Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: ässäarpa - 27.06.2013, 13:17:29
-
Keskustelu hukkaporttien ominaisuuksista ja siitä miten ne on saatu toimimaan.
Itse ostin tehdasuuden kopioportin Ahtoja.comista joka osoittautuis täysin sohloksi. Vuotaa venttiilinvarren välistä joten venttiili ei aukea tarpeaksi.
Ilmeisesti myös mistalla joskus ollut samallaista ongelmaa samallaisen portin kanssa?
Mittaa ohivuoto tosta.. Mulla oli samanlainen ja ei pysyny paine kalvon alla ollenkaan.
Eli tälläisen:
(http://www.proturbo.fi/pakosarjat/wg1.gif)
Heitänkö tuolla vesilintua ja ostan tilalle esim. tälläisen:
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1336050697&k=1277476244 ?
-
Heitänkö tuolla vesilintua ja ostan tilalle esim. tälläisen:
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1336050697&k=1277476244 ?
Noista 60mm HKS kopioista on palanut kalvoja rikki.. Siitä kertoo jo toikin, että sitä kalvoa myydään erikseen tuolla.
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1354891853&k=1277476244 Mulla on tollanen ja viellä pelannut ihan hyvin.
-
Ootko koittanu ihan käytännössä,että pysyykö ahdot halutussa paineessa? Mullaki on samanlain ja ja ainaki itellää toimii.Sitä en oo koittanu että vuotaako varren välistä mut varmaan aika reilusti saa vuotaa ennenku ei avaa tarpeeks.Ja vaikka vuotaiski ni isompaa letkua imusarjalt portille ni pien vuoto ei varmaanka siin kohtaa haittaa.
-
En ole kokeillut käytännössä miten pelittää, mutta kun paineilmaa tarjoaa nippaan niin screampipestä senku puhaltaa
Venttiili raottuu vain hieman vaikka kuinka painaisi ilmaa sinne.
-
No on se sitte uskottava et vikaa on.Mut älä heitä menee..myy se vaikka halval jolleki tsi miehelle ;)
-
Noista 60mm HKS kopioista on palanut kalvoja rikki.. Siitä kertoo jo toikin, että sitä kalvoa myydään erikseen tuolla.
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1354891853&k=1277476244 Mulla on tollanen ja viellä pelannut ihan hyvin.
P> P>
Juuri tätä varten "loin" tämän topiikin.
-
Tommosesta 60 mm kiinalaisesta saa hyvän , kun käy sen ajatusella läpi ?
Sorvia , ja kierretyökaluja tarvitaan useasti ? Mut toimivan saa paljon halvemmalla kuin
alkuperäisen kopioidun
-
Mites noi Synapsen portit? Videon perusteella ihan pätevä laitos.
http://www.youtube.com/watch?v=UBNTWoPe8yc
KKD motorsportilla maksaavat 322-402e koosta riippuen.
-
Mites noi Synapsen portit? Videon perusteella ihan pätevä laitos.
http://www.youtube.com/watch?v=UBNTWoPe8yc
KKD motorsportilla maksaavat 322-402e koosta riippuen.
Kai ne perjaatteessa toimii, mutta turbokalsareissa saatu jo 2kappaletta rikki kahden kesän aikana. Ehkä ne on jollain kestänyt. Niissä on yläosa rungosta kiinni alaosassa vissiin 3x m4 tms pikkupultilla joista menee kierre ja hukkaportti "lähtee irti" / vuotaa runsaasti. Syö myös venttiilin seetin ja ohjurin paskaksi. Uudemmissa malleissa on muistaakseni pultit krympattu tms kiinni ettei pääse löystymään mutta silti ei muistaakseni kierteet kestänyt. Vähän hankalasti selitetty mutta tässä havainnollistava kuva:
(http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20120518_203902.jpg/_img900.jpg)
-
Ei uskois, että noin kalliissa portissa tuollaisia ongelmia olisi. :o
-
Joo eihän sitä uskoisi. Mutta tuo eka yksilö ostettu joskus ~2009 ja se kesti sen abaut kesän. Toinen yksilö hommattu keväällä 2012 (tuoretta erää,"uusin" versio?) ja se toimi sen muutaman kuukauden..? Eli ei pitäis olla mistään yksittäisestä maanantaikappaleesta kyse.. Idealtaanhan noi on vissiin ihan hyviä, mutta tuo rakenne toteutettu niin tyhmästi että ei oikeen tahdo pysyä läjässä. Tuolla kumminkin jonkunverran painetta liikkuu ja korkeita lämpötiloja joten miksi nuo 2osaa liitetty toisiinsa jollain nirunaru m4 pulteilla?
