla käynnistää sähköflektin vasta koneen ollessa 105C lämpötilassa ja tuon lämpöinen vesi muuttuu välittömästi höyryksi joutuessaan ilmaan.
Kansipahvin vika kyllä oireilee aina jotenkin muutoin ennenpitkää kuin siten, että pelkää nestettä katoaa... :-[
-
Kone on B234F. Jalkatilat ei oo märät ja ainut märkä paikka näyttäs olevan vesipumpun luona mutta otappa selvää onko se josta vuotaa kun öljyn peitossa ja lämmetessä saattaa öljy vaa muuttua juoksevammaksi. Pitää jollain tökötillä suhutella se puhtaaksi ja seurata tilannetta..
Nyt alkanu vuotamaan vaan enemmän kun ilman suurempia ajoja meni tänään jo pariin otteeseen paisari tyhjäks.