Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: volvovesku - 20.06.2013, 20:50:15
-
Uudessa hankinnassani eli -70 mallisessa 144 volvossa ilmeni tänään seuraavanlainen vika.
Kesken ohitustilanteen volvo alkoi nykimään, puhti loppui ja auto sammui.
Pelti ylös ja tutkimaan.
Virranjakaja ei pyörinyt lainkaan. Otin pyörijän pois ja akseli oli startatessa paikoillaan ja kärjetkään ei siis auenneet.
Mitähän nyt meni rikki?
-
Ensimmäisenä tutkisin, että pyöriikö nokka-akseli, eli heiluuko keinuvivut, kun kurkaa öljykorkista? Jos ei pyöri, niin vika on fiiberisessä nokkapyörässä. Jos nokka pyörii, niin vika selviää todennäköisesti, kun nostaa jakajan pois lohkosta.
-
Veikkaan että jakopään fiiberipyörästä on hampaat lähteneet.
-
Eipä heilu keinuvivut.
Voi, voi!
Oon hieman huono nois koneremonttihommissa.
Saako helpolla korjattua tuollaisen fiiberinpyöräjutun ja mitä muuta pitää ottaa huomioon?
Vai kannattaisko ostaa jostain ehjä B20 moottori?
Saa tarjota jos joltakulta löytyy!
-
Joskus teininä vaihdoin kaverin volvoon tuollasen pyörän, silloin en tuntenut autojen moottoreita mitenkään, mutta moottori se vaan käynnistyi :)
Sen koommin en mokomaan ole koskenut, joten en siitä mitään muista, mutta ei se voi myöskään kyllä hirveän vaativa työ olla.
-
Ei ole kovin vaativa homma vaihtaa. Moottorin etupäästä alumiininen suojakoppa pois, nokan päästä fiiberipyörän pultti auki, pyörä pois ja uusi paikoilleen. Nokkaa ja kampea joutuu pyörittämään uutta pyörää asennettaessa, että saa pyörissä olevat ajoitusmerkit kohdakkain.
-
Vaikein homma yleensä , että öljypohjan tiiviste on piukka jakopään kopan reunaan :-[
-
Tämän näköistä on kopan alla,teräspyörän kohdistamis piste näkyy kuvassa,fiiberipyörässä viistetty vako hampaiden välissä
(http://i368.photobucket.com/albums/oo123/MattiK/Koukku007_zps282281d8.jpg) (http://s368.photobucket.com/user/MattiK/media/Koukku007_zps282281d8.jpg.html)
-
Moottorin viritysasteesta riippuen mahdollista myös venttiilien vääntyminen? Mitä kireempi nokka/matalampi kansi sen todennäköisempää... :idiot2:
-
Fiiberipyörän tilalle teräspyörä ,etenkin, jos muuta kun vakiomoottori kyseessä .
Jos etupää koneesta tiputtelee öljyä , vaihda stefamallin jakopäänkoppa (ellei ole jo) korjaantuu kaksi asiaa samalla työllä.
-
Ja lisätään listaan öljyn vaihto. Ennenkuin asennat uuden pyörän reikäänsä nii kattele lampulla öljypohjan sisään että kaikki irtohampaat poistuu öljyn mukana. Sitten vaan uudet öljyt ja filsu. Ja tarkkaile öljynpainevaloa. Jos alkaa palamaan kesken käytön niin pelit seis ja öljypohja irti ja pumpun sihti pitää puhdistaa. Epätodennäköistä mutta mahdollista.
-
Tässä vielä isompi kuva jakopäästä.
Nokka-akselin mutteri on 36 mm.
(http://ubuntuone.com/1W0bMM8da4BFuJWWLUZTDI)
-
Kiitokset avusta!
Nyt vaan menee täysin hermot kun en saa yrityksistä huolimatta merkkejä kohdakkain ja öljypumpun akseli ei mene tarpeeks syvälle, jotta virranjakaja asettuis kohdilleen.
Joku vois tulla laittamaan ton kuntoon! MAKSAN! :)
-
Kiitokset avusta!
Nyt vaan menee täysin hermot kun en saa yrityksistä huolimatta merkkejä kohdakkain ja öljypumpun akseli ei mene tarpeeks syvälle, jotta virranjakaja asettuis kohdilleen.
Joku vois tulla laittamaan ton kuntoon! MAKSAN! :)
Jos öljypumpun akseli ei mene riittävän syvälle, niin veikkaisin, että se akselin päässä oleva hahlo ei ole ihan kohdallaan öljypumpun hahlon kanssa.
