Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: AtAi - 28.06.2013, 17:28:19
-
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/700/760tic/5H50QWUs9c20HXXSKVYT6VYIU8P-qEVlvGdNgxlaLTQ.jpg)
Tarina lyhykäisyydessään, ostin varaosa-autoksi, mutta koska pussihousut lupas kierittää mut tervassa ja höyhenissä, jos laitan tän osiksi, koska niin hyväkuntoinen ja räpeltämätön, sekä keksisin muun tavan rahottaa toisen varaosa-auton hankinta(toiselle harrastajalle raatokiidon kauppaus), niin voisin tämän pitää.
Nypittävää riittää kuitenkin jonkun verran ja siitä tarinoidaan täällä, parempia kuvia tulee kun pääsen kameralla baanalle, otin kyllä "taidekuvia" 20kpl, mutta kännykän "hyvällä" kameralla tämä oli ainoa julkaisukelpoinen
Volvo 760 Turbo Intercooler
-vm.1990
-B230ft +autom.
-autom. ilmastointi
-sähkönahat
-sähkökattoluukku
yms. kivaa
-
Auto on uutena mennyt diplomaattiautoksi KIINAAN! :o Tietenkin täydellinen huoltohistoria, kun varmaan Suomeen tulon jälkeenkin ollut vähän paremmassa ajossa.
Tänään pestiin nahkapenkit mäntysuovalla aamusta ja nyt kotiin tulon jälkeen vaihdoin pätkän pakoputkea ja emäntä imuroi autosta kaikki ilmastoinnista tulleet koivunsiemenet. Nyt kelpaa kruisata.
-
Onneksi ei mennyt lihoiksi. Näitä kun ei ole tuhlattavaksi saakka. 8)
Laitappa lisää kuvia näkösälle kun kuulostaa niin hienolta peliltä.
-
Keep it running 8)
-
Onkos tuo muuten Sigyn joka tuolla taustalla näkyy?
-
Onkos tuo muuten Sigyn joka tuolla taustalla näkyy?
Onhan se, kun se on hyvä paikka taidekuvailla jos kuvauskalusto kunnossa.
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/700/760tic/222.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/700/760tic/223.jpg)
-
On muuten nätti 760!
-
Ehkä ensimmäinen auto missä tuo maski näyttää hyvälle, ehkä.
Johtunee varmaan siitä, että reilusti cromia muuallakin. :)
-
Jossain vaiheessa mafiakalvot tars laitattaa, niin pysyy ökylook päällä.
Tässä pari päivää turattu 1450rpm tyhjäkäynnin parissa, tänään sitten viimesenä tein kaasuläppäkotelon putsauksen ja säädön, niin ei käy enää ollenkaan tyhjäkäyntiä. Nooh. Tarvinnee alkaa metästää ehjää tyhjäkäyntiventtiiliä. ;D Tai koitaa vielä kerran taistella ton nykysen kanssa.
-
Kaasuläpän rajoittimella laitettiin sen verran tyhjäkäyntiä että käy.
Tänään leimattu! Puhtain paperein, toinen nivo vaati vähän herättelyä täristimellä :2funny:
Olin käymässä myös ilmastoinnin täytössä, typpitestillä paikannettiin järjestelmän vuoto, niin tarvii ny tuo kompuralta kennolle menevä putki vaihtaa, ei vaan Keskusautohallin osakuvasta löydetty kyseistä osaa, tarjos jotain 405mm suoraa kumiletkua ja ties mitä kun klikkaili muka oikeen osan numeroa. Katotaan jos vaikka löytyis oikee osa, varaosamyyjä lupas selvitellä asiaa ja soitella kun jotain selvii.
Ostin Keskusautohallista myös leather care -paketin ja hoidin penkit sillä äsken kun saavuin kotiin.
Pitää toivoa että osaa sais vielä tai sitten että kaverin 5kpl purettuja ilmastointeja kokoelmasta löytyis oikea putki.
-
lé turha kuvapostaus.
(http://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1011223_10200188497656260_212231000_n.jpg)
-
Olikos tuo volvon oma nahanhoito aine hyvää kamaa? paljon kustansi tuollanen paketti?
Hienossa kunnossa volvo, pikkusta vip henkistä hipostelua nii tulee hyvä :pomo:
-
Olikos tuo volvon oma nahanhoito aine hyvää kamaa? paljon kustansi tuollanen paketti?
