Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: JiRRR - 14.06.2013, 10:19:54

Otsikko: Volvo 855 T-5R ja ++400hp..
Kirjoitti: JiRRR - 14.06.2013, 10:19:54
Volvo 850 T-5R, 1995

Auto tuli taloon kesällä 2012 vaihdelaatikko vikaisena, jolloin se siirrettiin melkein saman tien tutulle vaihdelaatikko remonttiin. Meni syksy, talvi ja vielä pitkälle kevääseen ennen kuin Volvo saatiin kunnolla toimimaan, matkan varrella tuli enemmän risuja kuin ruusuja: ostettiin yksi täysin sopimaton laatikko, alkuperäinen laatikko joka rempattiin, mutta laukesi melkein heti rempan jälkeen ja tämän jälkeen ostettiin käytetty laatikko joka toistaiseksi toimii ja on paikoillaan. Vielä siis löytyy täysin rempattu laatikko uusilla osilla, josta vain meni tasauspyörästö hajalle (Jos joltakin löytyy 2.3 T5:s automaattilaatikon tasauspyörästö edullisesti voisi ilmoittaa).       
Volvolla oli ajettu 236tkm kun se tuli taloon ja nyt pyörähti 240tkm (21.05.2013) Lippujen ja lappujen mukaan autolla on ajettu aika välillä 2007-2013 ainoastaan 35tkm eli on ollut todella vähällä ajolla ja sen huomaa, auto on todella hienossa kunnossa lukuun ottamatta muutamia kolhuja mitä on matkan varrella syntynyt ja ”amispatentteja”, joita edellinen omistaja on ilmeisesti harrastanut enemmänkin. Ja lisäten vielä, edellinen omistaja oli repinyt alkuperäisen ahtopaineen säätimen pois, vienyt alkuperäiset kangasmatot, kaikki kaiuttimet yms. (lisä)varusteita…
Mutta jotain positiivisia muutoksia myös on tehty kuten jenkkiparkit, jotka omasta mielestä passaa kyseiseen laitteeseen kuin nenä päähän, madallettu sopivasti, muttei tarpeeksi (lappujen mukaan KONIn tuotteilla), cat-back putkisto..

Nyt kun auto on vihdoin ja viimein ajossa pitää sitä ruveta laittamaan omaan silmään sopivammaksi. Ensi töikseni revin kusikalvot ajovaloista ja sumareista jotka oli vaan heitetty lamppujen päälle ja muutenkin törkeän näköiset sekä helmoissa olleet T5R kromi kohokirjaimet, jotka ei todellakaan sovi tällaiseen klassikko autoon!
Yhdestä Volvosta ylimääräiseksi jääneet 17” korkeat ja 7,5” leveät SMC merkkiset alumiinivanteet maalautin kaverilla kirkkaan oransseiksi, joista tuli erittäin maukkaat ainakin omasta mielestä. Älkää kysykö miksi juuri oranssit, koska en varmastikaan osaa vastata siihen kysymykseen… Kun vihdoin vanteet valmistui käytiin naapuri liikkeessä pyöräyttämässä päälle 215/40-17 kumit.
 
Seuraavaksi on luvassa ainakin auton puleeraus ja etupuskurin fiksaus.

Tästä ei ainakaan pitäisi tulla mikään ikuisuusprojekti vaan pikku ehostamisella koitetaan pärjätä ja tämä topicci on enemmänkin huoltokirja tyyppinen julkaisu. Ei ehkä olisi pitäny kirjottaa tätä!  :2funny:

Tehdyt huollot:
Ruotsissa laitettu TME Cat-back putkisto sekä lastu (Luvattu 270hp ja 400Nm)
Turbosmart In-Cabin ahtopaineensäädin ostettu, asennettu Vaihdettu alkuperäinen säädin tilalle
Laturi vaihdettu, käytetty , 240tkm
Vapaa hihnapyörä ostettu uusi ja käytetty kiristin(ja ”teline”) vaihdettu , 240tkm
Vaihdettu taakse etummainen pusla , 239500km
Vaihdettu jarrupalat taakse, 239500km
Tehdaskorjattu turbo, alkuperäinen: Mitsubishi TD04HL-15G BuuBBalle kiitokset! Kilometrit: 240tkm
Ilmanputsarille menevä "raitisilmaputki" laitettu kiinni kun ei ollut
Hihnakiristin uusittu OEM-tuotteella, 245443km

Tehdyt muutokset:
Äänieristetty kauttaaltaan STP Bomb Bulk Bitumilla
Poistettu keltaiset kalvot ajovaloista ja sumareista
Vanteet maalattu sekä uudet kesärenkaat, 239000km
Helmoista poistettu T-5R tuuninki merkit
Tarroja lisäilty sinne tänne
Soitin päivitetty Pioneer:in tuotteeseen
Maski maalattu
Etuvalot, vilkut ja kylkivilkut kalvotettu Smoke:lla
Maalattu puskurimaalilla mattamustaksi etu- ja takapuskurin listat, ovien listat, ovien kahvat ja peilien ympäriltä
Kilventaustavalo ledit
Ostettu T-5R OEM kangasmatot
Tummennukset uusittu 35% kalvolla, etulasit tummennetaan kun Volvo taas ajossa
Sisustan valot päivitetty ledeihin


Ja loppuun kuvia kyseisestä laitteesta:

Volvon kuosi tullessa taloon (Humalassa räpsästy erittäin huono kuva)
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-02-21033235_zpsb49c5307.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-02-21033235_zpsb49c5307.jpg.html)

Talvikuosia. Keltaiset kalvot nypitty pois ja pesty antaumuksella  S*
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-06184328_zpsa0ab1e2d.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-06184328_zpsa0ab1e2d.jpg.html)

Keulasta päin kuvaa, kasipätkän keula  S*
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-06194657_zpsbd172352.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-06194657_zpsbd172352.jpg.html)

Näin mennään tällä hetkellä
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-29140557_zps8c40d041.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-29140557_zps8c40d041.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-29140441_zpscfb1a48f.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-29140441_zpscfb1a48f.jpg.html)

Ja takaapäin, vähän se katsuri valitti että liian tummat takavalot... Ois tuolla nyt odottamassa kasipätkän orkkis takavalot jos tulee hätä että on pakko vaihtaa...
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-28201617_zps473e6d2e.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-04-28201617_zps473e6d2e.jpg.html)

