Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JURO - 19.06.2013, 22:52:36
-
960 -95 2,5 aut. farm. Tukilaakri ulisee ja yritin irrottaa kardaania, mutta ei se helpolla irtoa tai siis se katkaisu on ongelma. Hokasin siinä laakerin etupuolella oleva pienen kuusiokoloruuvin ja otin sen pois mutta ei hievahtanutkaan. Pitäiskös se ottaa koko akseli irti? Kuinka kovaa pitää nuijia ja mistä ja mistä kannattais pitää kiinni. Vanhassa 940 lähti vaan vetämällä kun sen pitkittäis jousto oli siinä laakerin vieressä mutta tässä taitaa olla siellä takanivelessä, mitä uudempi sitä vaikeempi.
-
Jos lukkoruuvi lähti irti, lähtee myös puoliskot toisistaan. Takapätkän urosboorissa on muovipinnoite ja tuo ruuvi rikkoo sen. Pienikin rikama muovissa aiheuttaa aika paljon nahkeutta. Olleet kohtuu tiukassa muutamissa muutenkin, koska liitoksen ei tarvitse alunperin liikkua. Helpoin tapa ollu laittaa toinen pätkä ruuvipenkkiin ja ristikon kohdalta koputella irti toisistaan.
-
Kiitokset Lankulle homma meni juuri niinkuin neuvoit, eikä ollut edes lujassa kun tiesi miten pitää tehdä. AAH mikä ihana hiljaisuu 960:sessä.
-
700 km tuli ajettua mukavasti, mutta pieni jyminä sieltä kuuluu yli 80:ssä olettaisin kardaanista. Kaikki urat ja laipat laitoin samoille kohdille. Onko muuta tehtävissä kuin tasapainoitus.
-
Jos käytit tarvikekumia, on se aivan odotettavissa. Tarvikekumilla kardaanista reilummin tuleva vatkauskaan ei ole mitenkään poikkeavaa.
-
Joo Motonetin kumihan sinne tuli laitettua.