Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MST-82 - 16.06.2013, 10:10:38

Otsikko: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: MST-82 - 16.06.2013, 10:10:38
Moi.

Eli otsikon mukainen ongelma ja eilen tuli vaihdettua vanhan lähes 500´000 ajetun hyrrän tilalle toisesta koneesta joskus irroitettu vajaa 400´000 ajettu tilalle.

Vanhassa ahtimessa tosiaan hukkaportin läpän ja sen vastin pinnassa oli selvää kulumaa ja muodon muutosta,

No toinen ahdin tilalle ja koeajolle. Eikä ne ahdot nousseet yhtään enämpää. Tuli tossa vaan mieleen, että hukkaportin kello on nyt sama, mitä vanhassakin oli. Saako noitaFT:n kelloja jostain uutena, tai käytettynä? Tuli sellanenkin mieleen, että voihan tossa olla FK:n kello paikallaan, sillä ahdot on aina ollut hiukan maissa. Mutta mahtaisko tota voida jostain tunnistaa. Yksi FK:n kello on varmuudella hyllyssä, eikä käsipelillä noissa mitään kauheen suurta eroa ollu jäykkyydessä?

Tälläsen löysin äkkiseltään, mut vaikuttaa aika hintavalta:
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/521008/
http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/520940/

Otsikko: Vs: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: 460GLE - 16.06.2013, 11:40:41
Mitsun ahdinhan sulla tuossa on?

Siihen löytyy ebaystä jäykempiä kelloja, eikä hintakaan päätä huimaa.
On jo aikaa ku ite tilasin, että en muista kaupan nimeä mut Kiinan suunnaltahan se tuli.
Otsikko: Vs: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: MST-82 - 16.06.2013, 13:07:11
Kyllä pikkumitsu tuolla majailee, oliko se nyt sitten 13C
Otsikko: Vs: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: MST-82 - 16.06.2013, 20:45:24
Mikäs sulake se oli, minkä irroituksella saa ECU:n nollattua? Tuli siirrettyä auto, kun liittimiä oli irti ja nyt lambadavalo ilmoittelee olemassaolostaan.

Auto oli tosiaan vm.-98
Otsikko: Vs: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: mikan - 17.06.2013, 02:03:18
Mikäs sulake se oli, minkä irroituksella saa ECU:n nollattua? Tuli siirrettyä auto, kun liittimiä oli irti ja nyt lambadavalo ilmoittelee olemassaolostaan.

Auto oli tosiaan vm.-98

Lue vikakoodit ja HETI!  Ilman, että nollailet mitään boxia!  >:(

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Siten vian alkulähteille voi päästä, sillä auton siirtäminen liittimet irti EI generoi mitään vikakoodeja!
Vaan sieltä löytynee se syy, miksi ahdot ei nouse.

Kuten vaikkapa "nilkuta kotiin"-moodi, jolloin koneen antureissa on jotain fataalia vikaa, joka estää ahtojen nousun.  :hello:
Otsikko: Vs: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: hevonen - 17.06.2013, 09:36:59
Siten vian alkulähteille voi päästä, sillä auton siirtäminen liittimet irti EI generoi mitään vikakoodeja!
Kyllähän sinne käsittääkseni vikakoodi tulee jos autoa ajetaan vaikka imm töpsä irti?
Sulake on nro 1, engine control, jolla saa boksin resetoitua.


Siis autoa siirretään ajamalla. :D
Otsikko: Vs: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: sekokupu - 17.06.2013, 10:33:06
Lue vikakoodit ja HETI!  Ilman, että nollailet mitään boxia!  >:(

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Siten vian alkulähteille voi päästä, sillä auton siirtäminen liittimet irti EI generoi mitään vikakoodeja!
Vaan sieltä löytynee se syy, miksi ahdot ei nouse.

Kuten vaikkapa "nilkuta kotiin"-moodi, jolloin koneen antureissa on jotain fataalia vikaa, joka estää ahtojen nousun.  :hello:

Tuleepas vikakoodia. Nyt vähän valoja päälle.

FK:n ja FT:n kellon kyllä pystyy helposti käsin erottamaan, huomattavasti löysempi se FK:n kello. Ja sillä ei tosiaakaan ahdot kummosia nouse :)
Otsikko: Vs: 940 B230FT ahdot ei nouse?
Kirjoitti: mikan - 17.06.2013, 14:00:13
FK:n ja FT:n kellon kyllä pystyy helposti käsin erottamaan, huomattavasti löysempi se FK:n kello. Ja sillä ei tosiaakaan ahdot kummosia nouse :)

FK:n kellon erottaa siitä, että sen pystyy vetämään pikku-sormella täyteen ulostuloon, mutta FT:n kellossa hennompi mies ei sitä enää tee!  ::)