Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Chev Chelios - 11.06.2013, 10:28:33
-
Kun auto seisoo päivän,joskus kaksi ja menet kylmänä käynnistämään...
Käynnistyy helwetin huonosti ja aluksi tyhjäkäynti menee aivan sammumisen partaalle josta nousee takaisin normaaliksi,tätä tekee hetken ja palautuu ns.normaaliksi. Tätä tehdessä välillä pössäyttää savuakin.
Tuntuisi perstuntumalta että auto on muutekin kovin tukkoinen,että tehoja puuttuu.Tasaisella nopeudella tuntuisi pikkuisen aina nykäisevän(etenkin jos ilmastointi päällä :O )
Ilmamassamittari?
Ei viitsisi joka viikko ajella vikakoodeja,mikään varoitusvalo ei pala taulussa.
-
Ennemminkin pumpun ajotus, mulla kun oli imm sökönä niin ei ollu tehoja ollenkaa ja putken päästä ei tullu yhtään mitään. Ootko vaihtanu pa-pumpun remmiä?
-
Samaa mieltä, pumpun ajoitus myöhäisellä kun remmi on venunut.
-
Moro!
Ahaa,eli syy voisi olla tuossa. (Edellinen omistaja sanoi säädättäneensä).
Tokihan tuo voi venyä siltikin,en ole remmiä vaihtanut. Ainoastaan apulaitehihnan olen vaihellut tähän kun olen auton omistanut,pitääpä käydä säädättämässä,tälle on siis oma remminsä jossain? (En vieläkään ymmärrä autojen sielunelämästä mitään joten pahoittelen).
-
pumpun remmi on siinä toisessa päässä konetta :) kannattaa vaihtaa se ja viedä ajotettavaksi, mekaanisen ajotuksen lisäksi vaatii koneella säädön. Muistelisin vaihtoväliksi 50tkm.
-
pumpun remmi on siinä toisessa päässä konetta :) kannattaa vaihtaa se ja viedä ajotettavaksi, mekaanisen ajotuksen lisäksi vaatii koneella säädön. Muistelisin vaihtoväliksi 50tkm.
Aa ok,pitänee soittaa hämikselle(auto menossa maanantaina) että olisi pikkujuttu vielä...
Annetaan topitsin olla vielä,pistän infoa sitten kun on käynyt pajalla korjaantuiko yhtään.
-
pumpun remmi on siinä toisessa päässä konetta :) kannattaa vaihtaa se ja viedä ajotettavaksi, mekaanisen ajotuksen lisäksi vaatii koneella säädön. Muistelisin vaihtoväliksi 50tkm.
Milläs koneella sitä säädetään? :juhau: Tarkistetaan vaan koneella että on ajoitus kohdillaan.
Vaihtovälihän on pumpunremmillä 45 tai 60tkm, riippuen vuosimallista.
-
Milläs koneella sitä säädetään? :juhau: Tarkistetaan vaan koneella että on ajoitus kohdillaan.
Vaihtovälihän on pumpunremmillä 45 tai 60tkm, riippuen vuosimallista.
Ittellä ei ole hajuakaan milloin laitettu,huoltokirjaan nääs ole merkattu kuin ruotissa vietetyt vuodet(eivät ole merkanneet huoltoja liikkeessä ollenkaan vaikka on pariin kertaan käynyt) Kuitit toki itteltä löytyy.
-
Milläs koneella sitä säädetään? :juhau: Tarkistetaan vaan koneella että on ajoitus kohdillaan.
Vaihtovälihän on pumpunremmillä 45 tai 60tkm, riippuen vuosimallista.
jaa, voi se näinkin olla. :) aina oppii uutta.