Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Lipporis - 08.06.2013, 18:22:48
-
Kukapa se osaa kertoa mitkä on syyt milloin vauhtipyörä on vaihdettava? Hajosi työsylinteri ja olisi auto purettuna mutta vauhtipyörän suolainen hinta laittaa miettimään onko tuo nykyinen kunnossa vai ei.
-
Paljonko autolla on ajettu? Raklattaako tyhjäkäynnillä?
-
Kukapa se osaa kertoa mitkä on syyt milloin vauhtipyörä on vaihdettava? Hajosi työsylinteri ja olisi auto purettuna mutta vauhtipyörän suolainen hinta laittaa miettimään onko tuo nykyinen kunnossa vai ei.
Jos väännättäessä kalisee eli vauhtipyörä pohjaa niin vaihtoon! On olemassa myös speksit, jossa kokeillaan vp:n "välys" ja jos on liian suuri niin vaihtoon. Nämä siis dieselissä.
-
Eipä ole kolissu eikä muutenkaan oireillu koko kytkin! Nyt kerralla jätti liikennevaloihin kun kytkinpohjassa puklasi työsylinterin ulos ja mäntä jäi jumiin silleen että matka katkesi siihen! Mistähän nuo speksit löytää kun tuntuu jokaisella kyläsepällä olevan omat tähtimerkit millä tutkivat massavauhtipyörän kunnon..
-
Englannista saa Volvon alkuperäisen massapyörän noin 500€
-
vauhtipyörän liikkuvan sisäosan ulkokehältä väännetään 6Nm voimalla laidasta toiseen laitaan ja max. liikematka saa olla 3,5cm