Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: volvesteri - 03.06.2013, 10:39:05
-
En äkkiseltään löytänyt sopivaa olemassaolevaa topiccia tälle. Ehkä forumille voisi laittaa oman osion paikkakuntakohtaisille korjaamolistoille ja kokemuksille?
Mutta asiaan: V70 kaipaa kohta huoltoa. Ehkä uudet iskarit ja jopa puslan tai kaksi. Kuka osaa korjata Tampereella? Onko Käyttöauto mistään kotoisin hinnan ja laadun osalta? Naapurissa (Hatanpäällä) on myös AD korjaamo, pärjääkö sen kanssa?
-
Korjaamo-osiosta löytyy hyväksi havaitut volvokorjaamot osio ;) luulis sieltä löytyvän ainakin yksi tamperelainen autokorjaamo :D
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=266.0
-
http://www.vmsracing.fi/ O0
-
***
-
Ylöjärvellä Autodiagnostiikka on huoltanu pari kertaa oikein hyvin mun volvoa.
Jos pelkkää iskarin- ja puslanvaihtoa tarkotus tehdä, niin rengasliike Ylönenkin tekee sellasta sopuhintaan Sääksjärvellä.
-
Täytyy varmaan tuota Käyttöautoa kokeilla ainakin perushuollon kanssa. Se kun on tuossa melkein vastapäätä...
Iskarit voi olla hankalampi, kun tekisi mieli ostaa itse netistä oikeaa merkkiä ja puslien kanssa hieman sama juttu. Merkkiliikkeet voivat olla vähän nihkeitä omien osien suhteen. Ja toisaalta kannattaako merkkkihintaa maksaa ihan perushommasta. Ellei sitten itse ala taas autoa ropaamaan...
-
Täytyy varmaan tuota Käyttöautoa kokeilla ainakin perushuollon kanssa. Se kun on tuossa melkein vastapäätä...
Iskarit voi olla hankalampi, kun tekisi mieli ostaa itse netistä oikeaa merkkiä ja puslien kanssa hieman sama juttu. Merkkiliikkeet voivat olla vähän nihkeitä omien osien suhteen. Ja toisaalta kannattaako merkkkihintaa maksaa ihan perushommasta. Ellei sitten itse ala taas autoa ropaamaan...
pirkanmaan autotaito on volvo merkkihuoltoliike ja lielahteen aukes uus volvo merkkihuolto tuossa taannoin.
-
pirkanmaan autotaito on volvo merkkihuoltoliike ja lielahteen aukes uus volvo merkkihuolto tuossa taannoin.
Eivät ainakaan omien, eikä volvo maahantuojan nettisivujen mukaan ole merkkihuolto siinä määritteessä, missä se yleensä mielletään, eli merkkihuolto= maahantuojan valtuuttama korjaamo
Noista ainakaan ensin mainittu ei sivujensa mukaan asenna asiakkaan mukanaan tuomia osia, bongasin sieltä sivulta muuten hauskan jutun.. Tuntiveloitus 69 €/h Jos osallistut töihin "seuraamalla", niin tuntiveloitus 79 €/h ns. "koulutuslisä"."
Yleensähän vastaavia käytetään vitseissä, mutta tää on eka kerta, kun se on ihan oikeasti hinnastossa :D
-
Eivät ainakaan omien, eikä volvo maahantuojan nettisivujen mukaan ole merkkihuolto siinä määritteessä, missä se yleensä mielletään, eli merkkihuolto= maahantuojan valtuuttama korjaamo
Noista ainakaan ensin mainittu ei sivujensa mukaan asenna asiakkaan mukanaan tuomia osia, bongasin sieltä sivulta muuten hauskan jutun.. Tuntiveloitus 69 €/h Jos osallistut töihin "seuraamalla", niin tuntiveloitus 79 €/h ns. "koulutuslisä"."
Yleensähän vastaavia käytetään vitseissä, mutta tää on eka kerta, kun se on ihan oikeasti hinnastossa :D
Tuo asiakkaan mukana seuraaminen heitetiin sivuja tehdessä huumorilla sinne :D
Suosittelen Pirkanmaan autotaitoa ;) osat haetaan siitä ad-korjaamolta jos ei halua alkuperäisiä volvolta haettavan.
-
autotaito myös tekee vanhempiin autoihin (+10 v) ne työt mitä pyydetään eivätkä soita autoa hakemaan tasan tunnin päästä ja yks vika on tehty, ja muut jätetty. nimeltä mainitsematta niitä liikkeitä jotka näin tekee tai tehny tampereella.