Akselihan hieman pyörähtää, kun sen laittaa paikalleen, joten sun on katsottava taskulampulla se halon asento siellä reiän pohjalla ja sitten otettava hieman ennakkoa, jotta akseli pyörähtäessään osuu oikeaan kohtaan.
Sama juttu niiden nokkapyörien kanssa, koska niissäkin on vinot hampaat, niin pitää huomioda se pyörähtäminen.
Kyllä se siitä, älä luovuta :hello:
-
Kiitti tuesta.
Onhan tää vähän noloa ku joutuu pyytää apuja vaikka volvoja mulla on ollu elämäni aikana varmaan lähemmäs viiskymmentä..Ei vaan hermo pidä yhtään ku samaan aikaan pitää hoitaa lapset, fiksata piharakennuksia ja revetä muutenki sinnetänne :-\
-
Sain kuin sainkin ne itse paikoilleen. Hyvä mää!
-
Kuulostaa karsean tutulta hälinältä. pitää vaan lukita itsensä Volvon kanssa talliin , niin minäkin teen jos ei kiire anna rauhaa koota mitään tallissa.
Hienoa kyllä ne on aina kasaan saatu ilman väkivaltaa, joskus vinokoneessa täytyy rauhassa herkistellä tuota jakajan ja lohkon liitosta kun se jumittaa pitkään seisoessaan säätämättä. Kiireestä eikä lekasta ei ole hyötyä , hajoaa vain jotain.
-
no nii, ajan kanssa ja rauhassa :)
-
Mielestäni laitoin jakopään merkit kohdakkain ja virranjakajaa oon käännelly vaikka kuinka. Ei käynnisty. Pakoputken pöntöstä kyllä paukahteli villatkin pihalle, muttei käynnisty.
Oisko jako kuitenki hampaan verran poskellaan vai jatkanko jakajan pyörittelyä ja kärkivälin tutkiskelua? Samoilla säädöillä jakaja kyllä aiemmin pelitti.
-
onko akseli "oikein päin" ,vaihda 1 ja 4 tulpanjohdot , ja tietty 2 ja 3 , jos vaikka on paukku väärällä pytyllä ?
-
Siis jakajan akseli? Minäpä koitan heti aamusta.
-
Mielestäni laitoin jakopään merkit kohdakkain ja virranjakajaa oon käännelly vaikka kuinka. Ei käynnisty. Pakoputken pöntöstä kyllä paukahteli villatkin pihalle, muttei käynnisty.
Oisko jako kuitenki hampaan verran poskellaan vai jatkanko jakajan pyörittelyä ja kärkivälin tutkiskelua? Samoilla säädöillä jakaja kyllä aiemmin pelitti.
Sytyttää 180 astetta myöhässä. Tämäkin erittäin helppo "virhe". Tosiaan johdot päittän virranjakajan kanteen ja rok rok. Sittenkin voi olla pitkä vieteri niin jakajaa vaan kääntelemään hissukseen. Ja ajotuslampulla lopuksi 10 astetta ennakkoo tyhjäkäynnillä ilman alipaineletkua. Se pitää tulpata imuvuodon välttämiseksi.. Auttaako?
-
Eipä auttanu johtojen paikkojen vaihto. Lähti kyllä käymään, mutta käy niinku vajailla.
Virranjakajaa ruuvattu kovasti, muttei käy kunnolla..
-
Oletko huomioinut, että sen jakajan akselihan pyörii vastapäivään.
-
Ei toimi vieläkään kunnolla. Käy vajaalla. Pakoputki meni samassa rytäkässä poikki takimmaisen äänenvaimentajan kohdalta.
Laitan auton myyntiin. Hermot menee.
-
Ei toimi vieläkään kunnolla. Käy vajaalla. Pakoputki meni samassa rytäkässä poikki takimmaisen äänenvaimentajan kohdalta.
Laitan auton myyntiin. Hermot menee.
Missäs kaukana vesku vaikuttaa? Jos joku pääsis antaa auttavaa kättä
-
Tässä Turun kupeessahan minä. Paimiossa..
-
Yritin eilen taas saada volvoa käyntiin.
Kyllähän se käy, mutta säksättämällä ja poksauttelee käydessään. Ihan siis kuin vajailla kävisi. Yritin ajaa ja voimaakaan ei oikein ole.
Virranjakajaa käännelty suunnasta toiseen ja sen akselinkin olen kääntänyt noin kymmenen kertaa. Aina sama tulos.
