Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Osxu - 18.06.2013, 22:20:47
-
Ajattelin tehä nyt tälläisen topicin kun harvase päivä tulee jotain näperreltyä. Mielipiteet ovat tervetulleita ja vinkkiä otetaan vastaan. Varmaan jotain tyhmiä tulee kyseltyäkin :D
Eli auto on s60 vuosimallia 2002. 2.4 140hv bensamyllyllä. Reilut 236km rullailtu ja olen auton toinen omistaja.
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/DSCN2362_zps1b29e044.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/DSCN2362_zps1b29e044.jpg.html)
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/DSCN2361_zps84e4fa26.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/DSCN2361_zps84e4fa26.jpg.html)
Autoa laskettu BC-Racingin coileilla ja vanteiksi valikoituivat hinta/ulkonäkö suhteeltaan sopivat 18" Barzetta Competizionet. Takaikkunat tummensin CFC:n 5% kalvolla, lukuun ottamatta takalasia. Sen tummensin motonetin 20% kalvolla ajatuksena että tarvittaessa näkee ulos. Siitähän ei sitten muuta tullut kuin kuplia, ryttyä ja vitutus. CFC:n kalvo ei mennyt rullalle itsekseen kuten motonetin. OK, hinnassakin on eroa. Uskallan suositella CFC:n kalvoa muillekkin, vaikka en näistä mitään tiedä. Oli vaan omaan makuun laadukkaampaa.
Kuten kuvista huomaa, noi kylkilistat on päässy harmahtamaan. Aloitin tänään niiden "kunnostuksen."
Menetelmä oli seuraava: Pesu liukkarin kanssa, 1500 hiekkapaperilla hiontaa, huuhtelu, kuivaus ja lopuksi vielä quickleenillä pyyhkiminen. sitten teippiä ja PlastiDippiä perään. Ajattelin päästä tässä helpolla, ettei tarvitse irroitella listoja, vaan teipin tai maalauskäden pettäessä saan "kuorittua" dipit pois maalipinnalta. Tämän päivän kokeilu oli ainakin onnistunut. Silloin tällöin olen kilikoleja käyttänyt ja olen loppu tulokseen oikein tyytyväinen. Huomenna sitten loput.
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/DSCN2358_zps3e99b109.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/DSCN2358_zps3e99b109.jpg.html)
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/DSCN2360_zps8c85ad56.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/DSCN2360_zps8c85ad56.jpg.html)
21.1.14 Tilannepäivitys:
Ässä on toiminut hienosti, mitä nyt mittariston näytöt temppuilee välille. Kääntää pixeleitä ja sotkee kuvaa yms. Kerran ollut korjattavana ja toisen kerran hiljattain takuuseen--> pari päivää ja alkoi taas.
Mitä muuta tehty:
- Koiranluut vaihdettu, yksi kolisi, näin parhaaksi vaihtaa kaikki kerralla.
- Ilmastoinnin täyttöhuolto, venttiili oli rikki ja kylmäaineet kadonneet. 69e ottivat Vianorilla täytöstä ja venttiilin vaihdosta.
- Raidetangon päät molemmin puolin. Toinen klonksui, joten oli taas luontevaa vaihtaa molemmat kerralla.
- Öljyt+suodatin ja tulpat vaihettu.
- Vetarien ulommat suojakumit vaihtui ehjiin ylivedettäviin.
- Alustaa veivattu, säädetty, pyöritetty, hinkattu, väännetty, käännetty jne. Nyt istuu omaan silmään täydellisessä asennossa, on hyvä ajaa eikä renkaat ota sisälokariin kiinni töyssyissä.
- Pesty ja vahattu usein, hyvillä aineilla.
Äkkiseltään muuta ei tule mieleen, paljon ei murheita ole ollut.
