Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: antti884 - 27.06.2013, 01:05:13
-
elikkä tuommonen 2.3 t5 vm 94 manuaali tekee välillä sitä että se jää 4000kierrokseen miettimään mutta ei anna mennä (ei aina tee). tyhjäkäynnillä antaa vetää ylös asti aina?
-
Alkuperäinen manuaali, vai jälkikäteen manualisoitu?
-
ihan alkuperäinen manuaali. en meinaa että vika ois voimansiirrossa
-
no alotetaan sillä ikuisella kysymyksellä eli vikakoodit ???
-
ei anna mitään vikakoodia. ja ahtaa ihan oikein
-
no onkos tähän tehty huoltoja millä kädellä ??? sytkäosat,bensapuoli mitä missä milloin ??? helpottaa kummasti jos tietää vähän huoltohistoriaa ;)
-
bensapuoli katottu, tulpat,imm ja katti ei ainakaa tukossa. mutta voiko olla että ei vedossa saa tarpeeksi ainetta? auto on lastutettu joskus ja näyttää bsr mittarin mukaan että käy melkein liian laihalla. dumppi on kans laitettu ja voiko olla että se jousi on kuollu/löyhällä että aukeea liian aikasin kun tuntuu että se yrittää aueta jo kaasua painaessa?
-
No onkos sitten turbon bypassin paikalle laitettu sokkolevy vai onko molemmat käytössä ???
-
ei ole molemmat käytössä
-
No jos se bypass toimii niin ottaa sen dumpin pois käytöstä ja koittaa sitten että onko vaikutusta asiaan :) ja minkäslainen se bsr:n mittari on ??? Kertooko se paljon on afr tarkasti vai että on vaan laihalla?
-
kyllä se ennen pelas mutta seitten se tekee sitä ei anna välillä vetää sen 4000 yli vaan jää "rykimään" tai ei anna vaan nostaa kiekkoja mut yrittää. ja mittarissa on alueet: lean,optimal ja rich ja se käy lean viimeisellä puna ledillä-optimalin kahdella ensinmäisellä keltaisella normi ajossa. ja ku kaasun löy lyö pohjaan se pimenee. mut ennen toimi vaikka oli nuo arvot sen mukaan
-
no tulipahan vika selvittetyä samalla kun vaihdelaatikon vaihdoin. oli kaasuläpän putki löysällä/irti alapäästä mutta nyt tuli se vika ku kiristin kunnolla niin alko ahtamaa 1,4bar ja ennen tasan 1bar. eli kestääkö tuo kone sitä???? lastutettu on
-
heitäkää nyt jotain. onko joku letku voinu revetä kun konetta on laskettu?
-
no alkaa oleen paineet melko kohillaan jos jatkuvaa on 1.4bar ja mahdollinen piikkaus päälle :o
Eli ei mun korvaan kuulosta enää miltään normi lastupaineilta jos kone muuten vakio. Milläs tuo paine on säädetty ??? Jos alkuperäisellä TCV:llä niin: mikä on niiden ohjausletkujen kunto ja paljon hukkaportinkellon tangossa on esijännitystä? Sen voi testata ottamalla liitin irti ahtopaineensäätimestä eli TCV:stä ja sitten katsoo paljon ahtaa, pitäis olla 0,4-0,5 :)
-
Tää on ihan samanlainen jota kävin kokeileen vuos-pari sitten...
Oli -94 ja lastutettu, ahtoi oman mittarin yli. Hyvin repi. ;D
Kyselin tyypiltä mitä ahtaa, sanoi vaan että sen mitä ahdin antaa... Oli letku vaan vetästy hukkaportin kellolta irti. :facepalm: Jäi sinne..
Kyllä melko jatkoajalla mennään jos ajelee tuollaisilla paineilla ja vakiosuuttimilla, vaikka olis mikä lastu.
Kato tosiaan ne pikkuletkut ahtimen, säätimen ja hukkaportin väliltä. Jos on vanhat letkut, on joku niistä varmaan murtunut laatikkojumpassa.
-
joo olin laittanu ne pikku letkut väärin päin(tcv). nyt pysähtyy baarii mittari