Voisiko hampaan verran pielessä oleva jako tehdä tuollaista?
Fiiberinpyörän merkkiviiva ja nokka-akselin hammasrattaalla oleva piste on kyllä kohdakkain.
-
Jos ne merkit on kohdakkain, niin jaon on pakko olla paikallaan.
Kuinka vanhat tulpanjohdot on? Niitä on kuitenkin nyt jouduttu kähjäämään, niin olisiko mahdollista, että joku johto olisi vaurioitunut? Kokeile käydessä vetää yksi tulpanjohto kerrallaan irti, niin huomaat, jos joku sylinteri ei käy.
-
Uusin kaikki tulpanjohdot. Ei auttanu..
-
Venttiili(t) solmussa.
-
Kyllä auto kuitenkin käy ja sillä pääsee ajamaankin, joten ei kai se venttiileistä johdu.
Auto kävi moitteetta ennen kuin fiiberinpyörä meni rikki.
-
Auto kävi moitteetta ennen kuin fiiberinpyörä meni rikki.
No siinä tapauksessa en tiedä.
-
Vakiokuntoisen tappikoneen pitäisi sietää fiiberipyörän hajoaminen, mutta mistä näistä vanhuksista tietää mitä niille ajan saatossa on tehty. Voi siis hyvinkin olla, että mäntä on lyönyt venttiilin vinoon, kun fiiberi on hajonnut ja nokka lopettanut pyörimisensä.
Puristuspaineet mittaamalla sekin selviäisi.
-
Eikö tuon melkein näe ottamalla venakoppa irti ja käsin pyörittää konetta. jos joku venttiili ei nouse ylös asti. Ylettääkö venttiilit kannen tasopinnan ja tiivisteen yli männälle asti edes ? Jos siellä on jäänyt kantamaan kovasti joku venttiili, ja on polttanut, tai karstottanut niin kovin ettei pidä yhtään puristuksia ? Tietty tuo puristuspaine testi kertoo tonkin.
-
Venttiili jos on vääntynyt ja jäänyt (kantamaan) niin siinä pitäisi olla selvästi normaalia isompi välys. Välyksen mittaamalla pystyy myös toteamaan tuon mahdollisuuden, jos ei puristus mittausta pysty suorittamaan. Pahasti kuulostaa oireet siltä että ventiili olis saanut kipeetä. :-\
-
Semmonen vielä, että minkälainen se nokan kohdistusmerkki on?
Onko se sellainen pieni meistetty piste vaiko se reikä, jossa on kierteet?
Laitoin sen puolan ja jakajan välisen johdon paremmin kiinni ja autokin tuntuu käyvän vähän paremmin. Ei toki vieläkään niin hyvin kuin ennen.
Takapöntöstä siis lähti villat ja häntäputki helppasi paikoiltaan, mutta tuskin nuo käyntiä paljoa sekoittavat..?
-
Piste joka on lyöty siihen..
Onko uusi vaimennin kyseessä? Itellä lähti kanssa villat putkesta ekalla starttauksella uusilla kaasareilla, peltisarjalla ja uudella putkella..
-
Hyvä. Sitte pitäis olla merkit kohdakkain.
Putki vaikuttaa melko uudelta. Pamautti mustat villat pitkin pihaa :)
Voisko huono pyörijä tehdä tuollasta?
-
Tuli mieleen että voisiko olla mahdollista sellanen että nokka on pysähtynyt juuri sellaseen kohtaan että on jäänyt ns. kipinä päälle, eli että olisi käräyttänyt puolan, kärjet, tai joku johto vaikka kuumentunut ja kontakti pettänyt, tai tulpanjohdosta hyppää virta johonkin muualle tms ? Kannattaisiko kokeilla toisella puolalla vielä ? Ja tarkistaa onko kärjet rakkuloilla ?
Niin ja tuon sytytysjärjestyksen saa tarkistettua kyllä helposti että otat ykköspytyn tulpan pois ja varmistat että pyörijä on sillä ykköspytyn kohdalla kun mäntä on on ylhäällä. Pyöritä ykkösmäntä ylös, katot kammen hihnapyörästä ennakot 10-20 asteen nurkille (en tiedä mitä sen kuuluu olla tarkalleen), tulppa kiinni, sitten laitat kosketuskynän puolan plussaan ja toinen pää maahan(runkoon). Sitten käännät jakajaa vastapäivään jonkun verran, ja rupeat pyörittämään ennakkoa myötäpäivään niin kauan että kosketuskynässä räpsähtää valo. Virta pitää tietysti olla päällä, sillon on ainakin sytytysajoitus kohdillaan. Toivottavasti tästä oli edes jotai apua, tuolleen ite ainakin katon sytkät aina kuntoon, sitte tietysti hienosäätöä vielä myöhemmin.