-
Alkuperäiset tialit toimivat ja kestävät hyvin. Ittel ollu 60mm tiali jo 4v.
-
Alkuperäiset tialit toimivat ja kestävät hyvin. Ittel ollu 60mm tiali jo 4v.
Tiali on kuulemma kova joo. Ja vissiin Turbosmartit (aidot ainakin) on aika suosittuja nykyään.. Itsellä olisi hukkaportin hommaaminen tässä lähiaikoina tiedossa ja vähän auki vielä minkä hommaan. Tekisi mieli ostaa aito Tial tai Turbosmart mutta hinta kyllä hirvittää. Tosin mielummin laittaa 400e hukkaporttiin joka varmasti toimii ilman kikkailuja ja kestää vuosia.
Ei olisi suotavaa että täydessä vedossa hukkaportti ei aukeakkaan ollenkaan (jos esim leikkaa kiinni venttiili).. Tosin kovat jätkäthän ajaa niin kovilla ahdoilla että hukkaportin aukeamatta jättäminen ei haittaa mitään :2funny: Hyvällä tuurilla kyllä kolme kertaa halvempikin kopioportti toimii hyvin vuosia. KKD:n myymät 60mm HKS kopiot on kuulopuheiden mukaan kyllä toimineet hyvin.
-
http://www.virtalaracing.com/turbot-ja-turbo-osat/45-hukkaportit
Olettaisin jotta ovat Paloniemen peruja/designia. Eivät oo niin bling-bling mutta tuntuvat toimvan.
-
. KKD:n myymät 60mm HKS kopiot on kuulopuheiden mukaan kyllä toimineet hyvin.
Tallikaverin hondassa leikkas venttiili ohjurireikään n.10km ajon jälkeen. Vasaralla venttiili irti ja reikä puol millä horoks, alko toimiin.
Itsellä ei ole pahaa sanottavaa 2010 ostetusta synapsen 50mm portista
-
onko kukaan saanut tuota toimimaan lh 2.4 kanssa*? ilman että kaasuläppää joutuu säätämään auki. Koska nyt muuten auto sammuu jos ei säätele sitä niin ja joutuu varmaan asentaa dumpinkin. Ohjaus painepuolella
-
(http://shop.klracing.se/bilder/artiklar/A1-8.jpg)
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/wastegate/-separat-wastegate/wastegate-60mm-hks-style-modell-2.html
Vissiin sama kuin KKD:n versio?
-
onko kukaan saanut tuota toimimaan lh 2.4 kanssa*? ilman että kaasuläppää joutuu säätämään auki. Koska nyt muuten auto sammuu jos ei säätele sitä niin ja joutuu varmaan asentaa dumpinkin. Ohjaus painepuolella
Pitää laittaa IMM sen ja kaasuläpän väliin. Haittapuolena mikäli turbosta joutuu öljyä immuun, sen kestoikä vähenee.
Edit:
Nii oliko nyt dumpista vai hukkaportista kyse?
-
Haittapuolena mikäli turbosta joutuu öljyä immuun, sen kestoikä vähenee.
pilk nus... ei haittaa, koska tuossa kohtaa ahdinkin on jo lopussa
-
(http://shop.klracing.se/bilder/artiklar/A1-8.jpg)
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/wastegate/-separat-wastegate/wastegate-60mm-hks-style-modell-2.html
Vissiin sama kuin KKD:n versio?