_________________________________________________ _________________________________________________ __
21.1.14
Sitten siihen seiskaan. Eli perus karvalakki malli, cruise joka ei toimi taitaa olla ainoa lisävaruste. Koneena B230f, jota ohjaa LH 2.2. Laatikon virkaa toimittaa M46. Ostin tän loppukesästä, oli tonnilla nettiautossa. Niin paljoa ei sentään tarvinnut köyhtyä. Mittarissa oli ostettaessa reilut 304tkm. Siihen oli jämähtänyt. 2/13 tehty jakopää, 297tkm merkattu huoltokirjaan. olen mieltänyt tän 315tkm ajetuksi mielessäni. Nyt kiinni turbon mittaristo josta pamahtaa kohta 400tkm täyteen.
Kaikennäköistä pikkuvikaa tässä oli mm. ajovaloumpio oli rikki, 5-ei kytkeytynyt, pakoputken ympärillä oleva lämpöpelti piti jumalatonta mekkalaa, ruostetta pohjassa ja muuta kivaa. Onneksi takakontista löytyi melkein toinen volvo purettuna :D ja niillä osilla pärjäsi hyvinkin pitkälle. Pohjaan lätkäsin mikki liimalla n.10x10 ja 20x20 paikat, kuskinpuolen takalattiaan.
Joulukuussa tuo rupes sitten temppuilemaan, ei halunnut startata. Tämä saatiin kuntoon vaihtamalla tyhjäkäyntiventtiili, LH:n lämpötila anturi ja suutinrele(tämän virkaa toimittaa toistaiseksi hyppylanka.) Rele olikin oikukas veijari, koska olin sen jo kertaalleen todennut toimivaksi. Jälkeenpäin huomasin, että sen välittämä virta heitteli rajusti. Välillä 13v-0v. Avasin sen kuoren ja vihreänsiniseksi muuttunut piirilevy antoi osviittaa mahdollisesta viasta. Kaikki muu on nyt OK, paitsi tuo rele jonka korvikkeen tilaan huomenissa.
Keväällä toiveikkaana konttorille kokeilemaan mitä löytyy. Mahdollinen hylsy tulee todennäköisesti jostain seuraavista: Jarrut, Iskarit, Päästöt tai Alustan puslia. Ei sillä että niissä mitään vikaa olisi, epäilempä vaan.
Seuraava lista pannaan täytäntöön jos leimalta ei mitään jäätäviä yllätyksiä tule.
- Uudet tummennukset takalaseihin kuplineiden/ryttyisten tilalle.
- Pinnassa olevien ruosteiden korjaus. Tämä kyllä varmaan tapahtunee muutenkin, etteivät leviä.
- Perän tiivisteen vaihto. Merkkaa reviiriään.
- Asentoa paremmaksi, ei kuitenkaan "tontiteta" vaan korjataan toi keulinta. Pitäähän talvilintassa maavaraa olla.
- Vaihdelaatikon pesu. Ihan öljyinen ulkopuolelta, ei kuitenkaan hukkaa öljyä. Tämä pitänee tehdä ennen leimaa.
- Vaimennusmattoa sisätiloihin.
- Kannelle pitää tehä jotain. Ykkösen tulppa killissä muihin verrattuna --> kierteet päreinä? En uskaltanut koskea kun vaihdoin tulpat, ettei vaan käy niin että ei sovi takaisin.
- Oikean värinen kuskin jakkara, nyt sininen kun muut mustia.
- Peltisarja ja nokan vaihto ::)
Äänentoisto puolta väsäilty seuraavasti:
- Rainbow CL 6.2 pro erkkasarja (en nyt taas tarkkaan muista)
- 2x Autostudion Reference 12" subeja Bassworxin laatikossa.
- Soitin joku random mikä oli ostettaessa, pitäis päivittää parempaan.
- Audiomaster konkka, jonka ostin 20e käytettynä.
- Subeille Autostudion Reference 1500.1 vahvari.
- Erkkasarjalle Clarionin joku 2x400w lankku.
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/DSCN2734_zpsdcd103da.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/DSCN2734_zpsdcd103da.jpg.html)
Rojut on kaikki tuolla "välipohjassa" piilossa. Ja koska farkusta kyse niin tuo kuljetuskyky on aika keskeinen asia. Joten omaa innovaatiota käyttäen toteutin kipattavan subilaatikon tuonne.