-
Autotaito onkin näköjään myös työmatkan varrella. Pitänee soitella tuonne ja Käyttöautoon ja tsekata kumpi huoltaa edukkaammin. Iskarit ym. vaihdatetaan sitten muualla.
Ehkä vähän ottaa silmään tuo uhoaminen, ettei töitä saa katsella. Joko joku asiakas on ollut turhan innokas, tai sitten hallin puolella tapahtuu jotain mitä asiakkaan ei soisi näkevän? Vaikka samahan tuo on kaikilla huoltofirmoilla. Joissain paikoissa sentään on ikkuna pajan puolelle, että näkee vähän mitä omalle autolle tehdään ;)
-
http://huoltorex.nettiavain.fi/ on varmaan se Lielahden paikka? Toki huomattavasti hankalammassa paikassa mitä nuo pari Hatanpään mestaa. Hyvä kuitenkin että on vaihtoehtoja.
-
Jaapa jaa, mulla on kyllä aika huonoja kokemuksia autotaidosta vuosien takaa.
Auto (240) jäi tielle, kun se alkoi polttaa yhden pytyn tulppaa. Hinautin sitten sen autotaitoon, kun en kovassa pakkasessa olis tarjennut mitään itse sille tehdä.
Siellä tutkivat ja eivät vikaa löytäneet. Vaihtoivat uudet tulpanjohdot, just hiljan vaihdettujen tilalle, oli kuulemma liian suuret vastukset, että ei se näillä voi toimia, ja höpö, kun ne oli häiriönpoistojohdot joissa pitkikin olla n. 10k Ohmia vastus. Sitten oli katottu, että jakoremmi ei ollut hypännyt, no ihan ok sinänsä, mutta oli laitettu uudet pultit vesipumppuun, joka sekin oli just tuore ja alkuperäinen volvolainen. Ihmettelin, että miksi niitä pultteja pitää vaihtaa, vaihtavat kuulemma aina... ja kauhea hinta niistä oli myös laskussa, kuten aivan tavallisista bougicordin tulpanjohdoistakin.
Vikaa ei ollut löytynyt, joten vaihtoivat bensansuodattimen, ok, harakiri suodattimen hinta vaan oli kuusinkertainen... Mutta sitten oli säädetty seokset rikkaalle, että kävis paremmin... Puristukset oli mitattu ja ne oli yhdessä pytyssä aika heikot. Johtui kai vaan siitä, että oli yritetty useasti käymään ja pyttyyn mennyt bensaa reilusti. Totta tuokin kyllä osaksi, mutta mutta... Aiemmin päivällä vielä soittelivat mulle, että jarrupalat on ihan loppu ja jarruletkutkin oli kuulemma heikossa kunnossa, että ne tarvis uusia, tuumasin, että voin ne kyllä itse vaihdella sitten myöhemmin.
Varsinaista vikaa ei löytynyt, mutta auto kuitenkin kävi, joten maksoin messevän laskun jupisten.
Myöhemmin tulppien polttelu jatkui ja sitten aloin itekin mittaileen puristuspaineita, tulin siihen tulokseen, että se on kansirempan paikka.
Kansipahvihan siitä oli sitten porsinut.
Jarrupaloissa oli pintaa varmaan puolet jäljellä ja letkuissa ei mitään murtumia näkynyt, kunhan vaan yrittivät lisää hommia kalastella.
Ihmettelin myöhemmin suurta bensan kulutusta, joka oli kasvanut ainakin 2:lla litralla alkuperäisestä. Poikkesin sitten kaasutinexpertillä, joka kertoi, että onpas tosi rikkaalle vedetty...
Enpä oo sen koomin autotaitoon mitään remppaan vienyt, enkä vie.
Ennemmin sitten vaikka Käyttöautoon vaikka maksaakin ihan sikana.
Lielahdessa on Huoltorex joka ropailee Volvoja. Kerran kyselin sinne vikaoodin lukuun, ei ollut kuulemma sellaisia vehkeitä, että tuosta Coupesta olis koodeja ulos saanut, no jäi sitten menemättä.
Kanagasalla on VMS Racing volvokorjaamo, itellä ei ole kyllä kokemuksia siitä.
Lempäälässä on Hakalan korjaamo, joka tekee kaikkien merkkien remppoja, erikoistunut kyllä volkkariin.
