Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: jezper90 - 15.06.2013, 23:55:01
-
elikkä olis tarkotus vaihtaa kansipahvi kyseiseen myllyyn.. mitä pitää ottaa huomioon kyseisen operaation aikana.. Vien kyllä kannen plaanattavaks ammattilaiselle.. pitäisi vain itse irrottaa ja laittaa kiinni.
-
Nonii äkkiä apuja. Nyt olis uus kansi. Mitenkä pakosarja kiinnitys tapit on kiinni pitäis saada pois koska ovat liian lyhyet ! Pitääkö purkaa koko kansi vai lähteekö lukkopihdeillä vääntämällä ?!
-
Saattaa olla lujassa tai sitten ei. Kaksi mutteria pinnapulttiin peräkkäin ja kiristät ne vastakkain ja sitten kannen puoleisesta vääntämällä pyörität pinnapultin pois. Lämpöä jos saat annettua pultille niin irtoaa helpommin.
Kannen vaihtohan noihin on helppo homma. Kampi merkkiinsä (ykkösen mäntä ylhäällä) ja kannessa nokka niin että ykkösen nokat näyttää ylöspäin. Kansipahvi lohkon päälle ja kansi paikoilleen. Kiristät kannen pultit keskeltä päätyihin päin ensin 20 Nm, sitten 60 Nm ja lopuksi 90 astetta. Käännät nokan merkkiinsä (piste nokkapyörässä ja vastamerkki taustamuovissa), remmi paikoilleen, löysäät kiristimen mutterin ja laitat takaisin kiinni. Pyöritä kampea kaksi kierrosta merkkiinsä ja löysää ja kiristä kiristin. Tarkista, että kampi ja nokka ovat merkeissä, jos ei ole niin ota remmi pois ja asenna uudestaan. Itse olen huomannut, että nokka kannattaa laittaa hampaalla ohi merkistään kun laittaa remmiä paikoilleen, kiristintä löysättäessä vetää remmistä löysät pois ja nokka yleensä heilahtaa sen hampaan verran taaksepäin.
-
Imu puolelta lähti hyvin irti. Pako puolella prkln lujas.
Tota mite kantsis "huuhdella" kone ku öljyt ja vedet sekasi. Naftaako vaa läpi ?
-
Imu puolelta lähti hyvin irti. Pako puolella prkln lujas.
Tota mite kantsis "huuhdella" kone ku öljyt ja vedet sekasi. Naftaako vaa läpi ?
Jollain halpisöljyllä ajelet pienen lenkin ja sitten priimaa sisään.