Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: makkemeisselimies - 16.06.2013, 18:12:26
-
Olisi tuollainen vuoden 1992 2,0 460 volvo, käykö siitä kone -86 340 volvoon millasilla muutoksilla?
-
jos se 340 on sillä 1,7 koneella niin pitäisi mennä kyllä ihan siitä vaan koska sama jako laatikon pulteissa ja kaikki volvon rellukoneet samaa peruslohkoa. mutta ennemmin 1,7 turbo niitä on tehtykkin tosin ei tuo huono ole tuo kakslitranen keposempi kai tuo on kun volvon oma vinokone.
-
mites esim öljypohja, sopiiko suoraan? vai tarviiko muokata/vaihtaa?
-
ÖP ja moottorin kannakkeet normaalistikkin siitä vanhasta koneesta uuteen
-
niin ja vanha kone on 1,4 sopiiko sen öp ja kiinnikkeet, vai tarvitsenko 1,7 öp;n ja koneen kiinnikkeet??
-
pitäisi olla identtiset lohkot (mutu)
etuvetoisen vermeet ei sovi suoraan, konehan on eripäin ja erilainen apurunko.
-
niin ja vanha kone on 1,4 sopiiko sen öp ja kiinnikkeet, vai tarvitsenko 1,7 öp;n ja koneen kiinnikkeet??
1.4 ja 1.7 kone ovat aivan eri moottori "perhettä" joten 1.4 koneen osat ei käy.
tarvitset siis 3-satasen 1.7 koneesta seuraavat osat:
-öljypohja
-moottorin kannakkeet
-kytkinkoppa + kytkilevy (vauhtipyörä ja asetelma voi olla myös 4-satasesta)
-laturin kiinnikerauta
imusarjaa saattaa joutua muokkaamaan riippuen minkä mallinen se on. esim. 1.7 turbossa kaasuläppä ottaa jarrutehostajaan kiinni.
Itse aikanaan istutin 1.7 turbo koneen 3-satkuun.
-
Kaikissa 400-sarjan 4-pisteruiskuissa on kaasuläppä samalla tavalla. Eli ottaa myös 2.0 moottorissa siihen jarrutehostimeen.
jossakin oli kuva että oli laitettu mutkakappale kääntämään se läppä eteenpäin.
-
kyseessä on saattanut olla tämä kuva omasta kötöstyksestä :P
(http://i92.photobucket.com/albums/l28/xuppo/volvo%20340GL%20-89/IM000468.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/xuppo/media/volvo%20340GL%20-89/IM000468.jpg.html)
-
Se taisi tuo kuva juuri ollakin. Ollut kans suunnitelmissa laittaa yksi ylimääräinen 1.7 turbokone 300-sarjalaiseen.
-
Noniin tuli tuossa illalla purettua irti tuo 460 kone ja tosiaan ainakin öljypohja ja imusarja menee uusiks.
Eikö tuon 1,4 rellukoneen kytkinkoppa käy 1,7/2,0 rellukoneeseen?
Ja jos joku tarvii muuten varaosia 460 volvoon, niin kannattaa kysyä pikaisesti koska tuo moottorin luovuttaja lähtee paalaukseen huomenna.
Niin ja 340 1,7 öp ja koneenkorvia yms saa tarjota.
-
Löyty tuommoiset aihetta sivuavat linkit: http://volvo340.wikispaces.com/
http://www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=11630&start=15