Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: sippis - 16.06.2013, 17:18:49
-
Miten olette laittaneet jaon kohdalleen vinokoneesta jossa ei ole suojamuoveja sekä alahihnapyörä on esim. blingfactoryn tekele? Täytyykö tämä rakennelma kasata ensin muovien ja orkkis pyörien kanssa jolloin saa jaon paikalleen? Sitten sen jälkeen varovasti orkkis osat pois ja spessut tilalle niin ettei kone pyörähdä mihinkään päin?
-
Eihän se alapään merkki siinä hihnapyörässä ole vaan siinä hihnapyörän "takana" olevassa metallilärpykkeessä... Taisi olla 180 asetetta siitä kiilaurasta.
-
ainiin....katos vaan :D mutta yläpään merkki taitaa olla muovissa?
-
Ja jossei mitään merkkejä ole missään niin heittokellolla mitaten ykkönen ylös ja kampuraan astelevy kiinni.
(http://www.4g63turbo.com/tech/images/cam-degreeing/cam-13.jpg)
-
Nokan ajoitusmerkin kohdan taisi saada jotenkin ns luotilangalla katsottua. Oli jossain foorumilla siitä juttua, joku saattaisi muistaa...
-
Nokan ajoitusmerkin kohdan taisi saada jotenkin ns luotilangalla katsottua. Oli jossain foorumilla siitä juttua, joku saattaisi muistaa...
Löysin kanssa sellaisen kuvan jostain. alamerkistä ylämerkkiin tulee suora "viiva" langalla. Apuakselin merkillä ei liene merkitystä koska se ei pyöritä muuta kuin öljypumppua? vai onko sillä vaikutusta koneen omiin balansseihin?
-
Löysin kanssa sellaisen kuvan jostain. alamerkistä ylämerkkiin tulee suora "viiva" langalla. Apuakselin merkillä ei liene merkitystä koska se ei pyöritä muuta kuin öljypumppua? vai onko sillä vaikutusta koneen omiin balansseihin?
Ei oo.
-
Sikäli mikäli sinulla ei ole lohkossa virranjakaja niin sillä ei ole mitään väliä. Oikeastaan vaikka olisikin niin saat virranjakajan akselia hyppyyttämällä sen kohdalleen. Seuraaavassa jakohihnan vaihdossa sitten vain tehtävä omat merkit missä kohtaa apuakseli on.