Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: savoyard - 11.06.2013, 13:12:51
-
Mikäli sitä nyt voi vuodoksi sanoa, parempi olisi kutsua hikoiluksi.
Kysymyksessä on moottorin päältä läheltä kolmen suihkuputken nippua nouseva L-muotoinen kumiletku joka kiinnittyy klemmarilla muoviseen välikappaleeseen joka taas ilmansuodattimelta tulevaan imuputkeen. Välikappaleessa on ilmeisesti anturi koska siinä on sähköliitiin.
Tuon välikappaleen liitos imuputkeen päin on niin löysä että läpi tulee öljysumua kostuttaen paikkoja ja samalla tuon sähköliittimen, ottanee nokkiinsa ajan myötä. Samalla tulee mieleen että moottorihan voi periaatteessa vetää tuosta ilmaa ohi ilmansuodattimen ja ilmamäärämittarin?
Tuskin tuon liitoksen kuuluu olla noin löysä? Onko niitä tiivistetty ja miten? Mikä on tuon välikappaleessa olevan anturin tehtävä?
-
Mun 2,4 D vm. 2008 Volvossa kanssa samanlaista hikoilu ongelmaa ko. paikassa.
Laitoin sen klemmarin tilalle muistaakseni viime talvena paksun nippusiteen puristaan liitoskohtaa.
Tarvii nyt kattella kuinka on pysynyt ja vieläkö sieltä tulee hieman sitä "hikoilua"
-
Minulla on kumiletkun klemmari tiukalla mutta imuputken puolelle työnnettävä muoviputken pää on se joka hikoilee.
On niin löysän oloinen että hyvä kun paikallaan pysyy eikä varmaan pysyisikään mutta kumiletku ilmeisesti nojaa sen verran imuputkeen päin että väliputki antureineen pysyy paikoillaan.