Hienossa kunnossa volvo, pikkusta vip henkistä hipostelua nii tulee hyvä :pomo:
kokeile, munki tarttis hieroa jotaki noihin kasipätkän jakkaroihin ::)
-
Nahanhoitoaine on hyvää.
Eipä oo hetkeen jurppinu niin paljoa kuin 40min sitten kun hävisin huutokaupan Ståhlbergin pienoismallista... Nimittäin olis ollu tän värinen 760, vanhoilla takavaloilla, mutta eipä se olis haitannu. prkl kun viimesellä sekunnilla mun 162$ huuto jäi kakkoseks :'(
Takaisin 1:1 aiheisiin; Huomenissa varmaan vaihtelen tuon vuotavan ilmastointiputken, toivottavasti vuotamattomaan käytettyyn, uutta ei saanut enää Volvolta. Mutta sitten taas koeponnistukseen niin selviää. Tuli tehtyä myös päätös että tota painautunutta takaovea en vaihda, oikoo sen ja maalaa vaan listasta alaspäin, niin ei paista silmään niin paljoa kuin kokonaan erisävynen ovi. Myös konepelti tars maalata, paitsi jos joltain löytyy metallisininen konepelti oikeella koodillla ja hyvällä maalipinnalla.
Etuvilkut vaihtuu jenkkimalleihin, koska tää on jenkkimalli ::)
-
*taavih-> *taavih-> *taavih-> *taavih->
Tänään vaihdoin ilmastoinnin putken, piti painetestissä, ja nyt Isceon49sit pyörimässä, jopa kompura heräs, komeeta olla ilmastoitu 760 8)
Vielä kun kuskin penkin sähköt saa toimimaan, niin sitten pääsee hipostelemaan ulkokuoren virheitä. :pomo:
-
Selvis miksei tuo oikea takavalo oikeen istu, oli unohtunu joltain asentajalta kolmeen pulttiin ylimääränen mutu lampun ja pellin väliin, nyt korjarttu. Ja äsken tilattu englannista uus IACV(46e kotiovelle S* ), jos vaikka tuolla korjaantuis random tyhjäkäynti, jossei niin sitten ostoon uus kaasuläppäkytkin.
-
IACV vaihdettu, tarvii joku päivä ajella vähän lenkkiä että tietää auttoko ongelmiin. Nopeeta palvelua kyllä, tänään oli kilahtanu postilootaan, vaikka viikonloppukin oli välissä :o
(http://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1000685_10200228546857465_1846032511_n.jpg)
KalsariVolvon pyörät laitettiin tähän sisään ajoon siksi ajaksi että saadaa kalsariVolvo taas ajoon.
Viikonloppuna vaihdoin käyttiksen 960seen, musta -97, tarvii sitä vähän sipistellä, mutta voin sanoa että mukava mennä pihalle, kun 760 ja 960 vierekkäin, on vaan vaikeeta päättää että kummalla lähtee paitsi jos yli 25ast lämmintä, niin silloin valinta on ehdottomasti 760, koska toimiva ilmastointi, 960n ilmastointi tarvii kävästä täyttääs kun ehtii tässä muulta ohjelmalta.
-
Ota toki kuva kahdesta laatikosta vierekkäin! 8)
-
Ota toki kuva kahdesta laatikosta vierekkäin! 8)
Otankin varmaan huomenissa kun 760 käy lasien tummennuksessa, saa vähän lisää VIP-lookkia.
Ja tosiaan kun nää SuperDTMt poistuu alta niin ruuvaan alle geminit, harmi ettei oo ku yks keskikuppi noihin, mutta ihan fiksut ilmankin.
Pikku voten laitoin että genuinispoileria 760seen vai ei?
(http://www.ryanniblett.co.uk/images/744/29-08-05/imag0055.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/700/760tic/12.jpg)
Ökyleveet+spoiler, näyttänee perä tosi leveeltä :pomo:
-
Itsellä on ysikympissä alkuperäinen spoiler jarruvalolla ja eipä tuo minusta ulkonäköä pahenna. Joskus kävi mielessä sen ja heijastinpaneelin poisto mutta ei ole tullut ainakaan vielä tehtyä. Erottuu enemmän massasta jo valmiiksi harvinaisempi auto :)
Jotenkin olisi hauska, jos nykyään saisi kasikymppiin spoilerin mutta ehkä on ajateltu sen olevan sopimaton isoon sedaniin. Tjsp. Tietysti R-design on...
-
Taas kerran huomas että vanteet ne tekee auton. ;) Super DTMkö nuo on, hienot on!