Kyllä.. Tai no KKD:n ei ole kiillotettu. Toisaalta bongasin KKD:n kallen sanovan että hetken aikaa agentti etsi kelvollisia hukkiksia kiinasta. Kun noissa kuulemma tosi paljon eroja jäljessä sisällä, siis kiinalaisten valmistajien kesken.
Ostin kkd:ltä omani ja näytti siistiltä, liekkö kaikki samanlaisia vaiko ei. Pari kymppiä otin turpaan verrattuna ebay.
Katsotaan miten toimii, palaan heti astialle kun saa auton tallista pihalle! :)
-
hukkaportista
Nyt on audi tt bypass venttiili se klyber malli asennettu katsotaan kuin pelaa jos tuon saisi toimiin niinkuin normaalisti.
-
Mitkä tekijät tohon hukkaportin koon valintaan karkeasti vaikuttaa?
-
Huipputeho. Ja no yleensäkkin kuinka kelesti sitä pakokaasua koneesta tulee.
-
garrett t3/4 ois joutilaana hyllyssä ni mietin että vois b230fk kylkeen tökätä 531 kannen kaveriks.
Jotain tämmöstä katellut http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1354891853&k=1277476244 (http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1354891853&k=1277476244).
Onko minkälaisia kokemuksia tuosta? Saako noihin jousia mistä?
-
garrett t3/4 ois joutilaana hyllyssä ni mietin että vois b230fk kylkeen tökätä 531 kannen kaveriks.
Jotain tämmöstä katellut http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1354891853&k=1277476244 (http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1354891853&k=1277476244).
Onko minkälaisia kokemuksia tuosta? Saako noihin jousia mistä?
http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/library/wg45
Ihan hirveen montaa kilsaa eio viel takana ton hukkiksen kanssa..
Mulla paineet ~1.3bar tosin eio kkd:ltä ostettu toi mun kopio ts.
-
Tack kuvista O0
Kaippa ton uskaltaa ostaa ku ei oo rahaa monensadan porttiin. Saako noihi käypäsiä jousia mistä?
-
http://s233.photobucket.com/user/suggamonsteri/library/wg45
Ihan hirveen montaa kilsaa eio viel takana ton hukkiksen kanssa..
Mulla paineet ~1.3bar tosin eio kkd:ltä ostettu toi mun kopio ts.
Onko toi tosiaan kopio turbosmart :O Onpas aika paljon pokkaa kyllä noilla kinukeilla kun uskaltaa paketit ja kaikki tekstit kopioida ja vielä laittaa made in australia kylkeen :2funny: Itse tilasin tossa n. 1,5vk sitten aidon Turbosmartin.. Toivottavasti on sitten kanssa laatueroa tohon kopioon.. Muuten meni sataset hukkaan :idiot2:
-
Onko toi tosiaan kopio turbosmart :O Onpas aika paljon pokkaa kyllä noilla kinukeilla kun uskaltaa paketit ja kaikki tekstit kopioida ja vielä laittaa made in australia kylkeen :2funny: Itse tilasin tossa n. 1,5vk sitten aidon Turbosmartin.. Toivottavasti on sitten kanssa laatueroa tohon kopioon.. Muuten meni sataset hukkaan :idiot2:
Kyllä suoraan kiinasta tilattu :P.
KKD tuskin myy samassa paketissa ja logot kiinni olevana..
-
Kyllä suoraan kiinasta tilattu :P.
KKD tuskin myy samassa paketissa ja logot kiinni olevana..
Joo tuskin. Se lienee täälläpäin maailmaa rikos.. Ilman logoja "saman tyylisen" tuotteen myynti taas ei liene rikos. On noi kinukit kyllä röyhkeitä kun todella paljon kopioi kaikkea ja ei monesti edes erota oikeasta jos ei ole asiaan todella perehtynyt.