Joskus käytin siellä coupee ilmastoinninhuollossa ja se vaikutti ihan asialliselta paikalta, eikä ollut tolkku kalliskaan.
-
VMS Racing kanssa komppaan ja siellä onnistuu myös ajotietokoneen kielen ohjelmointi ;)
Nykyään uusi toimipiste Kangasalan Lentolassa!
http://www.vmsracing.fi/
Toinen paikka on Auto Ritari, joka käsittääkseni teki aikaisemmin VMS Racingin kanssa yhteistyötä?
Nykyään oma halli Lakalaivassa lähellä Ikea/Biltemaa.
Käyttää kanssa Volvon alkuperäisiä osia ja Volvo laitteisto löytyy ;)
http://www.ritariauto.fi
Hintatasoltaan kohtuu edullisia.
-
Lielahdessa on uusi Volvon valtuuttama merkki huolto, jotka samalla myyvät myös alkuperäis osia ja sekä huolto että osat ovat huomattavasti käyttöautoo halvemmat! Suosittelen myös tätä erittäin mukavaa ja asiansa osaavaa henkilökuntaa talossa :)
http://www.suomenautohuolto.fi/www/?paikkakunta=tampere&info=yhteys
-
Pirkanmaan autotaito ei saanut autostani nollattua SRS:n vikailmoitusta, vaikka puhelimessa sanoivat että kaikki onnistuu >:( sanoivat että ohjausboksi rikki, vaikka oli alkanut mittariston hajottua ja jäi päälle kun mittaristo korjattiin. Myöhemmin ilmoitus poistettiin VMS-racingilla kuin vettä vaan.
Ritariautossa hommat toimii, heillä ei ainkaan pari vuotta sitten ollut kovin selviä aukioloaikoja, sain auton klo 20, vaikka tarkoitus oli alunperin seuraavaksi päiväksi :) huollossa siis tuli ilmi muuta korjattavaa ja sekin korjattiin, jolloin venyi iltaan.
Ps. tässä ketjussa näyttäisi olevan yhtä monta mielipidettä liikkeistä kuin on kirjoittajia, koita siitä sitten valita ;D
-
Pirkanmaan autotaito ei saanut autostani nollattua SRS:n vikailmoitusta, vaikka puhelimessa sanoivat että kaikki onnistuu >:( sanoivat että ohjausboksi rikki, vaikka oli alkanut mittariston hajottua ja jäi päälle kun mittaristo korjattiin. Myöhemmin ilmoitus poistettiin VMS-racingilla kuin vettä vaan.
Ritariautossa hommat toimii, heillä ei ainkaan pari vuotta sitten ollut kovin selviä aukioloaikoja, sain auton klo 20, vaikka tarkoitus oli alunperin seuraavaksi päiväksi :) huollossa siis tuli ilmi muuta korjattavaa ja sekin korjattiin, jolloin venyi iltaan.
Ps. tässä ketjussa näyttäisi olevan yhtä monta mielipidettä liikkeistä kuin on kirjoittajia, koita siitä sitten valita ;D
VMS-racing ja Ritarin nimi on tullut monestin ainakin positiivisena mielipiteenä ;)
-
Täältä myös ääni VMS Racingille. Sitä olen "hovihuoltona" käyttänyt vuosia. Paikkakin on nyt hieman lähempänä Tamperetta :).
-
VMS-racing ja Ritarin nimi on tullut monestin ainakin positiivisena mielipiteenä ;)
VMS-Racingista olen kuullut myös päinvastaista mielipidettä.
Omat kokemukset jäävät pariin puheluun ja sähköpostiin jossa yritin tiedustella hintoja, hiukan huonolla menestyksellä.
-
http://www.suomenautohuolto.fi/www/?paikkakunta=tampere&info=yhteys
Tänne taas isot ruusut, kyllä meni taas korjaus niin nappiin ja mukava tuo omamekaanikko systeemi.
Nyt olen löytänyt sen oman paikan volvolleni :D (toivottavasti kuitenkin käydään harvemmin)
-
Isot suositukset Suomen autohuoltoon Lielahteen!! Hommat toimii kuin ajatus, hinnat pitää ja aikataulussa pysytään. Ajan sai joustavasti iltapäivälle ja asiakaspalvelu pelaa (täysin eri planeetalta, kuin siinä toisessa Tampereen Volvon merkkiliikkeessä, joka alkaa k:lla...) Omamekaanikko-palvelu on kiva, ei tarvitse asioida minkään välikäsien kautta ja mekaanikon kanssa voi keskustella tulevista korjauksista ja huolloista. Odotushuoneessa saa ilmaista kahvia ja voi lukea lehtiä. Ainoa miinus oli, että nelipyöräsuuntaus ei onnistunut, koska heillä oli laitteet rikki. Mutta eiköhän ne jossain vaiheessa saada toimimaan.