Olikos tää multilinkillä jo, makee peli.
Mitenkähä se 960 spoileri passais tuohon? Aika kantikas tuo valkosen auton spoikka, huh.
-
Taas kerran huomas että vanteet ne tekee auton. ;) Super DTMkö nuo on, hienot on!
Olikos tää multilinkillä jo, makee peli.
Mitenkähä se 960 spoileri passais tuohon? Aika kantikas tuo valkosen auton spoikka, huh.
Juu, multilinkeillä 88->
Jep, superDTMt, kävi mielessä jos pääsis bussista eroon voiskin ostaa toiset superit tähän.
Jumalattoman korkee vaan toi vakioalusta on, varsinkin kun uusitut jouset kummassakin päässä :2funny:
(http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1052768_10200225165172925_1856392717_o.jpg)
PS, vaikka kaikki sorsii nivoja, niin mukavasti, vaikka 2takapenkkimatkustajaa oli niin pysy sen verran jäykkänä nivot että ei höylääntyny pyörät vakiokaariin O0
-
Madallusta kaipaa kipeesti.. :pomo:
-
KAWin -50mm progressiiviset jouset vaan keulaan niille säädettyjen iskareitten kans.
-
Karvalakkien kuvauksesta pikku teaseri...
(http://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1000520_10200259056620190_1446149932_n.jpg)
-
Eka erä kuvasaasteesta, lisää kun pääsen töistä....
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/c1.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/c2.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/c3.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/c4.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/c5.jpg)
Kuvat kivasti kyllä valehtelee enemmän ku 1000sanaa, siistimpään suuntaa :P
-
Keltaiset vilkut faceliftissä? No on siinä komea kaksikko kuitenkin...
-
Keltaiset vilkut faceliftissä? No on siinä komea kaksikko kuitenkin...
On munkin facaliftissä alunperin keltaisetvilkut..
Komea kaksikko O0
Mikä on muuten 760 värikoodi?
-
Komia kaksikko on tosiaan, aika jännä tuo 960 oransseilla vilkuilla.
Kyllä 960 faceliftit on ollu aina kirkkailla vilkuilla 94-. :)
-
Komia kaksikko on tosiaan, aika jännä tuo 960 oransseilla vilkuilla.
Kyllä 960 faceliftit on ollu aina kirkkailla vilkuilla 94-. :)
Ennen pystyi erottumaan massasta kirkailla vilkuilla. nykyään kun on oranssi erottuu joukosta. :D
-
On munkin facaliftissä alunperin keltaisetvilkut..
Allekirjoituksessa ei mainita 960 Volvoa? ???
-
Äänestyksessä piti antaa spoilerille ääni, siis orkkis spoilerille :)
-
Keltaiset vilkut faceliftissä? No on siinä komea kaksikko kuitenkin...
Luulen että joku tarvinu ne kirkkaat johonki 940 volvoon ::)
-
Oranssivilkkuset valot tossa on ollu ainakin 6vuotta kun ollu aikasemmalla omistajalla, ja valot on samaa sarjaa sisempien valojen kanssa, HELLA-merkkiset. Tarvii tiirailla löytyykö vuosilukuja.
Kirkkailla vilkuilla olevat ulommat valot tulee kyllä tässä jossain vaiheessa. Mielessä on ollu jos 760seenkin laittais usa-vilkut eteen kun on kuitenkin usa/canada malli.
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/d1.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/d2.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/d3.jpg)
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/7ja9/d4.jpg)
-
Laita se spoileri vaan, näyttää komialta :)
(http://img.photobucket.com/albums/v471/VolvoS90/Volvo760Tic/100_1464.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/VolvoS90/media/Volvo760Tic/100_1464.jpg.html)
Tämänkin tarina on ilmeisesti jo päättynyt kun poistettu rekisteristä ja vakuutusyhtiö viimeinen omistaja :-\
Vaikka meilläkin oli pieniä vastoinkäymisiä niin silti harmittaa että myin...
-
Ruutulamppuiseen tuo spoilerin-hirvitys menee ehkä vielä nippa nappa jossain mielenhäiriössä(en ite laittais sittenkään), mutta älä nyt Volvon hienointa perää mene sillä pilaamaan!
-
Vote on samaa mieltä omien sisäisten taistelujen tuloksien kanssa, eli GHOSTilta on yks spoileri varattu tuleman, jossei miellytä silmää, niin sitten menee kaverin samanväriseen 86 740turbaaniin takapaksin päälle.