Niinkun esimerkkinä vaikka tuo hukkis. Kyllä se suurimmalle osalle menisi ihan varmasti aitona.. Ja kyllä niinkun autopuolellakin löytyy melkein kaikista merkkituotteista kopiotuja versioita. HKS/Greddy/Takata/Turbosmart/Nardi/Momo jne.. Millonhan ne keksisi kriminalisoida tollasen toiminnan kiinassa? Toi on aika epäreilua sekä valmistajia että kuluttajia kohtaan. Valmistaja tekee todella suuren ja kalliin suunnittelutyön ja sitten kinukki tulee ja kopioi perässä ja valmistaa huonommista materiaaleista halvalla kopion. Ja kuluttajaan se menee täydestä..
-
Tässä kans toinen esimerkki, hienolla lukee kannessa Tial, made in usa ja jonkinsortin sarjanumerokin löytyy..
Ulkoapäin näyttää ihan tialin portilta mutta sisältä kun katsoo viimeistelyä, huomaa kyllä missä on säästetty.. :2funny:
Varsinkin tuo venttiilin "kansi" missä tuo kumi/silikoni on kiinni.. huhhuh mitä jälkeä..
http://i42.photobucket.com/albums/e347/RealTaste/2013-08-15194845_zpsd1bb9c41.jpg
http://i42.photobucket.com/albums/e347/RealTaste/2013-08-04020328_zps66cd2a7c.jpg
Linkkien takana koska kuvat on isoja ja huonolaatuisia..
-
Just tuollaisia 38mm Tial-kopioita suoraan Kiinasta tilattuna on ollut käytössä kaks kappaletta eri autoissa. Ja 50mm perinteisen mallinen HKS-kopioportti on käytössä farkussa. Toimivia värkkejä ilman kummoista säätöä.
-
Kyllä.. Tai no KKD:n ei ole kiillotettu. Toisaalta bongasin KKD:n kallen sanovan että hetken aikaa agentti etsi kelvollisia hukkiksia kiinasta. Kun noissa kuulemma tosi paljon eroja jäljessä sisällä, siis kiinalaisten valmistajien kesken.
Ostin kkd:ltä omani ja näytti siistiltä, liekkö kaikki samanlaisia vaiko ei. Pari kymppiä otin turpaan verrattuna ebay.
Katsotaan miten toimii, palaan heti astialle kun saa auton tallista pihalle! :)
Neljäs tehas oli missä laatu kohillaan. Päällepäin noissa ei ollu mitää eroo
Kyllä suoraan kiinasta tilattu :P.
KKD tuskin myy samassa paketissa ja logot kiinni olevana..
Joo en myy logoilla ja orkkis paketissa. Siit tulis linnaa
-
Tänään saapui tuo meikäläisen aito Turbosmart 45mm (14PSI).. Tuossa nyt alkuun vertailuksi muutama kuva:
(http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/Moottori+ja+voimansiirto/hukkis-0424.jpg/_img900.jpg)
(http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/Moottori+ja+voimansiirto/hukkis-0416.jpg/_img900.jpg)
(http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/Moottori+ja+voimansiirto/hukkis-0420.jpg/_img900.jpg)
(http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/Moottori+ja+voimansiirto/hukkis-0422.jpg/_img900.jpg)
(http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/Moottori+ja+voimansiirto/hukkis-0426.jpg/_img900.jpg)
Havaintoja mitä tein kun vertasin tohon aikaisemmin linkitetyn kiinaversion kuviin..
-Työnjälki yleisesti vähän siistimpää
-Jouset on maalaamatonta kamaa ja niissä on värikoodit (kiinaversiossa mustaksimaalattu (?) ja ei värikoodeja
-Kalvo on sellasta melko jykevää ja kangasmaista. Sellasta "punotun" palonkestävän tekstiilin tuntusta. Kun kiinaversiossa jotain silikoonivalua?
