Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Brick - 25.06.2013, 20:09:35
-
Italo 850 2.0T5 boksin numerosrja päättyy -548 ja normi 850 2.3T5 -549.
Onko tuo yhden numeron ero niin suuri, etteivät nämä käy ristiin?
Olis 2.3T5 lastutettu boksi tiedossa niin jos sen sitte sis heitettyä suoran italoon.
-
Ei pelaa.
-
Ei pelaa.
Ok. Entäs jos 2.3T5 tarkoitetun lastun kolvaa 2.0T5 boksiin. Toimiiko tämmönen yhdistelmä?
-
Ok. Entäs jos 2.3T5 tarkoitetun lastun kolvaa 2.0T5 boksiin. Toimiiko tämmönen yhdistelmä?
Niissä lastuissa olevat kartat(ja mahdollisesti muu data) ovat tietylle kokoonpanolle suunniteltuja.
2,3 litrasen lastu ei toimi oikein 2,0 litraisessa.
-
Niissä lastuissa olevat kartat(ja mahdollisesti muu data) ovat tietylle kokoonpanolle suunniteltuja.
2,3 litrasen lastu ei toimi oikein 2,0 litraisessa.
Totta. Eli 2.0T5 saattais käydä liika rikkaalla 2.3T5 lastulla.
-
Totta. Eli 2.0T5 saattais käydä liika rikkaalla 2.3T5 lastulla.
Kyllä. Plus muut huolet. Jos se nyt edes lähtisi käyntiin.
-
Kyllä. Plus muut huolet. Jos se nyt edes lähtisi käyntiin.
Samaa mieltä! Yksi asia missä tämä ilmenee hyvin on, kun pyydetään aina kaverin bensa ja sytkä karttaa megoissa. On helpompi ja nopeampi lähteä ihan nollasta rakentamaan karttaa, kun alkaa väsäämään siitä kaverin kartasta mikä ei kumminkaan ole yhtään kohdallaan.
Tämä on ihan mutua, mutta eri moottoreiden massamittarissa, lämpötila-anturissa, tps-anturissa ym ym ym voi hyvinkin olla eri mitta-alueet milloin aletaan mennä persus edellä puuhun.
-
Itsellä b5204t boksi ja moottoriksi on vaihtunut b5234t moottori ja toimii..
-
Itsellä b5204t boksi ja moottoriksi on vaihtunut b5234t moottori ja toimii..
Saattaahan se toimiakin, mutta se ei toimi oikein.
-
Onko noissa moottoreissa niin paljoa eroa? Täälläkin foorumilla moni on muuttanut 2.0 koneen 2.3 litraiseksi. Ainoa ero moottoreissa on iskun pituudessa. :)
-
Onko noissa moottoreissa niin paljoa eroa? Täälläkin foorumilla moni on muuttanut 2.0 koneen 2.3 litraiseksi. Ainoa ero moottoreissa on iskun pituudessa. :)
Luulen, että myös iskutilavuudessa on eroa.
-
Luulen, että myös iskutilavuudessa on eroa.
ööö... Siis iskutilavuuden ero tulee juuri tuosta iskun pituudesta. Eli lohko noissa on sama.
-
ööö... Siis iskutilavuuden ero tulee juuri tuosta iskun pituudesta. Eli lohko noissa on sama.
Aijaa... Jos lohko on sama, mutta eri isku, niin eihän ne koneet ole identtisiä sen boksin näkövinkkelistä.
-
Saattaahan se toimiakin, mutta se ei toimi oikein.
Sen verran ainakin toimii, että päästöistä meni heittämällä läpi. Muuhun sitä vakio boksia käytäkkään ;)
-
Ei tässä tapauksessa mitään haittaa se pieni tilavuusero.
Toimiihan nuo takavetoisissakin lh:n eri boksit.
Etuveto ei ymmärrä kovin suuria suuttimien kokoeroja mutta näissä se on niin pieni että pitäis pelittää.
Niinkuin sanottu, kaikki anturit ja imm on samoja. Iskunpituudesta boksi ei tajua tuon taivaallista, asentoanturit vain antaa tietoa.
-
Ei tässä tapauksessa mitään haittaa se pieni tilavuusero.
Toimiihan nuo takavetoisissakin lh:n eri boksit.
Etuveto ei ymmärrä kovin suuria suuttimien kokoeroja mutta näissä se on niin pieni että pitäis pelittää.
Niinkuin sanottu, kaikki anturit ja imm on samoja. Iskunpituudesta boksi ei tajua tuon taivaallista, asentoanturit vain antaa tietoa.
Eli 2.3T5 lastun voi heittä 2.0T5 boksiin?
-
toimii ja pelaa ristiin. mulla oli R.ään tarkoitettu lastu B5204T:ssä ja G15 ahtimena ja V70 vm 04:sen suuttimet toimi tosi kivasti 8)