Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jesse87 - 14.06.2013, 21:42:10
-
Elikkäs vm97 2.5 matalapaine turbo. Autossa alkoi ohjaus tuntua oudolta ja vähän ajan päästä jäykältä. Kaikki tehostin öljyt olivat pitkin moottoritilaa.
Kaikki näyttäää päällisin puolin ehjältä. laitoin uutta öljyä ja laitoin auton käyntiin. Pumppu pitää kauhean metelin ja öljyä lentää jostain pumpun alta? remmin vissii pöllyttää öljyä.
Selviääkö uudella pumpulla ja onko noissa kaikissa sama pumppu? sattuuko täältä keltään löytymään?
-
Uusi pumppu hankittu. vika oli siinä.
-
Lainaanpa tätä topiikkia, kun omassa diiselissä meni tehostajasta kumiletku. Uusi putki siis hommattu ja sitähän ei kokonaisena saa ujutettua oikein mitenkään tehostimen pumpulta ohjausakselille, niin minkähänlainen liitin kestäisi tuossa rautaputkessa jos katkaisisi koneen alta ja liittäisi sen jälkeen?
-
Helmiliitos. Putket poikki ja esim. hydrauliikkeestä sopivat liitinkamat kantoon, tulee hyvä. Putket erikokoa. Kannattaa katkaista muutaman sentin erolla niin ei tule liittimet ihan vierekkäin.
-
Öljypohjan vierestä katkaisin ja uuden putken ujutin tehostajan pumpulta auton alle ja sain liitettyä helmiliitoksella. :)