Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hiltsu - 08.03.2011, 22:30:25
-
Joo, pitäs moottori ja apulaitteet irrottaa tuosta hylystä, joten ohjeet ovat tervetulleita. Uudelle omistajalle menis kone niin että kaikki apulaitteet, virtalukko yms lähtee, jotta ajoneston yms kansa ole ongelmia.
Eli mistä kaikkialta moottori on kiinni? Mitä johtoja pitää irroittaa mistä mihin asti? Missä ns. boxi sijaitsee, joka varmaan lähtee samaan pakettiin? Ja mites noi cruicen osat?
Kyselen sitte lisää kun olen noi tiedostanu. Kiitos :)
-
Jos moottori menee vastaavaan vehkeeseen niin johdothan siellä pitäisi olla valmiina. Riippuen käytettävissä olevista välineistä kannattaa harkita sitä nostaako moottorin yläkautta, vai tiputtaako koko apurungon. Kun laatikosta/koneesta on irti kaikki letkut ja johdot niin sitten vain kiinnityspisteitä irti. Nuo löytää kun hetken tutkailee. Apulaitteita voi irroitella niin saa hieman touhutilaa. Aika looginen kokonaisuus joka opastaa purkajaansa.
Jos on automaattilaatikolla, niin laatikon koneesta erottamisen yhteydessä täytyy painattaa sitä momentinmuunninta laatikkoon päin, laatikossa on siellä ylhäällä reikä sitä varten. Manuaalilaatikon voi irroittaa suoraan kun on irroittanut kiinnityspultit.
Jos irroitat koko kojelaudan niin tuon virtalukon ainakin saat helposti irti, joskin taitaa riittää kun irroitat muovit siitä ympäriltä.
Tuo "boksi" on paisarin ja pissapojansäiliön välisessä mustassa muovikotelossa. Avaa kansi ja vedä ohjausyksikön päällä olevaa lukitusvipua eteen ja nosta boksi pois. Jos ostajan vehkeessä on oma boksinsa ja vastaava kone, niin silloinhan pitäisi kyllä periaatteessa toimia niilläkin. Näin ainakin bensakoneisissa.
Cruisen osista ei ole kokemusta.
-
Kumpi on helpompi, ala vai yläkautta? En tiijä yhtään mihi se on menossa. Kovasti puhu että 940:n ois menossa, mutta en tiijä. Saat tulla kohta osia vastaan purkamaan tuon motin pois :)
-
Se kumpi on helpompi, riippuu käytettävissä olevista välineistä. Jos mahdollista nostaa koko auto ilmaan niin tuo alakautta purkaminen on helpompi, kun renkaiden ripustukset on pois pelistä niin tuo apurunko on 4x pultilla kiinni. Tukee koneen, nuo irti ja auto ylös niin jää kone/laatikko apurunkoineen maahan.
Jos autoa ei ole mahdollisuutta nostaa niin sitten yläkautta, mutta tuokin vaatii jonkun millä nostaa kone/laatikko pois.
Kyllä se sieltä lähtee ;)
-
Ei muutaku kaikki pois mikä on tiellä :) sillä periaattella mä ruuvvailen :D