Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: lassii - 17.06.2013, 13:26:55
-
No niin. Olin tulossa kaupasta ja yhdessä mutkassa vaan auto hyytyi ja sammu. Vauhtia 5.vaihteella 60km/h. Mikä tuollasen aiheuttaa? Koneeseen on kuitenkin vaihdettu palikkaa aika lailla. Starttaa ihan normaalisti muttei edes lupaa käynnistyä.
Kosteutta kenties? Muuten on toiminu suht hyvin kyllä tuo. Pienillä kierroksilla jotain nykimistä mutta ei mainittavaa haittaa kuitenkaan.
-
katoppa tuleeko kipinää ? ja mitähän tuo "Koneeseen on kuitenkin vaihdettu palikkaa aika lailla" tarkoittaa ??? jos nyt umpimähkään pitää arvailu aloittaa niin veikkaisin puolaa sillä sitä on harvemmin kukaan vaihtanut :) ja sitten ne vikakoodit ;) myös auton vuosimalli ja moottorityyppi auttaa tässä arvailussa paljon...
-
katoppa tuleeko kipinää ? ja mitähän tuo "Koneeseen on kuitenkin vaihdettu palikkaa aika lailla" tarkoittaa ??? jos nyt umpimähkään pitää arvailu aloittaa niin veikkaisin puolaa sillä sitä on harvemmin kukaan vaihtanut :) ja sitten ne vikakoodit ;) myös auton vuosimalli ja moottorityyppi auttaa tässä arvailussa paljon...
vm 94 20v bensa. Kaikki sähköosat vaihdettu puolaa lukuunottamatta. Ei anna vikakoodeja. Kampuranasentotunnistin, nokka-akselinasentotunnistin vaihdettu.
Nyt on auto pihassa, saa akku latautua nyt rauhassa jonkin aikaa.
-
vm 94 20v bensa. Kaikki sähköosat vaihdettu puolaa lukuunottamatta. Ei anna vikakoodeja. Kampuranasentotunnistin, nokka-akselinasentotunnistin vaihdettu.
Nyt on auto pihassa, saa akku latautua nyt rauhassa jonkin aikaa.
Mullois sitten uusi puola myynnissä, jos vika jää siihen:)
-
Putsasin tulpat, oli aivan mustat vaikka ajettu ehkä 2-3tkm. Sain auton vaivoin käymään. Pidin kierrokset noin 3000rpm ja sitten laskin 2000rpm, enää ei vastannu kaasuun vaan sammu. Nyt saa olla akku latauksessa rauhassa. Onko se niin rikkaalla että tukehtuu ja kastelee tulpat sitten? 1.pytyn tulpassa oli ainakin märkää, muut tasasen mustia.
Muok:
Lähti vaikeesti käymään. Kaasuun vastaaminen todella nihkeetä. Kun lyö tallan pohjaan niin röpöttää aika lailla ennenkun ottaa kierroksia. Puolikaasulla nousee ihan nätisti kierrokset kyllä kun varovasti nostaa kierroksia. Ideoita?
-
Kokeile laittaa käyntiin imm-liitin irti, paraneeko käynti ? Onko putsarin kotelon ja kaasuläpän välisessä haitariputkessa halkeamia? Entä tyhjäkäyntimoottorin putkissa?
-
Täytyy tänään tutkia kun on akku latautunu. Tässähän on siis kone vaihdettu joskus ja se on tehty miten sattuu koska tässä on 10v osia myös konehuoneessa. Sitä en tiä mitä kaikkee on vaihdettu aikanaan joten oon aika pihalla kun mikään ei oo alkuperästä.
Muok:
Lähti aamulla ihan ok käyntiin, pääsin 800m ja siihen jäi. Ei paljon naurata.
-
Bensapumppu tai sen rele. Itellä samantapaisia onkelmia. Ja sit yhtenä päivänä kokonaan stop. Oli bensapumppu köpö! Hurisi nätisti pumppu tankissa ja nosti bensan koneelle mut liian pienellä paineella. Jäähdyttyään kävi noin 15sek. Pumppu uusiks ja taas menee.
-
Bensapumppu tai sen rele. Itellä samantapaisia onkelmia. Ja sit yhtenä päivänä kokonaan stop. Oli bensapumppu köpö! Hurisi nätisti pumppu tankissa ja nosti bensan koneelle mut liian pienellä paineella. Jäähdyttyään kävi noin 15sek. Pumppu uusiks ja taas menee.
Tätä itekin oon miettiny. Missäs rele on, konehuoneessa varmaan? Mutta miks tulpat on aivan mustat sitten, luulis viittaavan rikkaaseen seokseen kuitenkin?
-
Tulpat voi olla mustat jos bensapaineet heittelee. Rele siellä sulakkeiden vieressä kansi 4 ruuvilla kiinni rele 103.
-
Pitääpä tutkia, saan iltapäivällä auton pihaan taas.
-
Se oli itellä aika velmu ennenkuin lävähti kokonaan se pumppu. Epäilin sitä jo ennen kuin se hajosi mutta esim. aina mitatessa antoi 3.5bar paineet. Releen vaihdoin ennen pumppua, mut kaikenlainen nykiminen ja satunnaiset startti onkelmat jatku.
-
Se oli itellä aika velmu ennenkuin lävähti kokonaan se pumppu. Epäilin sitä jo ennen kuin se hajosi mutta esim. aina mitatessa antoi 3.5bar paineet. Releen vaihdoin ennen pumppua, mut kaikenlainen nykiminen ja satunnaiset startti onkelmat jatku.
pystyykö pumppua mitenkään testaan vai onko se joko ehjä tai rikki?
-
Eipä juuri taida pystyä. :'(