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/DSCN2737_zps4c6444ea.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/DSCN2737_zps4c6444ea.jpg.html)
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/DSCN2738_zpscff48cf5.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/DSCN2738_zpscff48cf5.jpg.html)
Noin mahtuu komeasti S60 kesävanteetkin kyytiin.
Loppuun vielä pari kuvaa likaisesta rakkineesta
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/Edestauml_zps9aa4c2ab.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/Edestauml_zps9aa4c2ab.jpg.html)
Kusilinssit
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/DSCN2753_zpsa2953881.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/DSCN2753_zpsa2953881.jpg.html)
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/Ruosteet_zpsd93f3f6c.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/Ruosteet_zpsd93f3f6c.jpg.html)
Pakko myöntää että ihmeen vähän on pinnassa hapettumaa, tässä ainoat näkyvät. Pariin kohtaan on kyllä paikkakynää laitettu.
-
Paljon olet madaltanut? Otappa mitat navasta kaareen :)
-
Paljon olet madaltanut? Otappa mitat navasta kaareen :)
Haha, fetissi madallukseen ;D
-
Paljon olet madaltanut? Otappa mitat navasta kaareen :)
Edessä navasta peltiin 33.7cm molemmin puolin, takana kuskin puolella 34,5 ja hantin puolella 34cm. En meinannut uskoa että takana puol senttii heittää mut uskottava se on. Etupää säädetty digitönärin kanssa alapäästä ulostulevaa kierrettä mitaten.
Nyr kun tietää että takana on heittoa niin sen "näkee ihan selvästi" ,vaikkei aiemmin huomannu.. :D
-
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/DSCN2360_zps8c85ad56.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/DSCN2360_zps8c85ad56.jpg.html)
Sullahan on korinväriset popot :D Asiallisen näkönen pirssi, mul on samanlaiset vanteet omassa 960. :)
-
Takana on säädöt varmaan tapissa, eikö? Toi 5mm heitto tulee helpostikin, ja se on normaalia :)
-
Takana on säädöt varmaan tapissa, eikö? Toi 5mm heitto tulee helpostikin, ja se on normaalia :)
Juu tapissa ovat. Mielessä on käyny sellanen ajatus että ottais ne kiristyslevyt sieltä kokonaan pois. Niin saisi sen sentin alemmas. Kuitenkin jääny tekemättä, koska sillee ihan ok korkeudella kulkee...
Sipilälle kiitokset kehuista, eiks naisilla oo nii että laukku ja kengät pitää olla samaa värii. Jos tää on sit se miesten versio :)
-
Juu tapissa ovat. Mielessä on käyny sellanen ajatus että ottais ne kiristyslevyt sieltä kokonaan pois. Niin saisi sen sentin alemmas. Kuitenkin jääny tekemättä, koska sillee ihan ok korkeudella kulkee...
Mä otan pois kunhan käyn ensin katsastamassa.
-
takana kuskin puolella 34,5 ja hantin puolella 34cm. En meinannut uskoa että takana puol senttii heittää mut uskottava se on.
Ei vaan ymmärrä miten voi noilla mitoilla olla jo tapissa kun itellä oli samoilla vielä jotain sentin verran varaa laskea alemmas ???
-
Ei vaan ymmärrä miten voi noilla mitoilla olla jo tapissa kun itellä oli samoilla vielä jotain sentin verran varaa laskea alemmas ???
Voikohan noissa iskarin yläpäissä olla jotain korkeus eroja esim tarvikkeen ja alkup. kesken? eli siinä kiinnikkeessä josta iskari tulee läpi ja on kolmella pultilla kiinni korissa. Eli kun yläkiinnike korkeammalla, niin rengas tulee lähemmäksi kaarta, ymmärrät varmasti mitä haen takaa :)
Eilen oli Lohjan kuningaskunnassa kaunis aurinkoinen päivä ja sain kylkilistat kuntoon.
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/DSCN2364_zpsfb41a41f.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/DSCN2364_zpsfb41a41f.jpg.html)
Etuovessa erottuu myllytyksestä(oletus) aiheutuneet pyörrejäljet jotka oikein korostivat miten harmaantuneet listat olivat. Takaoven lista tässä maalattuna. Kyllä tuli paljon kliinimmän näköinen autosta siistittyjen listojen ansiosta. Ja vaivahan tässä oli niin älyttömän pieni, että vaikkei Plastidip talven yli kestäisi niin mielelläni teen keväällä uusiksi.
