Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: HulluJaYlpee - 24.06.2013, 20:43:29
-
Elikkä probleema ois rekkarivaloissa.
Uus poltin paikalleen niin ei syty. ilmeisesti johotus mennynnä rikki ku ei jännitemittarikaan värähdä.
Mites tuo takakontin muovit puretaan?
Eilen kokeilin purkaa ja sainkin vähän purettua mutta sitten tuli stoppi ku ei ollutkaa ruuveja joita irrotella tai muovia klipsien varassa.
Jos joku on suorittanut kyseisen operaation ja olis laittaa kuvia niin MUCHAS GRACIAZ.
-
Oisko tuosta apua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24480.msg609740#msg609740 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24480.msg609740#msg609740)
-
Oisko tuosta apua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24480.msg609740#msg609740 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24480.msg609740#msg609740)
Ei oikein ku en saa pois sitä karvamuovia jossa on se vedin.. Eli neljä ruuvia on saatu pois ja toinen niistä muoveista mutta toista ei uskalla alkaa väkisin nyhväämään.
-
Ei oikein ku en saa pois sitä karvamuovia jossa on se vedin.. Eli neljä ruuvia on saatu pois ja toinen niistä muoveista mutta toista ei uskalla alkaa väkisin nyhväämään.
Rohkeasti vaan, ite olen sen kahdesti irrottanut ilman ongelmia:
Sisäpuolelta kahva irti (2xtorx20) ja verhoilun sivusta auki samanmoiset. Sitten vaan nykimällä irti verhoilut. Ensin lasia kiertävä muovi ja sitten se karvaverhoilu.
-
Rohkeasti vaan, ite olen sen kahdesti irrottanut ilman ongelmia:
Sisäpuolelta kahva irti (2xtorx20) ja verhoilun sivusta auki samanmoiset. Sitten vaan nykimällä irti verhoilut. Ensin lasia kiertävä muovi ja sitten se karvaverhoilu.
Pitääpä kokeilla tänään tai huomenna (Riippuu että kummalla autolla vaemo menee töihin).
-
Kyllähän ne lähtee ku vaan otti vähän ronskimmin..
Nyt vaan pähkäillään että millä ihmeellä sen liittimen saa pois joka tulee noihin rekkarivaloihin... ON MUUTEN TIUKASSA!!
-
Joku lukituskieleke pitää kiinni, sitä kun painaa ja vetää niin teoriassa lähtee. Joskus noi liittimet ovat järjettömän tiukkoja - miten ammattilaiset noi nyppii irti, tekniikalla vai jollain "öljyllä" auttamalla?
-
Joku lukituskieleke pitää kiinni, sitä kun painaa ja vetää niin teoriassa lähtee. Joskus noi liittimet ovat järjettömän tiukkoja - miten ammattilaiset noi nyppii irti, tekniikalla vai jollain "öljyllä" auttamalla?
Ei se lähtenyt irti.. Piti nöyränä kasata paskha kasaan ja soitella pajoille että pitää varmaan koko paska korjata.. Ku nyt ei toimi kumpikaan valo xD..
Mutta ei se mitn.. Syksyyn asti aikaa korjata.
-
Älä vie pajalle vielä.
Jos löytyy kärkipihdit niiden kanssa pitäisi lähteä suhteellisen helposti. Otat liittimen rungosta kiinni ja keinuttamalla samalla vetäen otat liittimen auki.
Nykyisin melkein kaikki sähkökalut irroitotetaan keinuttamalla tai pyörittämällä.
En tiedä millainen liitin on kyseessä mutta jos siinä tosiaan on lukituskieleke, pitäisi sen lähteä keinuttamalla auki.
-
Älä vie pajalle vielä.
Jos löytyy kärkipihdit niiden kanssa pitäisi lähteä suhteellisen helposti. Otat liittimen rungosta kiinni ja keinuttamalla samalla vetäen otat liittimen auki.
Nykyisin melkein kaikki sähkökalut irroitotetaan keinuttamalla tai pyörittämällä.
En tiedä millainen liitin on kyseessä mutta jos siinä tosiaan on lukituskieleke, pitäisi sen lähteä keinuttamalla auki.
Pitääpä kokeilla.. Oli tosin aika ahdas paikka mutta ainahan sitä voi kokeilla..
-
En tiedä mitään tästä ko. liittimestä, mutta itse olen laittanut silikonispraytä tiukkiin liittimiin. Viimeksi esim. xenoneiden vaihdon yhteydessä valojen liittymiin. Niissä liittimissä ainakin oli pöly ym. lika päässyt joka väliin ja liitin oli toooodella tiukka. Kärkipihdeillä tosiaan nitkuttelin tässäkin tapauksessa. Johdoista ei saa koskaan vetää, sillä todennäköisesti siinä jää vain johto vetävän käteen.
Ammattimiehet todennäköisesti ottavat liittimestä kiinni ja repäisevät. Jos liitin hajoaa, niin se laitetaan jotenkuten takaisin ja lyödään paneit päälle. Asiakas tulee sitten takaisin joskus tai sitten ei. Merkkiliikkeessä vaihdetaan koko johtosarja ja pistetään satanen laskuun lisää.
-
Onko siis tuo rekisterikilvet valon toimimattomuus yleensä liittimessä, eikä johtosarjassa kontin aukaisukohdassa? Ilmeisesti näitä on jokusia tapauksia.
-
Liittimessä oli itellä. Piti koko aukaisu härdelli vaihtaa vaihtaa.. Ei ollu paha homma lopujen lopuksi.. Kärsivällisyyttä ja vähän voimaa niin hyvä tulee :-)
-
Liittimessä oli itellä. Piti koko aukaisu härdelli vaihtaa vaihtaa.. Ei ollu paha homma lopujen lopuksi.. Kärsivällisyyttä ja vähän voimaa niin hyvä tulee :-)
Oliko kallis se aukaisuhärdelli?
-
Oliko kallis se aukaisuhärdelli?
Nyt en tarkalleen muista.. Ostin tän foorumin Ghostilta oisko ollu 120 euroa.. Sinisellä varmana enemmän.
-
Mikähän mahtaa olla rekkarivalojen sulake V70 2010 1.6drive mallissa. Eipä oikein selvinnyt ohjekirjasta
-
Ainakin -12 vuoden V60:n rekkarivalot ohjautuu suoraan ECU:lta, sulaketta ei ole.
Itselläkin nuo pimeni toisen homman yhteydessä kun vaihdoin polttimoa ja nappasi vahingossa plussan maihin, korjaantui ihan sillä että otin akusta - johdon irti ~puoleksi tunniksi. Sitä sulaketta tuli kyllä tovi etsittyä...