Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: AKK - 24.06.2013, 21:15:41

Otsikko: B20 kevennys
Kirjoitti: AKK - 24.06.2013, 21:15:41
Hola kaikki.

Tuli tuossa ajellessa mieleen että kuka on keventänyt kampiakseliaan ja kuinka paljon? Tuntuu että tässä on sen verran painava/kestävä kampura että siitä voi ottaa ylimääräistä painoa pois. Kukas on ottanu ja kuinka paljon? Onko joku kokeillu mikä on liian ohut... :buck2:
Otsikko: Vs: B20 kevennys
Kirjoitti: AKK - 25.06.2013, 21:38:01
SIIS eikö kukaan ole keventänyt??   :o
Otsikko: Vs: B20 kevennys
Kirjoitti: sjs - 25.06.2013, 22:28:21
Onhan noita tehty, kilotolkullakin kevennettyjä. Käyttöautossa tosin ei ollenkaan fiksua, kun lisää oleellisesti värinöitä ja moottorin sisäisiä rasituksia sitä myöden. Eli heikentää toisin sanoen kestoa oleellisesti. Ei ole kovin fiksua ennenkun ollaan vaparikoneessa lähellä 200hv ja turbokoneessa ei todellakaan fiksua.
Otsikko: Vs: B20 kevennys
Kirjoitti: sjs - 25.06.2013, 22:30:13
Niin, ja tehoa/vääntöä tuolla saat hyvin vähän lisää (okei, sitten kun kone kiertää 10000rpm, saat pari hevosta kun muotoilet kampuran ilmanvastuksen pienenemiseksi muuta muuten et), suorituskykyä saat ehkä jotain kierrosherkkyyden nimissä. Fiksumpaa keventää eka vauhtipyörä sinne 3-4kg kieppeille.
Otsikko: Vs: B20 kevennys
Kirjoitti: AKK - 25.06.2013, 22:48:45
Ymmärretty