Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 760GLE - 10.03.2011, 21:30:18
-
sellainen ongelma että vasemman puolen lohkon pakosarjan päästä on pultit (2kpl) poikki.loppuosat ovat tietenkin koneessa kiinne ja moottori pörisee,mitä voin asialle helpohkosti tehdä???ei viittis autoa vielä osiksikaan laittaa.
-
Itse kai yrittäisin vastakierretapilla poistaa pultteja. Pakastava CRC voisi olla lisää tuuria antava apu.
Taitavammat antanevat sitten lisää parempia vinkkejä. :)
-
Taitavammat antanevat sitten lisää parempia vinkkejä. :)
Taitavemmasta en tiedä mutta unohdetaan vastakierretapit (etenkin huonolaatuiset) tai sitten varmasti viedään kansia koneistamoon ja sielläkin kirotaan niitä tappeja.
Onko pultit katkenneet syvälle? Jos on esillä yhtään niin mutterin hitsaus on hyvä keino.
-
ei ole jäänyt yhtään tynkää näkyville,sen takia onkin pahempi juttu.
-
Vaikka se jämä on vähän katkennut sisään, saa sen melko kivutomasti hitsaamalla pois silti.
Hitsillä "kasvattaa" pultin mittaa jotta saa lopuksi vaikka mutterin kiinni hitsattua.
Hitsi tarttuu mieluummin teräkseen kuin likaiseen alumiiniin.
-
Voi olla hankala korjata "suoraan" - kannattaa irrottaa se pakosarja, jos se näin ahtaassa paikassa on ylimalkaan mahdollista. Joskus nuo vaarnaruuvin pätkät voi kiertää pihdeillä irti jos ovat näkyvissä. Jos ovat poikki syvemmältä saattavat silti joskus irrota ihan ruuvitaltalla pyörittelemällä ::). Jos mennään vastakierretappeihin, on työn tarkkuus jo sitä luokkaa, että kansi kannattaa irrottaa. Saa poraukset terkemmin paikalleen.
-
CRC:tä pitäisi lotrata reilusti sinne mutta ei taida painovoimakaan auttaa siinä. :-\
-
CRC:tä pitäisi lotrata reilusti sinne mutta ei taida painovoimakaan auttaa siinä. :-\
CRC:t ja kaikki muut Säästökareilta saatavat litkut voi unohtaa saman tien. ;) Tiedän kyllä sen että kunnollisia litkuja ei saa kuin teollisuuden kautta mutta on niillä ero kuin yöllä ja päivällä.
CRC:t ja vastaavat on lähestulkoon pelkkää notkeeta öljyä eli sama jos sinne pultin juuren uittais tippakannulla vaikka moottoriöljyä. :P
-
No sama se kunhan jotain litkua joka irroittaa sillä voidellun ja kuivan pultin irroituksen ero on myös kuin päivällä ja yöllä :)
-
No sama se kunhan jotain litkua joka irroittaa sillä voidellun ja kuivan pultin irroituksen ero on myös kuin päivällä ja yöllä :)
Se on totta että rasvattu luistaa paremmin... Eiku... :juhau:
-
Tässä muutama viikko sitten viimeksi porasin rautapultin irti V70 volvon alumiinisesta alatukivarresta, ei ollut ongelma kunhan saa poran TASAN suoraan pulttiin uppoamaan JA poranterä on TERÄVÄ ja hyvä, ettei ole joku vinkuintian terä jolla ei edes saa reikää juustoon.
Aikaa meni noin 5-10min porata kummatkin alapallonivelen katkenneet pultit veke alatukivarresta (tukivarsi irrallaan), ja jengojakaan ei tarvinnut uusia, kun pultit tulivat kivasti itsekseen ulos porakoneella kun pyöritti poranterää vastapäivään.