Kulutuksia.
960 vie ihan jumalattomasti, sovittiin että ne kenellä on lyijyttömät kengät ajakoon jatkossa sillä, yli 60litraa ja 400km paikkeilla.
760 päivän lukemat, oli noin.580km ja noin 80litraa, eli mieto vajaa 14l/100km... Tosin kilsoista 50 tyhjällä trailerilla ja noin 30 täydellä, jossa savukone painona, mutta kun... mutta kun tällä tekee aina mieli polkasta kun tapahtuu jotain muutakin kun äänenlaadun vaihdos(hence the 960).
-
V
Kulutuksia.
960 vie ihan jumalattomasti, sovittiin että ne kenellä on lyijyttömät kengät ajakoon jatkossa sillä, yli 60litraa ja 400km paikkeilla.
760 päivän lukemat, oli noin.580km ja noin 80litraa, eli mieto vajaa 14l/100km... Tosin kilsoista 50 tyhjällä trailerilla ja noin 30 täydellä, jossa savukone painona, mutta kun... mutta kun tällä tekee aina mieli polkasta kun tapahtuu jotain muutakin kun äänenlaadun vaihdos(hence the 960).
Vaikka vähän viihdyttää itseä niin ei tuo oma 960 ole juuri yli 15L/100km syönyt. Vähänkään siistimmin ajelee niin 10L/100km, vaikka välitykset on sellaiset että 2900 kierroksia 100 vauhdissa.
-
760 oli vähän päivähoidossa tässä 3viikkoa kun ite ei päässy ajeleen.
Ai että antaa tuo kyllä hyvää kyytiä, kun Forssan Autokeitaalle päräytin ÖkyVolvo-miittiin. Vanteet vaihtu niihin 16" kun on pitäny jo tovin ruuvailla alle. Viikolla tarkoitus käyttää öljynvaihdossa kunhan löytää jonkun pajan mistä saa 10w-60 kurat koneeseen. Sen jälkeen alkaakin valmistelu talvea varten. Talviseisonnan aikana joka alkaa ensilumesta olis tarkoitus ehjätä kuskinpenkin liikkuvuus ja maalauttaa konepelti. Jos pelimerkkejä jää, niin etupenkkien saumojen korjautus olisi mielessä.
Tässä vielä pieni suorituskykytestivideo: http://www.youtube.com/watch?v=vGmYbBZ1-nA
-
Tässä vielä pieni suorituskykytestivideo: http://www.youtube.com/watch?v=vGmYbBZ1-nA
Ei se kauheen nopeesti tuota 120 saanut mittariin. Onneksi olit tällä kertaa motarilla, niin korttikin olisi pysynyt taskussa, vaikka jetsonit olisi tullut vastan :juhau:
-
Ei se kauheen nopeesti tuota 120 saanut mittariin. Onneksi olit tällä kertaa motarilla, niin korttikin olisi pysynyt taskussa, vaikka jetsonit olisi tullut vastan :juhau:
Kyllähän tuo aina varmaan vauhdikkaalta tuntuu D24:n jälkeen :D
-
960seen lähetään alkuviikosta metästään leimaa :o
760stä saa nivot kohta häädön, vai saako nivojen kaveriksi jotain inan jäykempää jousta, nivojousitus toimii ihan niinku pitää sivistyneessä ajossa mutta tommosessa epäsivistyneemmässä pääsee välillä joustot yllättään nivot :buck2:
E: Perjantaina vaihtu öljyt 760seen, tuli kendallin 5w-40 liemet, tietenkin pussihoususuodattimella.
(http://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1292811_10200635923961638_1263145577_o.jpg)
Se on hyvä ostaa kerralla vähän isompi tonkka :hello:
-
Kampaa naamas niin saat banaanin.
Asiaan, paljonko Kendalli kustantaa/litra tuommosessa tonkassa?
-
Tässä vielä pieni suorituskykytestivideo: http://www.youtube.com/watch?v=vGmYbBZ1-nA
[/quote]
voi vi**U tässä on mailimittari :2funny:
-
Kampaa naamas niin saat banaanin.
Asiaan, paljonko Kendalli kustantaa/litra tuommosessa tonkassa?
Liekkö oli jotain 6-7e väliltä, en muista, maksoin vaan.