-
Hyvä. Sitte pitäis olla merkit kohdakkain.
Putki vaikuttaa melko uudelta. Pamautti mustat villat pitkin pihaa :)
Voisko huono pyörijä tehdä tuollasta?
Kyllä kuulostaa että on väärässä ajassa. Onko sulla edes ajotuslamppua käytössä?
-
Tuli mieleen että voisiko olla mahdollista sellanen että nokka on pysähtynyt juuri sellaseen kohtaan että on jäänyt ns. kipinä päälle, eli että olisi käräyttänyt puolan, kärjet, tai joku johto vaikka kuumentunut ja kontakti pettänyt, tai tulpanjohdosta hyppää virta johonkin muualle tms ? Kannattaisiko kokeilla toisella puolalla vielä ? Ja tarkistaa onko kärjet rakkuloilla ?
Hä?
-
Kyllä kuulostaa että on väärässä ajassa. Onko sulla edes ajotuslamppua käytössä?
Eipä oo ajotuslamppua.
Käyn huomenissa motonetista hakemassa takapöntön, uudet kärjet, pyörijän, kannen ja puolankin vaihdan parempaan ku pitäis löytyä ehjä omista varastoista
-
Eipä oo ajotuslamppua.
Käyn huomenissa motonetista hakemassa takapöntön, uudet kärjet, pyörijän, kannen ja puolankin vaihdan parempaan ku pitäis löytyä ehjä omista varastoista
Osta mieluummin se ajoituslamppu.
-
Ostan lampun.
Pitänee poistaa auto torilta kun suutuspäissäni sen myyntiinkin laitoin..
-
Hä?
Meinasin siis sitä että joillakin puolilla ei passaa pitää virtaa päällä kun on kone sammuksissa, eli jakaja ei pyöri. Jääkö sieltä jotenkinkärjet sellaseen kohtaan että se kuormittaa puolaa rajusti, jokatapauksessa olen tuollalailla itekin saanut yhden puolan sulaksi, oli tosin kuiva puola.
-
Tuli mieleen että voisiko olla mahdollista sellanen että nokka on pysähtynyt juuri sellaseen kohtaan että on jäänyt ns. kipinä päälle, eli että olisi käräyttänyt puolan, kärjet, tai joku johto vaikka kuumentunut ja kontakti pettänyt, tai tulpanjohdosta hyppää virta johonkin muualle tms ? Kannattaisiko kokeilla toisella puolalla vielä ? Ja tarkistaa onko kärjet rakkuloilla ?
Niin ja tuon sytytysjärjestyksen saa tarkistettua kyllä helposti että otat ykköspytyn tulpan pois ja varmistat että pyörijä on sillä ykköspytyn kohdalla kun mäntä on on ylhäällä. Pyöritä ykkösmäntä ylös, katot kammen hihnapyörästä ennakot 10-20 asteen nurkille (en tiedä mitä sen kuuluu olla tarkalleen), tulppa kiinni, sitten laitat kosketuskynän puolan plussaan ja toinen pää maahan(runkoon). Sitten käännät jakajaa vastapäivään jonkun verran, ja rupeat pyörittämään ennakkoa myötäpäivään niin kauan että kosketuskynässä räpsähtää valo. Virta pitää tietysti olla päällä, sillon on ainakin sytytysajoitus kohdillaan. Toivottavasti tästä oli edes jotai apua, tuolleen ite ainakin katon sytkät aina kuntoon, sitte tietysti hienosäätöä vielä myöhemmin.
Puolan miinukseen.. ::) Eli johtoon mikä menee jakajalle.. Plussajohto menee puolalta virtalukolle.. ::)
-
Pitänee poistaa auto torilta kun suutuspäissäni sen myyntiinkin laitoin..
Hyvä :) Ei näiden vanhusten kanssa saa suivaantua pienistä vastoinkäymisistä.
Oliko sulla rempan yhteydessä tulpanjohdot kokonaan pois paikaltaan? Palaan sen verran siis vielä aiheeseen, kun vaikuttaisi siltä, että johdot ei välttämättä ole oikeassa järjestyksessä. Jakaja siis pyörii vastapäivään ja sytytysjärjestys on 1342.