Voisin laittaa vähän hintojakin, käytin S40 siellä Essential huollossa ja samalla sanoin alustasta tulevasta kolinasta kuopissa. Syyksi paljastui väljät koiranluut edessä. Osat tilattiin ja vaihdettiin, nyt on kolinat poissa! Vianhausta ei otettu mitään. Myös puuttuva etujarruletkun kiinnike asennettiin, siitäkin maksoin vain osan hinnan 1,50e. :)
Essential-huolto (en jaksa kirjoittaa erittelyitä) 155e
Sytytystulpat + vaihto 67e
Ilmastoinnin huolto (huollon yht.) 49e
Jarrunesteiden vaihto (huollon yht.) 49e
Koiranluiden vaihto eteen 153e
Automaattivaihteiston öljynvaihto huuhtelemalla 226e
Tästä viestistä kyllä tuli niin mainoksen makuinen, mutta en ole siellä töissä vaikka se siltä saattaa näyttää ;D
-
Todella positiivinen kokemus Suomen Autohuollosta Lielahdesta. ABS/DSTC vaatii huollon-ilmoitus pamahti mittaristoon maanantaina. :o
VMS-Racing, jossa yleensä asioin, oli tämän viikon talvilomalla, joten täytyi suunnata johonkin muualle. Soitto ma puolenpäivän jälkeen SAH Tampereeseen, jossa sanottiin, että auto tänne vaan heti. Nilkutin Lielahteen ja rouvani ei kerinnyt edes hakea minua pois toisella autollamme kun ilmaista kahvia *kahvia-> hörppiessäni asentaja tuli kertomaan, että vika on löytynyt. Oikean etupyörän ABS-anturi kaput.
No, hyllystä ei löytynyt moista kapistusta, joten osa tilaukseen ja auto jäi korjaamolle. Torstaina oli osa saapunut ja vaihdettu.
Kaikki toimi alusta pitäen hienosti. Alkaen puhelusta päättyen kohtuulliseen laskuun kassalla. :)
Ammattitaitoista ja asiakasystävällistä palvelua.
Suosittelen!
-
Todella positiivinen kokemus Suomen Autohuollosta Lielahdesta. ABS/DSTC vaatii huollon-ilmoitus pamahti mittaristoon maanantaina. :o
VMS-Racing, jossa yleensä asioin, oli tämän viikon talvilomalla, joten täytyi suunnata johonkin muualle. Soitto ma puolenpäivän jälkeen SAH Tampereeseen, jossa sanottiin, että auto tänne vaan heti. Nilkutin Lielahteen ja rouvani ei kerinnyt edes hakea minua pois toisella autollamme kun ilmaista kahvia *kahvia-> hörppiessäni asentaja tuli kertomaan, että vika on löytynyt. Oikean etupyörän ABS-anturi kaput.
No, hyllystä ei löytynyt moista kapistusta, joten osa tilaukseen ja auto jäi korjaamolle. Torstaina oli osa saapunut ja vaihdettu.
Kaikki toimi alusta pitäen hienosti. Alkaen puhelusta päättyen kohtuulliseen laskuun kassalla. :)
Ammattitaitoista ja asiakasystävällistä palvelua.
Suosittelen!
ilmaista kahvia ei olekaan, kyllä se on leivottu hintoihin sisään...
Mutta kiva kuulla, että olet saanut hyvää palvelua ja homma pelaa. :)
-
No joo, tulihan siinä kahveelle litrahintaa.
Yksi kuppi n. 200€. ;)
-
Tulipa vaihdettua kesärenkaan Volvoon. Terveisiä Tampereen VM-Autohuollolta. Vaihdatin siellä raidetangon päät syksyllä ja tänään jäikin suojakumi käteen. Olivat sitten kiinnitäneet sisemmän kiinnityksen tyylikkäästi ihan vain nippusiteellä. Hyvä että edes nyt huomasin, ennen kuin koko ohjaus on paskana.