Nyt aloin miettiä, kun tässä 760 välillä tuo tyhjäkäynti on mitä on, tänään oli paksulla jonkin aikaa töistä lähtiessä, seurasin vaan lämpömittaria, niin näytti kylmää kunnes parin kilsan päästä pompahti tasan keskelle, olisko jotkut anturinpiuhat ristissä vai anturivammaa vaiko vaan mittari sekoilee omiaan kuten näissä ysimittarillisissa yleensäkin?
960ssä sytty startissa lambdavalo tänään, kun lähin näyttään toiselle Volvo-miehelle sitä, ei kyllä vaikuttanu toimitoihin mitenkään, mutta joku semmonen vika oli ettei sammunu seuraavassakaan käynnistyksessä, tossa on toi obdII niin ei saa ny koodejakaan pihalle, tars varmaa koodit lukee ja sammuttaa valo, että kehtooo leiman hakia :-\
-
Tuo 760 on kyllä livenäkin todella nätti noilla vanteilla. Mun mielestä spoileri sopis hienosti tähän autoon. 8)
-
760 vähän temppuillu, lämppärin vesiletku päätti lopettaa eilen toimensa ja tänään sitten lämppärin hana vuorossa.
Siinä kun ooteltiin että höyry laskee kaverin 740 konehuoneesta kun siinä oli ahtimen vedenkiertoletkussa pieni reikä klemmarin vieressä, päätettiin että talven aikana laitetaan kumpaankin kaikki konehuoneen letkut tilaukseen genuiinina. Huomenna tarvii hommata uus lämppärinhana ja väsätä tilapäisletkut siksi about kuukaudeksi kun tällä vielä ajellaan.
Aika samoissa suorituskyky tässä 760 B230ft & aw7x 1.0bar ahdot, mitä tuossa B23et + lh2.2turbo+ & m46, nelosella tuo alkaa mennä inan paremmin, kun aawee hengailee vielä kolmosella pitkään... :D
-
Motonetin hana oli kokomuovinen *tumppuun->
Ja paljon pitemmät letkulähdöt kun alkuperäsessä, mutta saa kelvata nyt ainakin ens ajokauden alkuun asti tuollaisena, jos tuo ei sovi orig.letkujen kanssa sitten kun niitä tilaillaan, niin tarvii sitten tilata samalla Volvolta uus hanakin.
Kattoo jos sais jotain tallikuvioita talveks, niin vois tällekkin tehä mötöriin ihan sen perusrempan, kun maileja on kuitenniin jo jonkin verran mittarissa.
PS. kohta on aika pistää talviunille kun tuo lederi on aika vilponen istahtaa jo aamulla :2funny:
-
960, koitettu leimata.
Vikalista: Päästöt metässä ja käsijarru nouseeliian ylös/tehoton, olipa tää jälkimmäinen "yllätys", ainaha näissä käsijarruja saa ropata.
tyhjäkäynnillä - kierroksilla
Co 3(0,5) - 1,4(0,3)
HC 350(100) - 150(100)
-0.96 lambada
:2funny: Mutta joo, heti kun keksii syyllisen, niin varmaan alkuviikosta saa tuoreen leiman lappuihin.
-
PS. kohta on aika pistää talviunille kun tuo lederi on aika vilponen istahtaa jo aamulla :2funny:
Penkinlämppäri toimintaan tai pitkät kalsarit ;D ;D
-
760: Perseenkäristimet on toimimattomat, peltikuorisen sulakkeen on pakko olla ehjä kun matkustajan penkki liikkuu, ja penkkien liikkeet sekä lämmitys on saman sulakkeen takana. Pitäs vähän mittailla mihin sähkö häviää matkalla.
960: päästöt saatu järjestykseen ja käsijarru kiritty, käsijarruhilppeet vaihdan jossain vaiheessa kun on motivaatiota asiaan, nyt toivotaa että kiristys riitti. Huomenna varmaa uusintanäytölle.
-
Alkuviikosta 960 leimattu, ja kirkkaat vilkut saapui siihen. Nyt metästetään kivoja talvikumeksia.
760 viety eilen talvisäilöön, alla auton mukana tulleet 15" pyörät. Pyyhkeet penkeille, ikkunat inan raolleen ja akku irti ja lataukseen. Talven aikana olis tarkotus penkit irrotella jossain vaiheessa, tarkastaa vastusmattojen toiminta ja korjata nahan saumat tai laittaa uudet verhoilut, en oo vielä päättäny. Jossei varsinaista rakentelutallia löydy, niin takaoven ja konepellin siistiminen ja maalaus jää sitten keväälle.