Ja fiilistelyä Qwerr:in kanssa
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-05-18203517_zpsee3fbd6c.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-05-18203517_zpsee3fbd6c.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-05-18203606_zpsd63133b6.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-05-18203606_zpsd63133b6.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: Suoli - 14.06.2013, 16:34:03
Pirtee ilmestys  :P Korin harmaat osat vaatis vähän käsittelyä...
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JoonasH - 14.06.2013, 16:42:02
Hieno R O0 Näitä alkaa olemaan foorumilla jo ihan kunnioitettava määrä  8)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: ToniJH - 14.06.2013, 16:45:51
Nyt kun kerran vanteet on oranssilla, niin vedät listatkin samalla oranssilla S*
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: remes - 14.06.2013, 17:25:52
Nyt kun kerran vanteet on oranssilla, niin vedät listatkin samalla oranssilla S*
No ei helevetissä. Jotenkin näitä klassikoita sentään pitäisi kunnioittaa.
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: Merlin - 14.06.2013, 18:54:29
Nätti auto. Harmaat listat mustiksi, niin tulee oikein mustanpuhuva autosta. ::) :)

Edit: Niin, ja ovenkahvat myös mustiksi. 8)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: ToniJH - 14.06.2013, 19:09:18
No ei helevetissä. Jotenkin näitä klassikoita sentään pitäisi kunnioittaa.
Niimpä, siks nuo vanteet pitäs olla vähän hillitymmän väriset. :juhau:
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: Huikkoster - 14.06.2013, 19:14:56
Nyt kun kerran vanteet on oranssilla, niin vedät listatkin samalla oranssilla S*
Ja siitä se idea sitten lähti:
(http://i163.photobucket.com/albums/t291/huikkoster/012_zpsdf894f21.jpg) (http://s163.photobucket.com/user/huikkoster/media/012_zpsdf894f21.jpg.html)
Joku tykkää joku ei :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: ToniJH - 14.06.2013, 19:30:35
 :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JiRRR - 14.06.2013, 19:52:32
Valitettavasti oranssia ei tule autoon kuin ehkä muutaman tarran merkeissä... vanteet tuo jo tarpeeksi kontrastia :D nii ja listat ehkä korin väriin tai ehostaminen vain.
Ja kiitoksia palautteista  :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: Qwerr - 15.06.2013, 16:23:37
Ja siitä se idea sitten lähti:
(http://i163.photobucket.com/albums/t291/huikkoster/012_zpsdf894f21.jpg) (http://s163.photobucket.com/user/huikkoster/media/012_zpsdf894f21.jpg.html)
Joku tykkää joku ei :D

Nyt viirottaa ja pahasti!! pois moiset ideat päästä  :nohnoh
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: janttu77 - 15.06.2013, 20:06:44
juu ei sovi kyllä munkaan silmään oikein  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JiRRR - 16.06.2013, 12:28:52
Ostaa päräytin siinä valtion viimeisillä varoilla soittimen kaverilta, alko nyppimään ku ei oo usb-,aux- paikkoja soittimessa ja muutenkin ihan perssest, entinen jvc:n tuote, nyt Pioneeria.
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JiRRR - 22.07.2013, 22:43:33
Pitkästä aikaa löpinää.. Soitin on vaihdettu ja saatu volvo soimaan huomattavasti paremmin!
Sekä Eteippi.fi:stä laitettu kasa tarroja tilaukseen tänään.. Sisältäen mm. oranssit hirvitarrat  S*

Niin ja asiasta keppihevoseen... Ärrässä on TME:n cat-back putkisto sekä kyseisen firman lastu. Nyt on sellanen suuri kysymys mielessä että kuinkahan paljon ahdot mahtaisi olla kyseisellä lastulla vai onko tehneet mahdollisesti tapauskohtaisen lastun? Jotakin osviittaa olisi kiva saada. Tuossa kattellu ja miettiny sekä tuumaillu niin päässyt 1.0-1.2 Bar tulokseen.. Olisiko jollakin parempaa ja tarkempaa tietoa?
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JiRRR - 30.07.2013, 11:11:26
Ei tartte auttaa muoviämpäri!  >:(
Saatiin äRRän ahtopaineet kohdilleen kun heitettiin alkuperäinen ahtopaineen säädin kiinni. Nyt ahdot pysyy 1.2Bar nätisti ja vetoja tuntuu olevan vähintäänkin riittävästi! Tosin eilen verotti vesisade eikä sen seurauksena saanut ainuttakaan kiihdytystä etteikö olisi lyönyt tyhjää, oli sitten vauhtia 20km/h vai 120km/h niin aina sama homma..
Mutta nyt on olo ku pikku pojalla jouluaattona!  :2funny:

Ja sitten tuli vaihdettua takavalot joissa on yks kerros tummennuslakkaa ja sopii ainakin omaan silmään erittäin hienosti ja samalla tuli ruuvattua vetokoukku pois.

PS. Kuvia tulee johonaki vaihees jahka tuo perkleen samsungi suostuisi yhdistymään mun koneeseen että sais kuvat koneelle :D Tai sitte joudun puhelimella tappelemaan yks kuva kerrallaan photobuckettihin  >:(
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JiRRR - 30.07.2013, 18:30:30
Tuossa vähän uutta kuva satoa! :) Laadun takaa samsung  :facepalm: mutta jos sitä jollakin kunnon kameralla sais kuvia kunhan nuo kelit taas kohenee..

Takavalot pikkasen kevyemmällä tummennuksella  :pomo:
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-07-26200913_zps15b3bd2c.jpg)

Musta on meikäläisen, vihreä kasipätkä Qwerr:in ja S60 on Isän kulkine. Komia rivi  S*
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-07-26161530_zps13f665e5.jpg)

Sisaret
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-07-25182822_zpsa10c905d.jpg)

Pestynä ja tarrotettuna..
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-07-25175105_zps547d6859.jpg)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-07-25154349_zps0fdca412.jpg)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-07-25150845_zpscbecdf87.jpg)

Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JiRRR - 01.08.2013, 09:33:54
Eilen asennettu savunväriset kalvot etuvaloille ja takalasin naarmuttimen koneisto poistettu. Kuvia myöhemmin kun saa vain paholaisen saa taas puunattua että kehtaa räpsiä  :pomo:
Samalla myös vaihdettu turbolta lähtevä ensimmäinen painepuolen silikoniletku vaihdettu uuteen ja tänään lähdetään hakemaan koneen päälle tulevaa ahtoputkea sekä sen kiinnikettä...
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95
Kirjoitti: JiRRR - 05.08.2013, 10:09:10
Kuvaa keulasta maski maalattuna ja valot kalvotettuna, me likes  S*

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/2013-08-02212707_zps523ff00e.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/2013-08-02212707_zps523ff00e.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Update aloitus teksti + kuvia!
Kirjoitti: JiRRR - 27.08.2013, 13:25:49
Syksyistä tunnelmaa Seinäjoella

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG_4358_zps911a8dbd.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG_4358_zps911a8dbd.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG_4362_zps2149c888.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG_4362_zps2149c888.jpg.html)

PS. Melko vaikiaa ottaa kuvia hämärässä ilman kameran jalkaa  :-[
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Update aloitus teksti + kuvia!
Kirjoitti: JiRRR - 16.09.2013, 19:35:10
Ilokseni voin julistaa, että olen vihdoin saanut alkuperäiset kangasmatot hommattua  S* Kävi pieni kömmähdys ku katoin että netissä oli myynnissä kangasmatot joissa on vaan kuskinmatossa brodeerattu volvo, no kuvat valehteli sen verran että ei ne ollutkaan harmaat vaan siniset  ::) Onnekseni löysin melkein heti nuo orkkis matot :)

Kuvia voisin lisäillä huomenissa kunhan saan taas pestyä päältä ja sisältä oikein perusteellisesti niin kehtaa ottaa kuva jos toinenkin :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Update aloitus teksti + kuvia!
Kirjoitti: FASTDOHC - 18.09.2013, 11:22:03
Komia on volvo! Toi on kyllä kumma miks ihmisten täytyy pölliä autoista kaikki irti lähtevä. Ihan sama mun äRRässä, alkuperäisiä mattoja ei ole, vaan ihan V70 orggis matot  :-\ . Sit toinen on nuo R-vanteet jotka puuttuu iteltä ja eikä tunnu oikeen mistään löytyvän  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Update aloitus teksti + kuvia!
Kirjoitti: X70R - 18.09.2013, 11:59:30
Komia on volvo! Toi on kyllä kumma miks ihmisten täytyy pölliä autoista kaikki irti lähtevä. Ihan sama mun äRRässä, alkuperäisiä mattoja ei ole, vaan ihan V70 orggis matot  :-\ . Sit toinen on nuo R-vanteet jotka puuttuu iteltä ja eikä tunnu oikeen mistään löytyvän  :idiot2:

T-5R:n Titaneita on nettivaraosassa parikin sarjaa myynnissä.
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Update aloitus teksti + kuvia!
Kirjoitti: JiRRR - 19.09.2013, 13:25:11
Joo kyllä se risoo niimmaan perhanasti! Kauhia työmaa aina ettiä kaikkia alkuperäisvarusteita.. ja juu onhan noita titaneita ollut myynnissä viime aikoina parikin satsia..
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Update aloitus teksti + kuvia!
Kirjoitti: JiRRR - 19.09.2013, 13:50:49
Vähän parempi kuva kun listat maalattuna.

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20130917_213951_zpsed1675ed.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20130917_213951_zpsed1675ed.jpg.html)

Ja sisusta sai osakseen kunnon siivouksen :) J-P@ suositteli bilteman muovinpuhdistusainetta ja minä teen samoin, kyllä muuten lähti likaa aivan toiseen malliin mitä on muilla myrkyillä lähteny.. ja hinta-laatusuhde kohdillaan http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Matkustamon-puhdistaminen/Muovinpuhdistusaine-369305/ (http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Matkustamon-puhdistaminen/Muovinpuhdistusaine-369305/)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20130918_210542_LLS_zpsf72f0e83.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20130918_210542_LLS_zpsf72f0e83.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Musta lumikki
Kirjoitti: JiRRR - 07.02.2014, 10:03:13
Pitkästä aikaa yksin turisemista....
Ensiksi voitaisiin aloittaa siitä, että modet vois siirtää tämän projekti osioon.

Ärrä on nostettu pukkien päälle ja luvassa on seuraavanlaista:
Tehotavoite n.350-400hv ja ++500Nm Saa nähä mitä tulee, mutta alle 400hv ei hyväksytä!  :2funny:

Seuraavalla reseptillä:
Ahtoja.com ns.kopio eagle H-profil veivit (käyttökokemukset kestävyyksistä tervetulleita) Tulleepi SPM:ää
Orkkismännät Kyselty mittatilaus takomäntiä
Vaparin nokat + kaasuläppä
Kansi pajalle
Kevennetty vp
Siemens DEKA 630cc suuttimet, piisaako?
Walbro 255lph bensapumppu
S60R japanipakosarja (ilmotelkaa mistä saa, ebaystä löysin mut oli jenkeissä eikä lähetä ulkomaille...)
Ahdin vielä suuren kysymysmerkin alla, HX35-40 tai Garret GT2860rs taitaitai????
Välijäähdytin mallia isompi ja riittävämpi (saa tarjota kilpailukykyiseen hintaan) + vanhanmallin ahtoputket koneen yli 2,5" putkesta
3,5" ränniä turbolta taakse asti kahdella välivaimentimella. Katti ns. laippa kiinnityksellä, ja sitä käytetään vaan leimalla.

Luvassa myös manuaaliksi muuttaminen. Minkälaista kytkintä? Sasch 707 asetelma ym? Quaife lukko, saa koittaa myös kaupitella ehjää


Kommentit on tervetulleita ja myös vinkit! Auto rakentuu omaa vauhtia ja mihinkään ei ole kiire. Ulkokuori kokee myös muutoksia mutta niistä lisää kun tekniikka alkaa olla rakennettuna.

Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Musta lumikki
Kirjoitti: VT86 - 07.02.2014, 14:49:10
Pitkästä aikaa yksin turisemista....
Ensiksi voitaisiin aloittaa siitä, että modet vois siirtää tämän projekti osioon.

Ärrä on nostettu pukkien päälle ja luvassa on seuraavanlaista:
Tehotavoite n.350-400hv ja ++500Nm

Seuraavalla reseptillä:
Kampiakselin laakereiden tarkistus, uusiminen jos tarve
Ahtoja.com ns.kopio eagle H-profil veivit (käyttökokemukset kestävyyksistä tervetulleita)
Orkkismännät
Vaparin nokat + kaasuläppä
Kansi pajalle
Kevennetty vp
Siemens DEKA 630cc suuttimet, piisaako?
Walbro 255lph bensapumppu
S60R japanipakosarja (ilmotelkaa mistä saa, ebaystä löysin mut oli jenkeissä eikä lähetä ulkomaille...)
Ahdin vielä suuren kysymysmerkin alla, HX35-40 tai Garret GT2860rs taitaitai????
Välijäähdytin mallia isompi ja riittävämpi (saa tarjota kilpailukykyiseen hintaan) + vanhanmallin ahtoputket koneen yli 2,5" putkesta
3" ränniä turbolta taakse asti kahdella välivaimentimella. Katti ns. laippa kiinnityksellä, ja sitä käytetään vaan leimalla.

Luvassa myös manuaaliksi muuttaminen. Minkälaista kytkintä? Sasch 707 asetelma ym? Quaife lukko, saa koittaa myös kaupitella ehjää


Kommentit on tervetulleita ja myös vinkit! Auto rakentuu omaa vauhtia ja mihinkään ei ole kiire. Ulkokuori kokee myös muutoksia mutta niistä lisää kun tekniikka alkaa olla rakennettuna.

GT2860RS ei taida piisata noille tehotavoitteille tai tulee ainakin aika tukkonen ylärekisteri? Eikös se ole kuitenkin tarkoitettu alle 2.2 mosiin ja n.350hv lukemiin. Äkkiä voisin kuvitella että joku GT30 tai GTX-sarjalainen tai modernimpi Holsu voisi olla kova sana.

Kiinaveiveistä on paha sanoa kun ei tiedä minkä toimittajan kamaa, mutta ne mitä meillä on duunissa on osoittautuneet hyviksi. Ei ole ollut ongelmia yli 700Nm tuottavassa kilpamosassakaan.
Otsikko: Vs: 855 T-5R, "400HP Bounty hunter" S.2 Moottori kokee muutoksen!
Kirjoitti: Timo_R - 07.02.2014, 15:12:50
Eipä noista kiinakangista ole oikein huonoa tainnut mistään kuulua. Ainoana ongelmana on vissiin ollut alasilmien mittaheitot ja yläpuslien liian pienet välykset. Kestävyydessä ei liene ollut ongelmia  ::)

630cc suuttimet riittelee hyvin....mikä moottorinohjaus?

Noita ärrä-pakosarjoja löytyy joskus ihan kotimaisilta purkaamoiltakin....muttei niitä liikaa kyllä tarjolla ole.
Otsikko: Vs: 855 T-5R, "400HP Bounty hunter" S.2 Moottori kokee muutoksen!
Kirjoitti: JiRRR - 08.02.2014, 13:40:33
Keulasta purin eilen valot, puskurit yms kilkkeet. Myös alustavat kaupat tehty manuaalilaatikosta ja muista rojuista mitä tarvitaan konversioon sekä muutamaan pisteosaan jotka hajonnu...
Kuvaa keulasta(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140207-WA0020_zpsvxlvdfwm.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140207-WA0020_zpsvxlvdfwm.jpg.html)
Otsikko: Vs: 855 T-5R, "400HP Bounty hunter" S.2 Moottori kokee muutoksen!
Kirjoitti: Rusakko - 08.02.2014, 14:32:19
 O0 Seurataas mitä täältä syntyy :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 T-5R '95 / Update aloitus teksti + kuvia!
Kirjoitti: _NepandeR_ - 08.02.2014, 19:59:36
Vähän parempi kuva kun listat maalattuna.

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20130917_213951_zpsed1675ed.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20130917_213951_zpsed1675ed.jpg.html)

Ja sisusta sai osakseen kunnon siivouksen :) J-P@ suositteli bilteman muovinpuhdistusainetta ja minä teen samoin, kyllä muuten lähti likaa aivan toiseen malliin mitä on muilla myrkyillä lähteny.. ja hinta-laatusuhde kohdillaan http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Matkustamon-puhdistaminen/Muovinpuhdistusaine-369305/ (http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Matkustamon-puhdistaminen/Muovinpuhdistusaine-369305/)

Itellä kans samoja suunnitelmia auton suhteen...piristystä  ;)
Itteä kiinnostais kans tietää nuista "tarvike" h-profiileista ku itekki miettiny että mitkä kanget koneeseen sujahtaa.
PS. Sisusta on kyllä pirun siisti  S*
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20130918_210542_LLS_zpsf72f0e83.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20130918_210542_LLS_zpsf72f0e83.jpg.html)
Otsikko: Vs: 855 T-5R, "400HP Bounty hunter" S.2 Moottori kokee muutoksen!
Kirjoitti: Makkara - 08.02.2014, 21:57:59
Tuo kyllä hyvää kontrastia mustaan autoon noi oranssit vanteet ja hirvitarrat  ELK.
Otsikko: Vs: 855 T-5R, "400HP Bounty hunter" S.2 Moottori kokee muutoksen!
Kirjoitti: JiRRR - 09.02.2014, 18:15:22
On pyritty hoitamaan sisustaa mahdollisimman usein.
Kangista sen verran että kuullemma kestää vallan hyvin kunhan tarkistuttaa ammattilaisella kangen mitat ja painon... ittelle tilaan ainaki nuo kopiot race addictilta, toivossa hyvä elää...
Oranssi musta teema pyritään säilyttämään, mutta yuleeko vanteet vielä oransseiksi, jää nähtäväksi  ;)
Otsikko: Vs: 855 T-5R, "400HP Bounty hunter" S.2 Moottori kokee muutoksen!
Kirjoitti: JiRRR - 11.02.2014, 23:06:53
Olettaisin että tuo ei oo enää vakio lastu?

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140211_225040_zpsk85esiux.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140211_225040_zpsk85esiux.jpg.html)

Ja viittä vailla että saa nostaa koneen ylös...
Otsikko: Vs: 855 T-5R, "400HP Bounty hunter" S.2 Moottori kokee muutoksen!
Kirjoitti: JiRRR - 14.02.2014, 12:14:25
Saatiin vihdoinkin motti ja loota nostettua pois keulilta, vähän aikaa sai edes takasi heilutella että saatiin pihalle.
Ps. Joku vois ostaa automaattilaatikon ja vetarit, että sais lisää rojekti rahaa  ::)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140213-WA0072_zpspyilkll4.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140213-WA0072_zpspyilkll4.jpg.html)

Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 04.03.2014, 18:21:12
Vihdoin ku pääsi taas lomille nii piti käydä iskemäs moottori pukkiin ja purkaa koko moottori pois lukien kampiakselia.
Sylinteriputkiin on muodostunu n.1mm rappu jokaiseen ja silmä määräisesti näyttäisi olevan soikeat..
Neljä viidestä kiertokangesta näytti olevan pikkusen jo solmussa eli ei olisi menny varmaan kauaa menny että ois tullu rojut mäelle. Laakerit on kulunu yllättävän paljon...
Ajoituskin ollu pielessä ja sen huomasi siitä karstan määrästä mikä on mäntien päällä, pakokanavissa ja pakosarjassa.... Siinä selitys aika moneen kysymykseen mitä ollut...

Seuraavaksi alkaaki osien puhdistus/maalaus sekä kartoittaminen mihin tuon lohkon ja kannen veisi fiksattavaksi.
Hiomo Isokangas vaasassa vaikuttaa melko pätevältä paikalta mutta vinkkejä otetaan vastaan. Mieluiten E-P alueella.

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140303_210839_zps0dvcbbyt.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140303_210839_zps0dvcbbyt.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140303_210829_zps0dkjmwit.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140303_210829_zps0dkjmwit.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140303_201102_zpsmxep4ahl.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140303_201102_zpsmxep4ahl.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140303_201031_zpsiqfippyl.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140303_201031_zpsiqfippyl.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: _NepandeR_ - 04.03.2014, 22:16:50
Oliko kovahomma ottaa pannu pois ja kuinka paljon purit keulaa pois eestä?  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 04.03.2014, 23:32:14
Keulalta purin kaikki pois tieltä ja en ihan turhaa koska oli melko piukka tulla pihalle moottori ja vaihdelaatikko kerralla. Ja pari kolme käsiparia oli hyvä että sai joka suuntaan heilutella  ;D

Nyt on putsailtu venttiilikoppa ja lohko, enää pikku sipistelyä nii saa vetää niihin värin niskaan. 8)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: _NepandeR_ - 05.03.2014, 07:28:50
Niin oon vähä kuulostellutki että tiuka on  ;D
Entäpä sähköje osalta merkkailikko millä konstilla vai taitaa passata liittimet vain keskenään yhteen,alipaine letkut voi olla ainut merkattavampi rasti?
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: arska11 - 05.03.2014, 07:39:17
Niin oon vähä kuulostellutki että tiuka on  ;D
Entäpä sähköje osalta merkkailikko millä konstilla vai taitaa passata liittimet vain keskenään yhteen,alipaine letkut voi olla ainut merkattavampi rasti?

Moro!

Sori, että änkesin väliin tähän jutusteluun, mutta ne liittimet on sen verran erilaiset ettei niitä juurikaan voi saada vääriin paikkoihin, eli sähköt on melkoiset selkeät.
Alipaineletkuista taas ei tarvitse irroittaa oikeastaan mitään, jos koneen ottaa laatikoineen ja muine hiluineen. Itse olen yleensä irroittanut vain Evap-venttiilin(hiilisäiliön magneettiventtiili, syylärin sähköflektin kyljessä kiinni) alipaineletkun ja ahtopainemittarille menevän letkun imusarjasta.
Moottori laatikoineen/apulaitteinen sopii kyllä tulemaan myös ilman keulan purkamista, mutta se pitää silloin nostaa aikas pystyssä  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: _NepandeR_ - 05.03.2014, 07:48:04
Eikait tuo mitään haittaa,pää-asia että annetaan infoa ensikertalaiselle   :hello:
Liitimiä arvelinki niin 1:1 jutuiksi,mitä kahtonu ku purkanu laatikkoa irti toisesta autosta.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 05.03.2014, 13:56:29
Sieltähän tuli vastaukset  :D Mutta tuo koneen nosto nii aika paljon vartaloystävällisempi oli ottaa pois ku ei ollu rojua tiellä... Jokainen tyylillään vai miten se ny meni :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: _NepandeR_ - 05.03.2014, 14:06:32
Kyllä siitä lähtee kaikki ylimääränen pois eestä  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 05.03.2014, 21:44:38
Jos jotakuta huvittaa lukia rojektia enemmän nii klikkaa tuota mun allekirjotuksessa olevaa linkkiä "Welovehaters" ohjautuu feispuukkiin. Sinne päivittelen aina suoraa kun hallilla rojekti edistyy ;) Stay tuned!

-JiRRR
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: _NepandeR_ - 07.03.2014, 06:53:08
Noniin lisää kysymyksiä/keskustelua.
Meinasitko millaisella kytkinpaketilla t vai oteuttaa tämän?
Vakio vai race asetelmalla ja laitatko 228 vai 240mm kytkinlevyn?
Ku itellä on vaparin vauhtipyörä 228mm kytkinlevylle,eli eikös oo niin että jos haluaa laittaa 240mm levyn siihen niin täytyy sorvautaa VP?
Mutta asetelma ois "ulkoisesti samalla halkasijallla" oli kyseessä 228 tai 240mm kytkinlevy.

Oliko nyt riittävän vaikeasti ja epäselvästi artikuloitu?  :D
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 07.03.2014, 20:04:05
Sachs SRE 765
SRE tuote: 883082 999765
Levykoolle: 240 mm
Väännönkesto massalevyllä: 590nm
Väännönkesto sintterillä: 700nm

Tuota olen miettinyt, mutta tuo sintteri ei oikein innosta :D mutta jos jollakin ideoita mikä setti kestää 600-700Nm nii saa ehdotella :)
Ja jos käy niin että tarttee sorvata vp nii teen sen itse töissä erään metallivelhon tuella  ;D
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: Duke - 07.03.2014, 20:32:54
Tohon koneen pois ottoon vaan sanon että ite oon aina alakautta tiputtanu pois. Tyylejä on erilaisia :)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: _NepandeR_ - 07.03.2014, 22:24:33
Sachs SRE 765
SRE tuote: 883082 999765
Levykoolle: 240 mm
Väännönkesto massalevyllä: 590nm
Väännönkesto sintterillä: 700nm

Tuota olen miettinyt, mutta tuo sintteri ei oikein innosta :D mutta jos jollakin ideoita mikä setti kestää 600-700Nm nii saa ehdotella :)
Ja jos käy niin että tarttee sorvata vp nii teen sen itse töissä erään metallivelhon tuella  ;D

Mistäs meinasit tilailla palikat? Tällä seudulla tuntuu olevan aika hankalaa saada vakio asetelma pakettikin... :D
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 08.03.2014, 01:50:57
Race.fi sivuilla näytti olevan sassia, ja niillä kuuleman mukaan palveluki pelaa :)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: MiKo - 08.03.2014, 02:33:46
Tarvikemotin kanssa homma pelasi hienosti ja kohtuuhinnalla kun oman 765 tilailin pari kuukautta sitten.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 21.03.2014, 05:55:19
Hiljaa oltu täällä ku piti töihin lähtiä taas...
Mutta viime lomilla haettiin manuaalilaatikko ja oheistarpeet sekä mukaan tarttu vanhanmallin alumiinitukivarret pu-puslilla.
Kuvia niistä löytyy facebookista ja tänne nakkelen ku taas lomille pääsen...

Polttoaine hommaa on tullu funtsittua;
Tankkiin sisälle tulee 255lph Walbro, orkkisteline muokataan tai tehdään uusiksi an8/10 liittimillä -> "aftermarket suodatin -> kerääjäsäiliö -> 1 tai 2 walbron ulkosta 255lph? -> orkkis suutintukki an8 ja an6 liittimillä -> b-paineensäädin

Eli tartteeko ylipäätään tuota kerääjäsäiliötä näillä tehoilla? 1 vai 2 pumppua?
Viisaammat vois kertoa vähän omia kokemuksia ei vähän viisaamalle :D
Tehotavoite siis +-450hp

Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: Rusakko - 21.03.2014, 07:36:06
Ei se kerääjäsäiliö oo ollenkaan tarpeellinen mikäli tulee vakio imusysteemit tankkiin niin ei se niillä pääse ilmaa hörppiin
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: _NepandeR_ - 21.03.2014, 08:36:43
Race.fi sivuilla näytti olevan sassia, ja niillä kuuleman mukaan palveluki pelaa :)

Kumma homma,ite olin yhteydessä race.fi:hin niin tuntu ettei löydy mitään kytkintä suoraan Saschilta?  :idiot2:
Ainut minkä löysivät oli jousitettu sintterilevy ja ite löysin jonku Black Diamond paketin hinta +1200€... ::)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: TopiK - 21.03.2014, 20:06:36
Kumma homma,ite olin yhteydessä race.fi:hin niin tuntu ettei löydy mitään kytkintä suoraan Saschilta?  :idiot2:
Ainut minkä löysivät oli jousitettu sintterilevy ja ite löysin jonku Black Diamond paketin hinta +1200€... ::)
Kyllä minä ainakin ennen joulua sain tilattua saschin SRE asetelman tuolta race.fi:stä... :) Oli todella nopea toimitus.  O0
Näyttää niillä olevan siellä vielä mahdollisuus tilata jopa tuo -765 asetelma, jos nettikauppaan on uskominen.
SRE paineasetelma (http://www.race.fi/fi/catalog/category/786/sre/1)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 22.03.2014, 04:42:39
Ja tuo idea kerääjäsäiliöstä tuli donin projektista.. mutta eipä se sinällään kova homma oo muokata jos soppa loppuu :pomo:
Ja mitä tuohon kytkimeen tulee, niin itte kattelin sieltä race.fi verkkokaupasta kyseisen -765 asetelman ja uskottelin ittelleni että sieltä saa..  :idiot2:

MiKo, oliko minkä hintanen setti tuola Tarvikemotti.com:ssa?
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: Brick - 23.03.2014, 12:25:52
Tohon koneen pois ottoon vaan sanon että ite oon aina alakautta tiputtanu pois. Tyylejä on erilaisia :)

On muuten yllättävän vaivaton tapa.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: MiKo - 24.03.2014, 13:12:13
Ja tuo idea kerääjäsäiliöstä tuli donin projektista.. mutta eipä se sinällään kova homma oo muokata jos soppa loppuu :pomo:
Ja mitä tuohon kytkimeen tulee, niin itte kattelin sieltä race.fi verkkokaupasta kyseisen -765 asetelman ja uskottelin ittelleni että sieltä saa..  :idiot2:

MiKo, oliko minkä hintanen setti tuola Tarvikemotti.com:ssa?
410€ jäi hintaa kuluineen, siis tuo 765 ja 240mm Lukin massalevy.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: JiRRR - 25.03.2014, 04:27:03
410€ jäi hintaa kuluineen, siis tuo 765 ja 240mm Lukin massalevy.

Olikos tuolla setillä mimmonen luvattu väännön kesto? Ei huvittaisi laittaa kytkintä joka ei sitte pidä  :nohnoh

Niijja sen verran vielä, että en ala porailemaan lohkoa... ehkä.
Eli ostetaan B5234T LOHKO joka on hyvässä kunnossa, kilpailu kykyisen hintaan tietysti! Ei vielä huvittaisi sijoittaa yli 1000e mäntiin...
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: MiKo - 25.03.2014, 08:14:21
Olikos tuolla setillä mimmonen luvattu väännön kesto? Ei huvittaisi laittaa kytkintä joka ei sitte pidä  :nohnoh

Niijja sen verran vielä, että en ala porailemaan lohkoa... ehkä.
Eli ostetaan B5234T LOHKO joka on hyvässä kunnossa, kilpailu kykyisen hintaan tietysti! Ei vielä huvittaisi sijoittaa yli 1000e mäntiin...
Väittäisin, että enemmän ku saat ikinä kaivettua ulos tuosta. :D
590Nm massalevyllä, vissiin 100Nm enemmän sitten sintterillä, viimisen päälle simmattuna sitten ehkä vielä enemmän.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: JiRRR - 25.03.2014, 12:45:14
Nojoo eiköhän kyseinen setti lähde kans tilaukseen :D haluaisitko laittaa osanumerot tänne näkyville tai privana jos sulta vaan löytyy niin ei tartte ku tilata vain :)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: MiKo - 25.03.2014, 14:25:37
Soita sinne ja sano mitä haluat. Mulla Bemarin levy niin ei aivan samoilla numeroilla tule.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: JiRRR - 25.03.2014, 16:55:27
Oukkei, kiitos kuitenki  :)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: BuuBBa - 25.03.2014, 21:35:32
Tuo -765 riittää varmasti tuolle tehotavoitteelle. Kannattaa kuitenkin varmistaa, että mahtuuko se kytkinkopan sisälle. Yleensä noihin on laitettu -707 asetelmaa, joka pitää myös nuo tehot, mutta on huomattavasti matalampi. Itselle myös tulossa -765 (Audiin kylläkin) ja hieman jännittää, että mahtuuko...
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: NordicR - 26.03.2014, 16:28:42
Seurantaan !
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R
Kirjoitti: ässäarpa - 27.03.2014, 00:05:37
Väittäisin, että enemmän ku saat ikinä kaivettua ulos tuosta. :D
590Nm massalevyllä, vissiin 100Nm enemmän sitten sintterillä, viimisen päälle simmattuna sitten ehkä vielä enemmän.

Nuo arvot on sitten melekosen alakanttiin heitettyjä. Yhden Ruotsalaisen lähteen mukaan käsittääkseni neljänumeroisia lukuja pitänyt sintterillä ko. asetelma.

Hitto kun muistaisi/löytäisi sen projektin tuolta syövereistä.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: JiRRR - 08.04.2014, 14:39:23
Hoplaa kansa!  Tuossa on proffalla myynnissä wösnerin 83.5mm männät, tuleekohan niillä liian ohut sylinteriputken seinämä, kumminkin ahtoja tulee koneeseen jonninverran... Ei viittisi kokeilla ja rikkoa lohkoa yms yms sen takia että liian isot männät.  :nohnoh

Jotaki tapahtunu ja kuvia tulee myöhemmin  :)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: Rusakko - 08.04.2014, 14:53:20
Juu elä semmosia laita
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: JiRRR - 08.04.2014, 16:32:26
Kuinkahan paljon pitää varata pennejä jos hakee siniseltä ylikoon männät? Vai tilaanko suoraa wisecon ylikoon männät?


Ja tässä muutamia kuvia fiksatuista apulaitteista yms..

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140406_172824_zpsgrehsp9f.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140406_172824_zpsgrehsp9f.jpg.html)
Oli männästäkin lohjennu pala, mikähän moisen aiheuttanu? Syl. putkissa ei ollu mitään merkkejä tästä vahingosta :o

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140407_145623_zps31dwq89j.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140407_145623_zps31dwq89j.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140407_155710_zpsnykeu1jt.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140407_155710_zpsnykeu1jt.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140407_164227_zpssp7cde4o.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140407_164227_zpssp7cde4o.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140407_171607_zpsdftk7le9.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140407_171607_zpsdftk7le9.jpg.html)

Siinä joitain.. tosiaan saa projektia kunnolla eteenpäin kunhan päättäis mitkä männät laittaa  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: Suoli - 08.04.2014, 16:55:43
Kuinkahan paljon pitää varata pennejä jos hakee siniseltä ylikoon männät? Vai tilaanko suoraa wisecon ylikoon männät?

2010 tuli mulle 0,40mm alkuperäistä suuremmat männät suoraan siniseltä. Hintaa näytti olevan sarjalla 705€.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: visa - 08.04.2014, 17:45:19
Ahtoja.com wisecot b5234t koneeseen 81.5 poraukselle hintaa näytti olevan 795e  :)? Onko sylinterit porautettava vai menisikö sinne vielä vakio männät? oisi edukkaampi ratkaisu huomattavasti uusien mäntien hinnalla kun saa jo kokonaisen toimivan t5 moottorin...
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: JiRRR - 08.04.2014, 19:27:18
Porattava nuo perhanat on! Ja tietysti kuten aikasemmassa viestissä mainostin, että ostan lohkon! Ei tunnu löytyvän  ;D
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: NordicR - 08.04.2014, 22:44:28
Ittellä orkkis 81.4mm Mahlet ja porattuna 0.4mm- ylikokoon. Volvon sallima maksimi puristuspaine noilla, 13.5 barin kieppeillä oli. Voi olla vähä ahdas sovitus jo 81.5mm Wisecoilla ellei sitte poraa enempi ?
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: visa - 08.04.2014, 23:05:01
Siis nuo wisecot olisi 81.5mm sylinteri poraukselle. Männät siis ensimmäisen ylikoon :)
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: NordicR - 08.04.2014, 23:32:04
Siis nuo wisecot olisi 81.5mm sylinteri poraukselle. Männät siis ensimmäisen ylikoon :)
Orkkismännillä ensimmäinen ylikoko 0,2mm ja toinen 0,4mm. Näin ainakin sinisellä sanottiin ja mäntiä sai noiden kokojen mukaan. 0,4mm isompia ylikoon mäntiä ei ollut saatavilla, jonka takia itselläni on vitospytty putkitettu uudelleen. En sitten tiedä, että voiko noille Wisecon ylikoon männille porata lohkoa vielä huoletta ilman että kestävyys kärsii. Kyllä kait  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp...
Kirjoitti: JuHaU - 09.04.2014, 00:18:34
Takomännillä porausvälys on merkittävästi suurempi, mitä alkuperäisillä valumännillä. Wiseco esim ilmoittaa männät tosiaan porauskoolla. Eli esim 81.5 poraukselle oleva mäntä voi olla esim 81.36 halkaisijaltaan.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp... Aloitusviestiä fiksailtu!!
Kirjoitti: Justus - 09.04.2014, 15:50:23
Ootko pessy koneessa tuon laturin ja kompuran vai millä on nysvätty puhtaaks?
Itekin tarvis vaihtolaturi puhdistaa ennen vaihtoa.
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp... Aloitusviestiä fiksailtu!!
Kirjoitti: JoonasH - 09.04.2014, 17:19:13
Ootko pessy koneessa tuon laturin ja kompuran vai millä on nysvätty puhtaaks?
Itekin tarvis vaihtolaturi puhdistaa ennen vaihtoa.
hopean värisistä roottorivyyhdityksistä päättelisin että tuo on maalattu  ???
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp... Aloitusviestiä fiksailtu!!
Kirjoitti: JiRRR - 09.04.2014, 18:02:12
Kyllähän nuo on maalattu, niitä saa millää puhtaaksi.. muuta ku nysväämällä nii että hermot menee!
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp... Aloitusviestiä fiksailtu!!
Kirjoitti: Justus - 10.04.2014, 10:24:35
Kyllähän nuo on maalattu, niitä saa millää puhtaaksi.. muuta ku nysväämällä nii että hermot menee!
niin varmasti menee hermo nysvätessä. Hyvän näköistä jälkeä joka tapauksessa.
Otsikko: Volvo 855 T-5R ja B5234T6 bloki
Kirjoitti: JiRRR - 28.05.2014, 09:13:15
Aikaa on kulunu ku oikeestaan vähän keräilly hiluja ja koittanu päästä näitten bensakoneitten sielunelämään käsiksi oikeen kunnolla. Sekä työreissulla menee aina puolet kuukaudesta... Työt haittaa harrastuksia niin sanotusti  :nohnoh

Mutta asiaan, tuli ostettua kaverilta Walbron 255lph bensapumppu, tankin sisäinen. Tulee alkuperäseen telineeseen ja sen rakentaminen tapahtuu töissä vapaa-ajalla  8)
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140411_181201_zpskzqu7iqb.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140411_181201_zpskzqu7iqb.jpg.html)

Kuten osa varmaan huomas, metsästin lohkoa aika pitkään ja hommat seisoi sen osalta jonkun tovin. Porukka kun myi kokonaista moottoria aina, eikä kellään tietoa missä kunnossa esim. kaupattavan moottorin sisukset :nohnoh Niin kauan etsin, ettei tarvinnut sikaa ostaa säkistä ja SJOS:lta löytyikin sopivasti B5234T6 lohko joka osoittautui yllättävän hyväksi, pikku hoonaus ja rojut sisälle. Mennään siis alkuperäisillä männillä ja H-profiili veiveillä. Muutama kuva siitä kun lohko saapui hallille.

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140519-WA0057_zpswbvyrq8x.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140519-WA0057_zpswbvyrq8x.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140519-WA0058_zps3olzmuvy.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140519-WA0058_zps3olzmuvy.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140519-WA0059_zpsbq7dbqmn.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140519-WA0059_zpsbq7dbqmn.jpg.html)

Hieman jo saatu lohkoa jynssäiltyä
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140526-WA0041_zps7es6isiu.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140526-WA0041_zps7es6isiu.jpg.html)

"teinityövoimaa"  ;D
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140527_185441_zpschokkcmw.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140527_185441_zpschokkcmw.jpg.html)

Lohko sai eilen 27.05.-14 ylleen Maston Hammer metallimustan sävyn

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140527_230115_zpspisy5gvo.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140527_230115_zpspisy5gvo.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140527_230125_zpsk26fsjbf.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140527_230125_zpsk26fsjbf.jpg.html)

Ja laadun takaa Samsung galaxy S4, koittakaahan saada selvää  :hello:

Vielä se kirsikka kakun päälle, koskaanhan ei ole liikaa kuvia !  8)
(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140407_164324_zpsq4nyp1sx.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140407_164324_zpsq4nyp1sx.jpg.html)

Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ; sähköjen siistimistä, kiillottelua ja osien ostelua
Kirjoitti: JiRRR - 08.08.2014, 12:25:27
Tovi on vierähtänyt kun pitänyt ottaa myös loman kannalta tätä kesää. Totesin lomailun olevan ihan turhaa touhua ja ei muuta kun takasi ärrän kimppuun  :D

Tuli piipahdettua kesämiitissä alastarolla ja ZuluR oli edeltävänä iltana laittanu FB:iin ilmotuksen, että ylimääräinen s60r japan pakosarja pyörii nurkissa, onnekseni toinen jamppa joka oli kiinnostunut kans sarjasta ei koskaan saapunut paikalle  :hello: Nappastiin pakosarja kyyttiin ja lähdettiin takasin seinäjokeen, vaikkakin kaverin autosta ahdot vähän katosikin :D
Ja muutama kuva tapauksesta, tämäkin saa huomiota vielä osakseen...

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140802-WA0017_zpsft3zzhxg.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140802-WA0017_zpsft3zzhxg.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140802-WA0015_zpsxkcvhndp.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/IMG-20140802-WA0015_zpsxkcvhndp.jpg.html)


Sitten sain +30 asteen helteellä varmaan auringonpistoksen kun aloin jumppaamaan polkimien kanssa. Yllättävän kova työmaa oli saada tomaatin jarrupoljin pois ja vielä mielenkiintosempaa oli manuaalin polkimet laittaa takaisin, tai sitten se vaan johtui kuumuudesta ja ei kuuppa toiminut niinku sveitsiläinen kello sillä hetkellä. Vaikka kuskin jakkaran otti pois, oli silti melko kettumainen paikka vääntää ja kääntää... Mutta onpahan nyt oikea määrä polkimia!   :pomo:

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140806_140300_zpsv6oiy6kp.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140806_140300_zpsv6oiy6kp.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140806_151653_zpsgdh83j0h.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140806_151653_zpsgdh83j0h.jpg.html)

Sitten tuli käytyä läpi automaattilaatikon sähköt, oli melko mielenkiintonen arbeeti ja vielä pitää hieman perehtyä sähkökaavioiden kera jotta auto starttaa 100% varmuudella, tai ainakin noiden sähköjen osalta  ::)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140806_155547_zps49zzrodr.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140806_155547_zps49zzrodr.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140806_155854_zpsgzu76of1.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140806_155854_zpsgzu76of1.jpg.html)


(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140806_170300_zpsnbrofdia.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140806_170300_zpsnbrofdia.jpg.html)
Ja piti sitä vaihdekeppiä jo sovitella  :P

Helteellä taas auringonpistos ja aloin kiillottamaan suutintukkia, useampi tunti meni että sai eloksoinnin poistettua, mutta lopputulos hivelee silmiä. Vielä tosin pitää hankkia se alumiinisuoja joka tulee tukin päälle koska joku edellinen sankari on sen heivannu menemään  :nohnoh

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140807_181316_zpsfamwheib.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140807_181316_zpsfamwheib.jpg.html)

(http://i1292.photobucket.com/albums/b579/JiRRR/Volvo%20850%20T5-R/20140807_204204_zps0zo8wccn.jpg) (http://s1292.photobucket.com/user/JiRRR/media/Volvo%20850%20T5-R/20140807_204204_zps0zo8wccn.jpg.html)

Siinä kiillotettu suutintukki ja imusarja. Imusarjan joku on saattanut bongata myös Petrin punaisessa 850R:ssä (GTI-magazine 1/2013) 

Höpistelyä pitkästä aikaa, ja tänne päivittelen kun on saanut enemmän aikaan..
https://www.facebook.com/welovehaters2011?ref_type=bookmark  (https://www.facebook.com/welovehaters2011?ref_type=bookmark) tuonne päivittelen aina suoraa hallilta jos jotain kiinnostaa  ;)

Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp..
Kirjoitti: aprilli - 11.05.2015, 18:05:14
Mitäs tälle nykyään kuuluu? Siitä on aikaa ku on viimeksi nähny oranssimustan Sjoen liikenteessä  ???
Otsikko: Vs: Volvo 855 T-5R ja ++400hp..
Kirjoitti: JiRRR - 21.05.2015, 09:08:35
Pitkä aika mennyt tekemättä autolle yhtään mitään, oli se kuuluisa motivaatio jossain kadoksissa. Nyt alettu taas väkertämään pikku hiljaa. Kaikki deadlinet on nakattu ajatuksista pois, eli on ajossa sitten kun on, siitä en enää paineita ittelleni ota.
Projektia voi seurata JRJgarage sivuilla facebookissa. Tänne en jaksa enää päivitellä, paitsi ehkä sen että kun on joskus valmis. Pitäisi muutenkin käydä topicci läpi ja laittaa kuvat uudestaan yms..
https://www.facebook.com/welovehaters2011 (https://www.facebook.com/welovehaters2011)

Keväisiin tunnelmiin
JiRRR