-Kellon alla oleva levy on kinukissa tasainen, kun tuossa taas se on lautasmainen (eli ulkolaidoissa pysty/viisto pokkaukset)
-Mukana turbosmart ohje cd ja tarra
-Paketissa oleva tuotekooditarra hieman erilainen
-Mulla molemmat v-band laipat samanlaiset ja niissä on numerokoodit. Kinukissa eriparia ja ei numeroita? Sekä mulla laippojen pultit mustat 12.9
Eli kyllä noita erovaisuuksia löytää jos pääsee hypistelemään aitoa ja kinukkia tai vertailemaan hyvistä kuvista.
-
Mitäs tuommone tötterö maksaa?
-
Mitäs tuommone tötterö maksaa?
Samanverran kuin hyväkuntoinen katsastettu 2 satanen Volvo.
-
Samanverran kuin hyväkuntoinen katsastettu 2 satanen Volvo.
No ei onneksi ihan niin paljoa :buck2: Sen verran kumminkin että alunperin ajattelin että ainakaan uutena en merkkihukkista osta koska ne on niin törky hintasia. Mutta nyt kumminkin pari iltaa kun hajusuolaa haisteli ja hengitti paperipussiin niin raaskin tilata ton.. Hieman kun on köyhä ja pihi niin joutuu pari kertaa harkita noin kalliita yksittäisiä osia..
Mutta asiaan joo. Hinnathan löytää nopeasti esim. loistavien yhteistyökumppaneiden sivuilta..
KKD: http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1330455264&k=1330455030 (http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1330455264&k=1330455030)
Futurez: http://www.futurez.fi/fi/shop/turboahtimet-oheislaitteet/hukkaportit/show_pr/22839/45mm-ulkoinen-hukkaportti-turbosmart-hypergate (http://www.futurez.fi/fi/shop/turboahtimet-oheislaitteet/hukkaportit/show_pr/22839/45mm-ulkoinen-hukkaportti-turbosmart-hypergate)
Pro Turbo: http://www.proturbo.fi/tarvikkeet/tarvike.htm (http://www.proturbo.fi/tarvikkeet/tarvike.htm)
Mamasan: http://shop.mamasan.fi/product/show/3433/hukkaportit/1954/turbosmart-hyper-gate45-hukkaportti (http://shop.mamasan.fi/product/show/3433/hukkaportit/1954/turbosmart-hyper-gate45-hukkaportti)
Itse kumminkin otin köyhyyskortin esiin ja tilasin euroopasta. Eli tälläkertaa ei lompakko taipunut mitenkään tukemaan suomalaista yrittäjyyttä. Pahoittelen. Säästin kolmenumeroisia summia..
-
Samanverran kuin hyväkuntoinen katsastettu 2 satanen Volvo.
On muuten sieläpäin halpoja autoja, tai Likosella hyvän hintanen hukkis :2funny:
/B
-
Joo, ei ehkä hyväkuntoinen, mutta ajokuntoinen ;D
Jos ajatellaan tuollaista jousi-kalvo -toimilaitetta yleisesti, kun kyseessä lienee 100 vuotta tjsp. vanha keksintö: mikä on muuttunut, että perustellusti voidaan sanoa hukkaporttien olevan keskenään niin kovin erilaisia?
-
Kuten tossa vertailtiin aikaisemmin samanlaisen portin aitoa versiota ja kiinalaista niin onhan niissä jonkunverran eroja (lähinnä materiaaleissa ja työnjäljessä). Esimerkiksi kalvo joka on kriittisimpiä osia niin oli ihan erilaista materiaalia. Toki aidoissa on merkkilisää ja suunnittelulisää.
Kyllähän se kiinalaisen halvan hinnan selittää että ensin on joku iso firma kehitellyt pitkään uutta porttia ja sitten kiinalainen kopioi suoraan. Siinä ei kiinalaiselle "suunnittelutyölle" jää paljoa hintaa.. Sekä kiinalaisten materiaali ja valmistuskustannukset luultavasti moninkertaisesti pienemmät.
