Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Axu85 - 23.06.2013, 12:47:26

Otsikko: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: Axu85 - 23.06.2013, 12:47:26
Eli lohko vuotaa ympäriinsä ja tarttis ottaa öljypohja sekä tämä lohkon alapuoli irti (kampiakseli tulee kokonaan näkyviin). Sitten puhdistaa pinnat ja liimata uusiksi.

Kasaamisessa sitten tarvitsen apua.

Eli mihin tiukkuuteen nämä M10x117 pultit laitetaan? (kuvassa nr.6)
Samaa kysyisin näistä nr.7 ja nr.8 pulteista.


Kuva kertoo enemmän kun tuhat sanaa.
(http://img849.imageshack.us/img849/2286/tvt.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/849/tvt.jpg/)


Jos jollain on ideoita tai vinkkejä, kertokaa toki.
Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: pötkäle - 24.06.2013, 09:08:43
älä nyt hyvä mies mene irrottamaan kampuran runko pultteja.tuskin vuotaa kampuran pukki kehikosta
Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: hevonen - 24.06.2013, 11:54:58
Voihan se vuotaa, ottaa silmän käteen ja kattoo. Niin varmaan on tehtykin..

Laitoin yv:n Axulle.

Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: Axu85 - 24.06.2013, 16:53:19
Kyl vuotaa, 2-kertaa puhdistettu alue ja sieltä sitä tulee.
Joten pakko on avata ja uudestaan liimata.

Punainen liima näyttää olevan siellä välissä. alkuperäinenkö? ???
Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: Justus - 25.06.2013, 22:59:49
Kyl vuotaa, 2-kertaa puhdistettu alue ja sieltä sitä tulee.
Joten pakko on avata ja uudestaan liimata.

Punainen liima näyttää olevan siellä välissä. alkuperäinenkö? ???

Orkkis on punaista.
Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: Hurm0s - 26.06.2013, 00:24:27
Loctite 510 on samaa tavaraa. ;)
Itse olen käyttänyt tuota nyt pariin koneeseen ja toimii täydellisesti. On väriltään, ominaisuuksiltaan ja koostumukseltaan (ja jopa tuubiltaan) volvon aineen kanssa identtisiä.

Tuohan toimii niin, että ensin pinnat puhtaiksi vanhasta liimasta ja eteenkin öljystä.
Tuota ainetta levitetään toiseen pintaan ohut kerros, itse käytin pientä vaahtomuovitelaa. Koko tiivistepinnassa pitää näkyä pinkki kalvo.
Tuo ainehan kuivaa hapettomassa tilassa eli vain siellä liitoksen välissä, kaikki ulko-/sisäpuolelle jäävä aine jää veteläksi.

Eikö sulla oo korjausopasta (esim. Alfamer), siinä on mukavasti kaikki momentit ilmoitettu.
Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: Justus - 26.06.2013, 10:25:20
Loctite 510 on samaa tavaraa. ;)

Onko mahdollisesti halvempaa kuin volvon tuubissa?
Ite oon käyttänyt myös Victor Reintzin liimaa. Maksaa murto-osan alkuperäisen hinasta ja hyvin on toiminut sekin.
Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: Hurm0s - 26.06.2013, 12:18:58
Onko mahdollisesti halvempaa kuin volvon tuubissa?
Ite oon käyttänyt myös Victor Reintzin liimaa. Maksaa murto-osan alkuperäisen hinasta ja hyvin on toiminut sekin.
On halvempaa, volvolla aine maksaa yli 40e tuubi.
Loctite maksoi 15-20e ostopaikasta riippuen.
Ite tilasin ebaysta ja maksoi joku 15e
Otsikko: Vs: B5254FS öljy vuotoja lohkossa.
Kirjoitti: Axu85 - 27.06.2013, 18:56:54
Eikö sulla oo korjausopasta (esim. Alfamer), siinä on mukavasti kaikki momentit ilmoitettu.

on mulla korjausopas, mutta se on jossain. ::)


Tulen käyttämään sellaista mustaa liimaa joka on alumiinille sopiva ja kovettuu hapettomassa tilassa, sekä epäillään aiheuttavan syöpää.
Luulis ainakin sen jälkeen loppuvan vuodot.
Käytetään usein silloin kun pitää avata moottori ja liimata takaisin raskaskalustossa/työkoneissa.