Edittiä vielä että linssissä näköjään paskaa takaoven listan kohdalla!
-
Juuh päivittelin tätä piiiitkästä aikaa.
-
Fiksasin irtonaiset takavalot ja etuvilkut tylsyyspäissäni. Yllättävän hyvät tuli, olivat ihan harmaita ja naarmuisia. Varmaan ylihuomenna olis aikaa ottaa autossa olevat irti ja fiksailla. Sitten parhaat autoon kiinni. Toinen autossa olevista takavaloista on ainakin halki.
Viikonloppuna maalataan kaverin autoa tossa mun tallilla, ja viikolla pitäs faijan s40 helmaa hitsailla. Sitten voisi ehkä alkaa suunnittelemaan noitten pintaruosteiden puhallusta.
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/20140121_185414_zps0eeb7002.jpg)
-
Tuli ylimääräisiä peilejä kunnosteltua, näissä oli peili paremmassa kuosissa kuin kiinni olevissa. Autossa olevat on muutenkin karussa kunnossa ja ne on maalattu pensselin kanssa alustamassalla :o. Tässä vertailun vuoksi kunnostettu vs. seuraava kunnostettava. Hioin, vedin Motipin mustan pohjamaalin alle ja sitten Motipin Semi gloss maali päälle. Tuli ehkä vähän turhan kiiltävä lopputulos omaan makuun .(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/20140122_204405_zpsa7cca3e2.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/20140122_204405_zpsa7cca3e2.jpg.html)
Toi kulkine rupes nyt nykimään ku antaa nopeasti kaasua, jos huomenissa tutkailis enemmän. Nyt ei vaan jaksa. Yö oltu töissä ja aamulla nukkunu kolmisen tuntia.
-
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/Mobile%20Uploads/20140205_140005_zps86d6b628.jpg)
Juu käyntihäiriöt korjattu, IMMun liittimessä kosketuspinnat oli "karanneet" niin ettei koskettanut IMMun kosketuspintaan. Nyt ollut viikon kaks ongelmaton auto :idiot2: Outoa... Tänää pesin auton tallilla ja otin vielä todistusaineistoakin siitä.
Huomenna vois peilit vaihtaa fiksattuihin jajajajaja jotain. Jos jaksaa... Taidan mennä järvelle ajelee..
-
Kevään kunniaksi pari kuvatusta. Eilen epäilin ääneen, että meneekö seiska leimaan niin protestiksi kuskin pyyhkijä lopetti toimintansa. 745 vaihon kesäkumit alle, piti laittaa Novat pienillä keskiöillä, mutta kahden renkaan venttiilit vuotivat. Laitoin sitten tuollaiset, ihan fiksulta nuokin näyttävät. S60 myllytetty ja penkit saivat uuden elämän Le Chatin ansiosta. MIKÄ ERO!
Kunhan suurimmat kivet lakaistaan kaduilta niin otan S60 ajoon ja alkaa seiskan katsastuskorjaaminen. Tai haen kyllä sen vikalistan ennen kuin teen mitään. Tiedän että esim. etuiskareiden suojakumit on rikki molemmin puolin, mutten jaksa vaihtaa kumeja etukäteen jos koko iskarin joutuukin vaihtamaan myöhemmin.
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/745/IMG_01491_zps2dfa1df3.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/745/IMG_01491_zps2dfa1df3.jpg.html)
(http://i1281.photobucket.com/albums/a507/Osku1919/S60/20140305_1500081_zpsdf3276a6.jpg) (http://s1281.photobucket.com/user/Osku1919/media/S60/20140305_1500081_zpsdf3276a6.jpg.html)
-
Komea s60:n sulla ;)
-
Kiitos ja oho, näköjää kuvat menny rikki tosta alkupäästä :o
Seiskassa menee pyyhkijän varsi vaihtoon, siksi ei pelaa. Helpolla pääsee onneks.
-
mitkä on s60 vanteiden speksit ?