Useimmiten kiinalaiset kyllä pelittää ihan kelvollisesti. Mutta itse ainakin nyt tälläkertaa valitsin aidon. Saapahan mielenrauhan että on ainakin tiivis,toimiva ja pitkäikäinen portti. Ja joo, se makso jonkunmatkaa alle 400e kotiinkannettuna. Sillä ei vielä montaa kelvollista autoa saa.. Toki pari kiinalaista porttia saa.
-
Kuten tossa vertailtiin aikaisemmin samanlaisen portin aitoa versiota ja kiinalaista niin onhan niissä jonkunverran eroja (lähinnä materiaaleissa ja työnjäljessä). Esimerkiksi kalvo joka on kriittisimpiä osia niin oli ihan erilaista materiaalia. Toki aidoissa on merkkilisää ja suunnittelulisää.
Kyllähän se kiinalaisen halvan hinnan selittää että ensin on joku iso firma kehitellyt pitkään uutta porttia ja sitten kiinalainen kopioi suoraan. Siinä ei kiinalaiselle "suunnittelutyölle" jää paljoa hintaa.. Sekä kiinalaisten materiaali ja valmistuskustannukset luultavasti moninkertaisesti pienemmät.
Useimmiten kiinalaiset kyllä pelittää ihan kelvollisesti. Mutta itse ainakin nyt tälläkertaa valitsin aidon. Saapahan mielenrauhan että on ainakin tiivis,toimiva ja pitkäikäinen portti. Ja joo, se makso jonkunmatkaa alle 400e kotiinkannettuna. Sillä ei vielä montaa kelvollista autoa saa.. Toki pari kiinalaista porttia saa.
Kiina nyt on mitä on ja tuotteen voi valmistaa joko hyvin tai huonosti. Hain enemmänkin sitä, että ovatko nuo hukkaportit kehittyneet jollain tapaa viime vuosina? Poislukien muotoilu. Vaikkapa juuri Tialin tuotteet ennen ja nyt? Jos uudet mallit ovat oikeasti toiminnallisesti ja kestävyydeltään parempia kuin vanhat, niin alan ymmärtää mainittua "pitkää kehitystyötä", joka toki tuo tuotteelle lisähintaa, jonka kiinalaiset sitten omalla toimintamallillaan välttävät.
-
On muuten sieläpäin halpoja autoja, tai Likosella hyvän hintanen hukkis :2funny:
/B
No 60 mm Tial KKD:n verkkokaupassa 670,40 €
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1270669626&k=1277476190
-
Saapahan mielenrauhan että on ainakin tiivis,toimiva ja pitkäikäinen portti.
Mulla on kokemusta ainoastaan noista HKS GT2 kopioista mistä oon tykänny ku ei isoja checkkauksia vaadi ja toimii hyvin. Tosin toi viimeisin oli jostain käsittämättömästä syystä niin tiivis et itse kalvon alle puhaltamalla ei vuotanut ollenkaan, joten sen joutu purkamaan ja hiomaan venttiilin varren tiivisteen sen verta väljäks et sai vähän vuotoa ja herkkyyttä porttiin. Täysin tiivis portti ei toimi.
-
No 60 mm Tial KKD:n verkkokaupassa 670,40 €
http://www.kkdmotorsport.com/kauppa.php?t=1270669626&k=1277476190
Nyt puhuttiinkin 45mm Turbosmartista..
Mutta joo. Onhan noissa kehitystyötä tapahtunut. Esimerkiksi se että aikaisemmin hukkaportit oli oikeastaan aina laippakiinnityksillä ja aika yksinkertasilla koteloilla/pesillä. Nykyään on lähes kaikki v-band kiinnityksellä ja koteloihin on saatu muotoa/suuntaa. Kellojen muotoiluja/rakenteita on saatu muutettua sen verran että ne on nykyään paljon pienempiä ja vie näin ollen vähemmän tilaa. Turbosmarteissa esim jousenvaihtoa varten ei tarvitse irroittaa yhtään ruuvvia. Tialit on pienentynyt fyysisti paljon (kumminkin virtaus parantunut) ja niissä on vesijäähdytys.
