Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Grimmy - 29.05.2013, 13:30:58
-
Sellasta ongelmaa pukkaa että tuntuu siltä että ohjaustehostin pitää välillä ääntä kun kääntää ripsakammin esm parkkiin tjs. Normi ajossa ei huomaa mitään.
Katselin sitten tuota ohjausatehostimen nestesäiliötä kun ääni on vähän sama mitä tulee jos nestettä on liian vähän. Liian vähän sitä varmaan onkin kun ei musta yllä siihen korkissa olevaan tikkuun (pitääkö se mitata auki vai kiinnin ruuvattuna? )mutta ei niin vähän että pitäisi noin vaikuttaa.. kysymys liittyykin enemmän tuohon nesteen väriin.
Se on sellasta rusehtavaa ja ikäänkuin palaneella haisevaa. Mitä nyt yleensä noiden kanssa touhunnut niin yleensä käytetään joko punasta atf:ää tai sitten ihan ohjaustehostin nestettä joka on väritöntä.
Mitä nestettä ja minkä väristä näissä volvoissa pitäisi olla? Mitään vuotoja en nopeasti lampun kanssa linjoja ja letkua tutkimalla löytänyt.
-
Ei atf:ää vaan hydrauliikkanestettä. Jos haisee palaneelle niin vaihdettava.. Tuota litkua käytän töissä..
http://www.liqui-moly.de/liqui-moly/produktdb.nsf/id/en_1127.html?OpenDocument&land=DE
-
Mitä nestettä ja minkä väristä näissä volvoissa pitäisi olla? Mitään vuotoja en nopeasti lampun kanssa linjoja ja letkua tutkimalla löytänyt.
Vihreää Volvon omaa.
-
Vihreää Volvon omaa.
Ai sitä Volvo porauslautan tuottamaa Volvo jalostamolla kehitettyä Volvo-öljyä??
-
Jos ohjaustehostimen öljysäiliön korkin tiiviste on vihreä, niin silloin on käytettävä vihreätä öljyä. Jos tiiviste on punainen, niin silloin punaista öljyä.
-
Onko noissa jotain muuta eroa kuin valmistaja?
-
Onko noissa jotain muuta eroa kuin valmistaja?
Jos meinaat että eroa punaisela ja vihreällä, niin on, punainen on perus automaattivaihteisto-öljyä, vihreä on hydrauliikkaöljyä, eikä välttämättä kannata sekoittaa, ellei tiedä tai ole valmis hyväksymään seurauksia.