-
Eipä toimi vaikka mitenpäin olen johtoja laitellut.
Siis jakajan kannen vasempaan ylänurkkaan ykkösen tulpanjohto ja siitä vastapäivään kolmosen, nelosen ja kakkosen. Eikö niin?
Jakajan akseli pyörii minusta kyllä helposti vaikka koko kierroksen eli ihan kuin ei pysyis niissä öljypumpun akselin hahloissa. Vai voisiko olla pyörijässä vikaa?
Joku lähiseudun volvomies sais kyllä tulla laittamaan tän kuntoon. Osaavalle varmaan muutaman minuutin homma. Ehkä.
-
Ei sen jakajan akselin paljoa pitäisi heilua. Pyöriikö siis koko akseli, vai pelkkä pyörijä? Jos koko akseli pyörii, niin onko jakaja varmasti pohjassa asti ja ne hahlot siinä pumpun akselin yläpäässä kohdallaan jakajan alapään kanssa? Jakaja ei siis sovi tähän kuin yhteen asentoon, sillä se ura ei ole ihan keskellä akselia.
-
Menenpä koittamaan.
-
Vaihdoin toisen jakajan. Eipä auta. Nyt ei edes käynnisty enää. Meneekö kohta hermot? No varmasti!
-
Vaihdan kohta koko koneen :(
-
Laitetaas nyt kohta kohdalta, että miten ite tarkastaisin ajoituksen.
- kampiakselin 0-merkki kohdalleen ja tarkastaa öljykorkin reiästä, että onko keinuvivuissa välys. Jos välystä on, niin sytkähetki on 1. sylinterissä. Jos välystä ei tunnu, niin sytkä on 4. sylinterissä. Pyöritetään kampiakselia yksi kierros lisää, jotta saada sytkä 1. sylinteriin.
- Jakajan kansi auki ja tarkastaa, että pyörijä osoittaa jakajan reunassa olevaan pienen pieneen loveen, joka on 1. sylinterin merkki. Jos merkki ei ole kohdallaan, niin kääntää jakajaa niin paljon, että merkki ja pyörijä ovat kohdakkain. Jos jakajaa ei saa käännettyä riittävästi, niin öljypumpun akseli on otettava pois ja siirrettävä sellaiseen kohtaan, että merkin saa pyörijän kohdalle.
- 1. sylinterin tulpanjohto jakajankanteen siihen reikään, mikä on sen jakajan reunassa olevan merkin kohdalla. Siitä sitten loput johdot järjestyksessä 1342 vastapäivään.
Tällä asetuksella moottorin tulisi käynnistyä, mutta jos näin ei tapahdu, niin vika lienee jossain muualla.
Tarkasta seuraavaksi, että tuleeko kipinää.
Pääsikö jakopäärempan yhteydessä nokka-akseli liikkumaan pituussuunnassa kuinka paljon? Jos on liikkunut oikein paljon, niin bensapumpun käyttövipu on saattanut luiskahtaa pois nokalta, jolloin se ei pumppaa kunnolla. Ei välttämättä kyllä käynnistyisi tässä tapauksessa ollenkaan.
Tässäpä vielä kuva öljypumpun akselin oikeasta asennosta, kun sytytys on 1. sylinterissä.
(http://img.photobucket.com/albums/v245/Kulmamies/Muuta/Jakajanakseli.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/Kulmamies/media/Muuta/Jakajanakseli.jpg.html)
-
No nyt tuli hyvät ohjeet! Kiitos.
Nokka-akseli ei päässy liikkumaan.
Menenpä kohta taas koittamaan :)
-
Merkit on kohdakkain, mutta keinuvivut liikkuu, auto ei käynnisty.
Poks,pam,poks,poks,pam kuuluu startatessa aina välillä..
Joko saa luovuttaa?
-
Mä voisin joku päivä tulla kurkkaamaan , vaikka en välttämättä mitään noista ymmärräkkään :-[
-
Tul käymää! Ei täst muute mittää tuu!
-
Öö kuule, kirjotit et eka ykkönen kulmaan ja siitä kolmonen vastapäätä.. se alko vähän mua häiritsee. Silloinhan sytkäjärjestys olisi 1234 tai 1432 eli AIVAN väärä. Tässä kuva jotta tulisi tuo kulmamiehen 1342 selväksi. Tai ainakin mä haluan varmentaa että on oikein!!
http://repairguide.autozone.com/znetrgs/repair_guide_content/en_us/images/0900c152/80/06/3f/2a//small/0900c15280063f2a.jpg
-
Juuri noin oon johdot kytkeny.