Joku joskus noita on virtausmittaillut. Esim. 50mm nykymallinen Turbosmart oli virrannnut enemmän kun tuo jo hieman vanhahko HKS 60mm malli (olikos se just GT2).
Vähän sama kun vertaisi turboahtimia. Onhan turbokin jo pirun vanha keksintö ja loppujenlopuksi hyvin yksinkertainen kapistus. Silti nekin on vuosien varrella kehittynyt ja merkkien välillä on todella paljon eroja. Niissäkin laatu maksaa.
-
Nyt puhuttiinkin 45mm Turbosmartista..
Mutta joo. Onhan noissa kehitystyötä tapahtunut. Esimerkiksi se että aikaisemmin hukkaportit oli oikeastaan aina laippakiinnityksillä ja aika yksinkertasilla koteloilla/pesillä. Nykyään on lähes kaikki v-band kiinnityksellä ja koteloihin on saatu muotoa/suuntaa. Kellojen muotoiluja/rakenteita on saatu muutettua sen verran että ne on nykyään paljon pienempiä ja vie näin ollen vähemmän tilaa. Turbosmarteissa esim jousenvaihtoa varten ei tarvitse irroittaa yhtään ruuvvia. Tialit on pienentynyt fyysisti paljon (kumminkin virtaus parantunut) ja niissä on vesijäähdytys.
Joku joskus noita on virtausmittaillut. Esim. 50mm nykymallinen Turbosmart oli virrannnut enemmän kun tuo jo hieman vanhahko HKS 60mm malli (olikos se just GT2).
Vähän sama kun vertaisi turboahtimia. Onhan turbokin jo pirun vanha keksintö ja loppujenlopuksi hyvin yksinkertainen kapistus. Silti nekin on vuosien varrella kehittynyt ja merkkien välillä on todella paljon eroja. Niissäkin laatu maksaa.
Mulle on kerrottu virtausmittauksista joissa merkistä riippumatta venttiilin koko on karkeasti ratkaissut virtauksen eikä porttejen välillä ole suuria eroja ollut, ainakaan perinteisellä venttiilillä toimivissa porteissa. Turboneticsin se kääntyvällä läpällä oleva sit taas virtaa reippaasti paremmin. Tosin loppuviimein ton portin virtauksen merkitykseenkin on aikasta monta koulukuntaa. Sama juttu kun noiden V-bandejen kanssa, toiset ei voi sietää niitä ja itse pidän niitä ihan enstex parhaana keksintönä. Tosin monille toi V-band kammo on tullu kun ei ihmiset osaa käyttää niitä oikein, suurin osa ongelmista tulee ylikiristämisen takia. Meinaan pannan kun kerran ylikiristää niin se on silloin jo rikki. Ja noissa kun ei ole tuntoa ollenkaan niin kuin laippa kiinnityksessä käytetyissä pulteissa, oikea momentti on huomattavasti ennen kuin panta pohjaa.
Loppuviimein pääasia että on itse tyytyväinen lopputulokseen.
-
Alkas olemaan T6 pakosarja valmiina ja nyt tässä mietin taas hukkiksia.
Ostaisiko yhden ison kunnollisen vai kaksi pientä. Kiihoittaa ajatus molemmille pulsseille omat ja lokarista läpi ulkoilmaan.
http://www.ebay.com/itm/TurboSmart-Ultragate-WG38-38mm-External-Universal-Wastegate-7PSI-Blue-or-Black-/181787790382?hash=item2a53658c2e&vxp=mtr
Lienekkö aitoja? Jos olisi niin tuollaiset laittaisin
Kuitenkin KKDeellä aito maksaa sen 400e niin rohkenen kovasti epäillä noiden aitoutta. :D
-
Tulee kuitenkin jenkeistä eikä Kiinasta, ainakin mun mielestä on paremmat mahdollisuudet aidoille. KKDeellä vaan katteet kunnossa :pomo:
-
Ainakin kate kohdillaan jos on kopio, maksaa Kiinasta 50-60€ tienoilla. Itse käyttäisin yhtä isompaa kuten on nytkin 245:ssä.
