Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: anatolisnki - 08.03.2011, 21:43:03
-
Purkamoilta ei tahdo löytää V70 2005-2007 käypäsiä takalasin pyyhkijän moottoreita. Ja sitä muoviratasta mikä sieltä useimmiten kuluu kelvottomaksi, ei saa (ilmeisesti?) erikseen ostettua.
Olisiko porukalla kiinnostusta ostaa irto rattaita, jos saisin tehtyä niitä? Vai joko näitä on jo tehty?
Vanhasta rattaasta pitäisi käyttää se kupari kiekko mikä on siellä takapuolella.
-
Kyllä kiinnostais. Just totesin sellaisen rikkinäiseksi omassa koslassa. Sain auton myyjältä toisen moottorin ja siinä oli myös tämä ratas kulahtanu.
-
Ensi viikolla yritän selvitellä asiaa..
Josko muitakin kiinnostuneita ilmoittautuisi.
-
täältä löytyy kans... :-\ Itsekkin olen miettynyt et miksi siinä esim: ei voisi olla messinkinen/alumiinen ratas?
-
Tänne myös kelpais,jäi varsi puolitiehen ???
-
Kyllä täältäkin löytyy tarvitsija.
-
mulle kelpaisi kanssa. voin ottaa usemankin jos tilaus edellyttää.
-
Selvittely rattaan osalta jatkuu.. Kovin pienessä erässä ei kustannuksellisesti ole järkeä, joten rattaan kaipalijat ilmoitelkaahan tänne. Katsotaan sitten millainen hinta rattaalle muodostuisi..
-
Täällä olisi tarve 4:lle rattaalle (hammaspyörälle). maurei
-
Onko rattaan valmistajaa tiedossa?
-
näissä ennemmin tai myöhemmin kaikissa sama vika, että hajoaa tuo muovinen hammaspyörä, varaosaa ei suoraan tuohon löydä, kun sitä ei virallisesti edes ole olemassa. siksi käytetytkin maan alla ja uusi osa maksaa muistaakseni ~350€ tms. sellaista se on kun ne tehdään serbiassa!?!?!? siellä kun ei talvipakkasia juuri ole :-\
-
Hep! Mukana ollaan, pyyhkijä ei enää liiku ilman apuvoimia...
-
Ollut kaikennäköistä muuta niin tämä jäänyt vähän taka-alalle.. Valmistajaa ei ole vielä löytynyt, mutta asia etenee kyllä!
-
Tännekin menisi yksi ratas!
-
Huuto.netissä olisi nyt vihdoin yksi ratas myynnissä... id 174526361
Alkuperäinen on vinohampainen, tämä malli suorahampainen. Testattu että toimii näinkin.
Vaihtohan on helppo, moottoria ei tarvitse välttämättä irrottaa.
- pyyhin irti, 13mm mutteri
- suihkusuutin irti
- takakontin verhoilu irti, 4 kpl torx
- pissapojan letku irti
- moottorin kansi irti, 7 kpl torx
- vivusto+ratas vedetään pois, voi joutua naputtelemaan akselia ulkopuolelta
- vanhasta rattaasta irrotetaan kuparirengas ja painetaan kiinni uuteen rattaaseen
- kasaus päinvastoin, vaseliinia rattaaseen
-
Kannattaa samalla tutkailla tuon moottorin kuntoa. Itselläni alkoi kuulumaan sellainen napsutus sieltä, vaikka pyyhin toimikin. Otin koko höskän irti, purin atomeiksi ja huomasin samalla että hiilet olivat menneet poikki tuosta moottorista, siitä tuo naputus. Kaapista uudet hiilet, joita joutui vähän rakentelemaan, kun olivat erikokoiset kun nuo vanhat, ei muuta kuin kiinni ja avot, taas pelaa ilman naputusta.
-
2003 V70 pyyhin oikealla lepoasennossa...
-
YV lähetetty
-
2003 V70 pyyhin oikealla lepoasennossa...
V70 vm 2003. Sulka pitäisi jäädä lepoasennossa vasemmalle?
-
Onko auto sitten vm. 2004, kun otettu käyttöön toukokuussa 2003. Oikealla se kuitenkin lepää, siis pyyhin.
-
Vai olisiko vaihdettu uudempi moottori sinne..? Onko autosi sarjanumeron loppuosa alle vai yli 310108 ?
-
pyyhkimen puoli vaihtuu kesken mallivuoden 2003 jos oikein muistan.
-
Hammaspyörien tarvitsijoille tiedoksi, kaupankäyntiä jatketaan myydään-osion puolella.
Taitaa tosiaan vaihtua tuo pyyhinmalli/moottori 2003 vuoden puolessa välissä.
Ilmeisesti elokuussa 2003 valmistuneissa autoissa on jo tämä uudempi pyyhinmoottori.
-
Hammaspyörien tarvitsijoille tiedoksi, kaupankäyntiä jatketaan myydään-osion puolella.
Taitaa tosiaan vaihtua tuo pyyhinmalli/moottori 2003 vuoden puolessa välissä.
Ilmeisesti elokuussa 2003 valmistuneissa autoissa on jo tämä uudempi pyyhinmoottori.
Kaikki 3/2003 alkaen valmistetut ovat olleet 2004 mallia...
-
Hammaspyörien tarvitsijoille tiedoksi, kaupankäyntiä jatketaan myydään-osion puolella.
Taitaa tosiaan vaihtua tuo pyyhinmalli/moottori 2003 vuoden puolessa välissä.
Ilmeisesti elokuussa 2003 valmistuneissa autoissa on jo tämä uudempi pyyhinmoottori.
:hello:
Ostin hammaspyörän ja asentelin sen huolellisesti paikoilleen. Tarvittaessa moottorin ja akselin liikkuvuus on hyvä herkistellä. Ennen varren ja sulan asennusta on hyvä pyyhintä käyttää kaikilla eri toiminnoilla, varmistaa, että oikea asento on kohdallaan. Myyty ratas osottautui hyväksi ja on nyt käytössä osoittanut olevan sopiva tuohon systeemiin. Jos haluat olla maksamatta 300 euroa uudesta niin suositeltava vaihtoehto on ostaa 80 euron ratas. Purkaessa on hyvä olla ulosvetäjä, että sulanvarren saa pooritukselta irroitettua. Myyjän antama ohje pätee, työ on nopea ja helppo tehdä, euroja säästyy. Kiitokset rattaan valmistajalle, myyjälle. :2funny: