Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: D5GT - 14.06.2013, 10:41:05
-
Käyttäkää kaikkeen otsikon alle sopivaan:
Onko noissa Pentan koneissa mitään erityistä. Pari B20:stä jostain vuodelta 70 pyörii jaloissa ja kysymys on lähimmä mitä tietoja noista pitää kaivaa, jos noita yrittää myydä?
-
Pentan koneissa (B20 ja B30) on teräsjakopää vs auto version pakeliitti ratas nokka-akselilla.
-
Käyttäkää kaikkeen otsikon alle sopivaan:
Onko noissa Pentan koneissa mitään erityistä.
Kauheasti ne kuluttaa, oma (nyt jo hukattu) 500A vei 30-70 litraa / h :-\
Sorry OT.
-
Venekäytössä kaikki vie, jatkuvaan ylämäkeen ajaminen ei ole taloudellista - ainakaan 70-luvun vehkeillä.
-
(Huvi) Veneilyssä ei mikään ole taloudellista, eikä tavrvitsekkaan olla. Riittää kun se on hauskaa. ;D ;D
-
Herätys
Mikä nokka MB20B:ssä on alunperin? Sisältä löyty C-nokka ja tasapäiset männät. Eli puristukset ainakin eri luokkaa kuin alkup 5:1. Tarkotus ois muuttaa pelaan kokonaan bensiinillä.
-
Nostellaas vähän vanhaa ketjua.
Elikkäs mulla on botskissa VP 230 (aq131) eli vastaa b230 auton mottia. Nyt olen miettinyt kaasarin päivitystä. Tällä hetkelllä vakio Solex 40 pai7 ja mietinnässä ollut korvata se Weber 38dges kaasarilla.
Onko jollakin kokemusta kyseisestä muutoksesta? Onko yhtään järkevä muutos vai onko parempi vain kunnosaa tuo solex. Osien saatavuuden kannalta tuo weber houkuttelisi.
-
Laitoin AQ140A 2.1 litran koneeseen alkuperäisten kaasuttimien tilalle 2 kpl Weber 38 dcoe kaasuttimet. Nyt ajettu 4 vuotta ilman ongelmia ja voimaa riittää. Imusarjan joutui vaihtamaan Webereille sopivaksi.
-
Onko mielipiteitä mikä nokka olisi tuohon aq131 pentaan hyvä jos oletetaan, että laitan tuon weberin dges38/38 kaasuttimen? Vx tai vx3 vai joku kiriämpi? Kun venekäyttöön ajattelisi että alhaalta vääntävä olisi hyvä. Onneks vielä on kevättä jäljellä nikn voi miettiä noita koneen palikoita.