Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mikkomallikas - 06.06.2013, 07:39:58
-
Onko kukaan muuttanut eturipustuksia, jotta V70:n sais kääntymään paremmin? Tekis gutaa jos ei tarttis marketin parkkialueella vekslata niin maan per...paljon.
-
Tekis gutaa vetareille. :2funny:
-
Jaa en tiedä noista, mutta S80 on saatavilla eri kokoisilla kääntymisen rajoitinpaloilla.
Hommaa ne matalimmat (S80:ssa oli muistaakseni mustat) ellei sulla ole mitään mahdottomia läskejä alla.
Muutaman minuutin homma vaihtaa ne itse.
Samaa olen kironnut tuosta S60:sta, tuli äsken taloon ja kääntyy vielä huonommin kuin 80.
-
Kun laittaa 15" renkaat ja niille kuuluvat kääntymistä rajoittavat palat, niin auto olisi ketterimmillään.
-
Kun laittaa 15" renkaat ja niille kuuluvat kääntymistä rajoittavat palat, niin auto olisi ketterimmillään.
Noo se vanteen tuumakoko ei suoranaisesti vaikuta tuohon.
Se mikä vaikuttaa on renkaan leveys, ET ja renkaan ulkohalkaisija.
Esim mulla S80:ssä ne mustat (matalimmat) ja 17" 225/45 renkaat. Ei raavi kiinni vaikka kääntäisikin luokilleen.
Sitten kyllä raapii kun se pala kuluu sieltä matalaksi. Tosin ei silloinkaan noilla kumeilla vaan talvirenkailla 17" 225/55.
-
Ei taida kattastus-sedällä huumori riittää esim. tällaisiin..
www.google.fi/imgres?q=mercedes+eturipustus&sa=X&biw=1741&bih=910&tbm=isch&tbnid=SVjlrXMUWnGEkM:&imgrefurl=http://www.alutank.fi/portfolio/mercedes-eturipustus/&docid=O0sQtLPdVLXNlM&imgurl=http://www.alutank.fi/wp-content/uploads/2013/05/slider5184-x-3456_8.jpg&w=1200&h=800&ei=HoiwUcupD-Gn4gSUtoCIBA&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:0,i:82&iact=rc&dur=1082&page=1&tbnh=164&tbnw=241&start=0&ndsp=29&tx=148&ty=67
Toki, renkaan koko ja loksun sisätilan kokohan ne keskenään ratkaisevat tekijät on.. Eli Spacereitä väliin tai lekalla tilaa sisäloksuun niin rupee kääntyyn... ;)
-
Ei taida kattastus-sedällä huumori riittää esim. tällaisiin..
www.google.fi/imgres?q=mercedes+eturipustus&sa=X&biw=1741&bih=910&tbm=isch&tbnid=SVjlrXMUWnGEkM:&imgrefurl=http://www.alutank.fi/portfolio/mercedes-eturipustus/&docid=O0sQtLPdVLXNlM&imgurl=http://www.alutank.fi/wp-content/uploads/2013/05/slider5184-x-3456_8.jpg&w=1200&h=800&ei=HoiwUcupD-Gn4gSUtoCIBA&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:0,i:82&iact=rc&dur=1082&page=1&tbnh=164&tbnw=241&start=0&ndsp=29&tx=148&ty=67
Miksi ei riittäisi jos ovat "tehdasvalmisteisen" näköisiä?
-
Onhan se kankea. "Kartanoauto" tarvitsee kartanon pihan jotta sen saa kääntymään. Olen huomannut saman, että tulee ikään kuin tunne että miksi tämä ei tuohon mene vaikka näyttäisi että kyllä siihen auto kääntyy.
-
Tekis gutaa vetareille. :2funny:
Siis 850 käänty näihin 2000 luvun malleihin verrattuna paikallaan,eikä menny vetareita sen enempää :pomo:
-
Siis 850 käänty näihin 2000 luvun malleihin verrattuna paikallaan,eikä menny vetareita sen enempää :pomo:
Siinä on lyhyempi akseliväli jos verrataan uudempiin etuvetoihin. 10cm akselivälissä vaikuttaa sen reilun metrin kääntöympyrässä.
-
Niimpä,mutta käänty pyörät myös huomattavasti enemmän
-
Onko kukaan mittannut eturipustuksia, jotta V70:n sais kääntymään paremmin?
Minä mittasin juuri etupyörän jäljestä ja tulos oli varsin tarkkaan 14 metriä. Ajoi ympyrää asfaltilla, jossa oli sopivasti lätäkkö. Tuo on siis jäljen ulkoreunasta ulkoreunaan ja puskurista mitattuna arvelisin olevan reilut 50 cm enemmän. Minulla ne käännönrajoittimet ovat sellaiset vaaleat ja näyttäisi kuin joku olisi niitä hiukan hionut tai sitten ovat itse hioutuneet käytössä. Noin 5 mm jää rakoa etupyörästä lokasuojan sisäreunaan 16"205 60 renkailla, joten rajoittimet lienevät varsin passelit.
Kyllähän tämä kankein peli on, mitä minulla on ollut mutta toisaalta itse ajelen lähinnä pidempiä siivuja. Enpä nyt äkkiä muista, paljonko tuo yleensä muissa autoissa on. Muistaisikohan kukaan ?