Kiitos kuvasta!
-
Laitoin äsken uudet tulpanjohdot, kärjet, pyörijän ja virranjakajan kannen.
Sitä enne kampiakselin nollamerkki kohdalleen, virranjakajan merkki kohdalleen ja starttaamaan. Pyörittää, mutta ei edes lupaa..
Pitääkö merkkien kohdallaan ollessa kärkien olla auki vai kiinni vai miten?
Olen täysin rähmäkäpälä!
-
No nyt on uudet tulpatkin paikoillaan. Ei käy. :(
-
mitenkäs jos otat tulpat irti ja laitat johot paikalleen, sekä pistät runkoo vasten antaako ees kipinää ne tulpat?
tai sit kokeilet irrallisella tulpalla tuota...
-
No mikäs pahus siinä sitten on :(
Vaikka nokkapyörien merkit onkin kohdallaan, niin menikö varmasti nokkapyörän kiila kunnolla nokkapyörän uraan? Ettei vaan olisi se kiila tipahtanut ja nyt on nokka akseli väärässä asennossa, vaikka merkit täsmäävätkin.
-
Pitänee ottaa uudestaan auki ja tarkistaa.
Mikä mulla voi nyt olla niin eritavalla, ettei nyt käy edes vajaalla? Kuitenki jakopäänlaiton jälkeen sain ajettua auton naapuriin ja takaisin vaikka käynti olikin yskivää ???
-
Tuliko uusi jakajan kansi jo? Mulla hajos se hiili siitä kannesta ja kuoli täysin siihen paikkaan.
-
Kansikin on uus..
Aamukaffen jälkeen menen taas yrittämään volvoa tulille. Sateesta huolimatta.
-
Eipä lähe käyntiin. Ilmeisesti ei saa kipinää.
Olikos se nyt niin, että kampiakselin merkin kuuluu olla se 0?
Pitää hetki ladata akkua, jotta voi taas starttailla :)
-
Onkos jakajan kondensaattori kunnossa? kärjet aukeavat kunnolla ja menevät myös kiinni?
Puolan kunto?
Hae nyt hyvä mies ajoituslamppu, maksaa pari kymppiä.
Sillä haet kipunan noin 10 astetta (muistista, korjatkaa, jos väärin) ennen yläkuolokohtaa.
-
Ihan vaan että mistä saa noin halvalla lampun ? Itekin vois ostaa sellasen.
-
No jos ei nyt ihan kahdella, niin kolmellakympillä ainakin. ;)
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=49-3001
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Ajoituslamppu-151355/
-
Eipä vaivaa sytkäongelmat enää. Volvo myyty!
Kiitos kuitenkin kaikille auttavista ohjeista!
Seuraava rojekti odottaa eli museorekisterissä oleva, mutta muutaman vuoden leimaamatta jäänyt volvo 144 -71 pitäis saada vuosikatsastettua. Ruostehommat tehty, mutta paikkojen pintapaklailut ja maalailut tekemättä. Ostin siis sellaisen ja ihan vahingossa :)
-
Eipä vaivaa sytkäongelmat enää. Volvo myyty!
Kiitos kuitenkin kaikille auttavista ohjeista!
Seuraava rojekti odottaa eli museorekisterissä oleva, mutta muutaman vuoden leimaamatta jäänyt volvo 144 -71 pitäis saada vuosikatsastettua. Ruostehommat tehty, mutta paikkojen pintapaklailut ja maalailut tekemättä. Ostin siis sellaisen ja ihan vahingossa :)
Käykö se? :)
-
Ei käy :)
-
Ei käy :)
ootko jo tehnut myynti-ilmoituksen :D
-
Uusi omistaja voi varmaan jatkaa suoraan tästä mihin jäätiin ;D
-
Käykö se? :)
Niin siis kyllä toi uus projekti on koneeltaan kunnossa ja käy. Luulin, et tarkoitit vanhaa :)
-
ootko jo tehnut myynti-ilmoituksen :D
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36093.0 ::)
-
Joo. Toinen sairaus eli brittimaasturit tarvitsevat rahaa.
Halvalla lähtee hyvä volvo ekalle kysyjälle :)
-
Näyttää tuo uusi omistajakin jo pistäneen volvon myyntiin..ja pari tonnia kalliimmalla :)