-
Alkas olemaan T6 pakosarja valmiina ja nyt tässä mietin taas hukkiksia.
Ostaisiko yhden ison kunnollisen vai kaksi pientä. Kiihoittaa ajatus molemmille pulsseille omat ja lokarista läpi ulkoilmaan.
http://www.ebay.com/itm/TurboSmart-Ultragate-WG38-38mm-External-Universal-Wastegate-7PSI-Blue-or-Black-/181787790382?hash=item2a53658c2e&vxp=mtr
Lienekkö aitoja? Jos olisi niin tuollaiset laittaisin
Kuitenkin KKDeellä aito maksaa sen 400e niin rohkenen kovasti epäillä noiden aitoutta. :D
Feikit maksaa yleensä noin 30-50€, taitaa olla vaan KKD:llä katteet kohdillaan :D Tialin hukkikset saa esim jenkkilästä(siis aidot) yli puolet halvemmalla mitä suomesta.
-
Feikit maksaa yleensä noin 30-50€, taitaa olla vaan KKD:llä katteet kohdillaan :D Tialin hukkikset saa esim jenkkilästä(siis aidot) yli puolet halvemmalla mitä suomesta.
Minkäs sille Suomiyrittäjä mahtaa kun veroja pitää maksaa järjettömästi. Mielellään sitä rahaa suomeen jättäisi mutta tuollaisella hintaerolla kyllä pakko ottaa suoraan ulkomailta. ???
Suomi on p#ska maa, täällä on kaikki ihan perseestä. - Pentti köyri
-
Koitanpa pistää tänne ennenkuin alan uutta topikkia tekemään. :)
Omassa C70 on nyt vakio kello ihan loppu slyyt. Tällä hetkellä klemmarilla jumissa että ahtaa. Suomesta katsoin niin maksaa joku 250e ja ebaysta sai 50e + rahti.
Kysymys kuuluukin että minkälaisen hukkiksen pitää ostaa tuon vakion tilalle ? Auto pitäisi vakiona ahtaa jokih 0.8- 1 barin tienoille.
http://www.ebay.com/itm/VOLVO-S70-V70-850-0-9-BAR-TD04-Turbo-Wastegate-Actuator-/161766150946?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item25aa039322&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/VOLVO-S70-V70-850-0-9-BAR-TD04-Turbo-Wastegate-Actuator-/161766150946?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item25aa039322&vxp=mtr)
Käykö tuommoinen ? Vai miten se määrittää mille paineelle toi hukkis on ?
-
Nostellaas vähän vanhaa aihetta ylöspäin. Itsellä on bilteman hukkis paikallaan ja tällä hetkellä aukeaa ilman ohjausta vähän yli 1 bar kohdalla, ahtoja tekisi kuitenkin hitusen verran nostaa, joten kysymys kuuluu että saako tuohon kapistukseen jäykempää jousta jostain? Onko muita keinoja? ;D
-
Vastapaineohjaus, kalvon alapuolelle suoraan letku ja yläpuolelle paineensäätimen kautta.
-
Vastapaineohjaus, kalvon alapuolelle suoraan letku ja yläpuolelle paineensäätimen kautta.
Näinhän se muuten olikin, iso kiitos! :3/4 jättää sen:
-
Nostellaas vähän vanhaa aihetta ylöspäin. Itsellä on bilteman hukkis paikallaan ja tällä hetkellä aukeaa ilman ohjausta vähän yli 1 bar kohdalla, ahtoja tekisi kuitenkin hitusen verran nostaa, joten kysymys kuuluu että saako tuohon kapistukseen jäykempää jousta jostain? Onko muita keinoja? ;D
Jos ilman ohjausta aukeaa 1bar ahtopaineella, mahtaa olla railakkaat pakopaineet.