Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: pekksu - 16.06.2013, 20:33:57
-
Elikkä semmosen keksi Volvo että kulutus pomppasi monta litraa, tehot tuntuu olevan hukassa, ahtoja ei nosta oikein huonostikkaan ja mustaa savua puskee kun kaasuttaa. Auto on -94, 280 ajettu vakio t-5, jonkun verran öljyä näkyy syövän kanssa. Oireet ilmestyi ihan tyhjästä, paitsi öljyä on joutunut sillon tällöin lisäilemään. Alkaako turpo tulla tiensä päähän vai mistä rupean vikaa ettimään??
-
Jos savu on mustaa nii ahtoputki vuotaa... Entisessä T5R repesi viimenen silikonimutka mikä tulee imusarjaan nii tyhjäkäyntimoottorin haarasta... Elikkäs ahtopaine ei nouse, täyskaasulla röpeltää ja mustaa pölyyttää. Jos sinistä nii tod.näk turbo menossa...
-
Joo mustaa savua se työntää.. Vaikuttaako tuo siihen kulutukseen nuin merkittävästi? Noussut kumminkin monta litraa per/100km? Pitääpä huomenna käydä kaikki putket läpi.
-
Joo mustaa savua se työntää.. Vaikuttaako tuo siihen kulutukseen nuin merkittävästi? Noussut kumminkin monta litraa per/100km? Pitääpä huomenna käydä kaikki putket läpi.
Musta savu nimenomaan viittaa siihen, että saa polttoainetta ja paljon. Vika voi olla monessakin paikassa kyllä.
-
Ei muutaku pellinalle katteleen kaikki ahtoputket läpi... rullasta kaasua nii äkkiä vuodon löydät
-
Samalla kannattaa tarkistaa kaikki muutkin alipaine / paineletkut. Ja vikakooditkin vois varmuudeksi lukaista.
-
Munkin volvo savuttaa mustaa niinkuin dieselii, jos kiihtyä. niin mistä saisi letkut? vai pitääk ostaa tarvike letkua? en tiedä auttaako letkua? kun näyttää niin vanhalta ja hieman halkia. ja ku kiihtyä kattoluukku on auki, nii sen kautta tuli haisee niinku jotain ruutia tai munaa.. kai ymmärrätte? haju tuli pakoputkesta. mistä johtui..?
-
Nyt on käyty kaikki ahtoputket läpi ja vaihdettu kaikki ne pienet imu/kautta paineputket, kaikki imuputket käyty läpi ja tulpat vaihdettu, mutta vielä on samat oireet.. Oisikko tuo vika sitten polttoainesuodattimessa tai pumpussa?? ???
-
Lue ne vikakoodit ensin
-
Onko normaalia että A6 liitin puuttuu kokonaan tuosta taulusta? Polttoaine puolen liittimestä tuli monta koodia, nollasin ne ja oireet vain jatkuu mutta uusia vikakoodeja ei ollut tullut..
-
1-2-1 Ilmamäärämittari
2-3-1 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
2-1-2 Lambdatunnistin
1-4-3 Etummainen nakutustunnistin
Tuossa koodit mitä antoi. ilmamäärämittari on vaihdettu ja uuden mittarin kanssa toimi moitteetta jonkun aikaa. mittari alkuperäinen bosh
-
Mitenkäs sitten lambda? Sekin jos on rikki niin ei välttämättä heti tule uutta vikakoodia.
-
Täytynee rueta päivittämään sitä seuraavaksi, piuhat näytti olevan kiinni ja ihan hyvässä kunnossakin. Onko tuo nakutustunnistin kuinka yleinen vika näissä?
-
Ei ole minun tarvinnut noita ainakaan vaihdella.
Lambdankin pystyy mittaamaan niin ei tarvitse uutta ostaa.