Eipä tarvi sinne enää mennä, jos osaaminen ja viitsiminen on tällä tasolla.
-
Omia kokemuksia:
Jos haluaa virallisen huollon, niin Suomen Autohuolto. Järkevät hinnat orkkis osista. :)
Muita hyviä pajoja:
VMS-racing
Autodiagnoosi Oy
Ritariauto Oy
Multikaara Ky (Viiala)
-
Omia kokemuksia:
Jos haluaa virallisen huollon, niin Suomen Autohuolto. Järkevät hinnat orkkis osista. :)
Muita hyviä pajoja:
VMS-racing
Autodiagnoosi Oy
Ritariauto Oy
Multikaara Ky (Viiala)
Itse kans haen orkkis osat vallan Suomen Autohuollosta, paaaaljon halvemmat osat kuin Käyttöautossa ja asiakaspalvelu 100 kertaa parempaa -H-
-
Ääni autodiagnoosille! Kohtuuhinnat ja ripeää palvelua!
-
Autohuolto M. Järvinen Hervannassa tekee mulle S60 perushuollot nykyään. Kuuluu Autofit-ketjuun. Jakohihnan vaihto vesipumpulla ja apulaitehihnalla oli vuosihuollon kanssa 544e.
-
Autohuolto M. Järvinen Hervannassa tekee mulle S60 perushuollot nykyään. Kuuluu Autofit-ketjuun. Jakohihnan vaihto vesipumpulla ja apulaitehihnalla oli vuosihuollon kanssa 544e.
Tuolla asentavat 240 lämppärinmoottorin siten että puhallin kolisee kiinni johonkin, oletettavasti koteloon, ja kytkinjumpassa hukkaavat vaijerin ja haarukan välistä ne välikappaleet ja korjaavat vian kiristämällä vaijeria aivan apinana. Niin ja lämppärioperaatiossa myös muutama sulake oli varissut matkalle...
-
Tuolla asentavat 240 lämppärinmoottorin siten että puhallin kolisee kiinni johonkin, oletettavasti koteloon, ja kytkinjumpassa hukkaavat vaijerin ja haarukan välistä ne välikappaleet ja korjaavat vian kiristämällä vaijeria aivan apinana. Niin ja lämppärioperaatiossa myös muutama sulake oli varissut matkalle...
Taitaa olla kyseessä mun nykyinen autoni ::).
Mä olen tota Järvistä käyttänyt hätätapauksissa tuon uudemman Volvon kanssa. Ihan OK kokemukset.
Laskut suurempia kuin normaalissa huoltopisteessä.
Normaalisti auto on käynyt Viiallassa Multikaaralla tai VMS racingilla, jos Viialaan ei ole saanut aikaa.
Olen perin tyytyväinen Multikaaran palveluihin sekä laskutukseen. Ongelmana on vaan sijainti ja
monesti täydet tilauskirjat.
Seuraavan huollon teetän Autodiagnoosilla. Ihan vertailun vuoksi.
-
Autohuolto M. Järvinen Hervannassa tekee mulle S60 perushuollot nykyään. Kuuluu Autofit-ketjuun. Jakohihnan vaihto vesipumpulla ja apulaitehihnalla oli vuosihuollon kanssa 544e.
ostaessani 960:n se laukes heti, eli ei saanu käymään millään. Hinattiin sit se edellisen omistajan kanssa tuonne. Se oli siellä pari päivää ja lopputulos oli että eivät löydä vikaa, viekää pois. Hinattiin se sit sarankulmaan bosch autosähköliikkeeseen. Oli ruiskun päävirtarele sökö. Nopeesti tuli kuntoon.
-
Suomen autohuollolle pisteet Lielahteen! Käytin Volvoni siellä Essential yhteydessä ja samalla käyttivät katsastuksessa. Huollossa huomasivat, että toinen etusumuvalo ei toimi. Oli polttimon kanta hapettunut, rassasivat puhtaaksi, eikä vaihdettu uutta polttimoa tai veloitettu mitään tästä puhdistuksesta. Todella positiviinen kuva jäi, huolto + katsastus yhteensä 250e. :)
-
Jos kukaan tarvitsee Motronic 4.3 tai 4.4 vikakoodin lukua tai jotain nollauksia, niin YV:tä kiitos!
Suomeksi: kaikki 850 ärrät ja siitä ylöspäin kaikki mallit vuoteen 2010, missä on OBD2 pistoke.
Ja alueena Tampere.
- Tommi