Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Gorgane - 01.07.2013, 17:04:18
-
Ei tullut odottamatta eli -87 Volvo 740 Turbo Intercooler B200ET hyppäsi leimalta päästöistä. CO tyhjäkäynnillä 9,3. Käskin inssin kierrättää konetta ja kierroksilla toimii kuten pitääkin. Jos olisin itse ollut päästöjä ottamassa, niin olisin saanut parin yrityksen jälkeen lapun ulos, kun CO pysyi hetken niin hyvänä, ei vaan ollut tarpeeksi tuttu katsastusmies tällä kertaa... Sytkäosista vaihdettu ennen leimayritystä tulpat, jakajankansi ja pyörijä. Johdot siis vielä vanhat. Vanhoissa tulpissa ei ollut mitään eroja sylinterien välillä, pikkasen liian rusehtavat olivat eli juuri sellaiset, että tyhjäkäynnillä tulee turhan paljon soppaa ja muuten toimii kuten pitääkin. Auto lähtee erinomaisesti käymään moottorin ja ulkoilman lämpötilasta riippumatta. Tyhjäkäynti semmoista epätasaista, kiekkamittari huojuu pikkasen ja käyntiääni "röpöttävä". Kierroksiakin vähän liikaa eli tuppaa käymään karvan verran yli 1000rpm. Tehoja tuntuu olevan senverran, mitä 26 vuotta vanhalta ja 437 000km ajetulta autolta voi odottaa.
Imusarjan tiiviste on lähes uusi jonkun edellisen omistajan jäljiltä. Se tämän päätauti eli ilmamäärämittari olisi oma veikkaus vikaan. Kansi ollut punaisella moottorisikalla kiinni, piirilevyn ruuveista yksi väännetty poikki ja muista kannat ihan pyöreät, myös sitä akselin päässä olevaa ruuvia on joku antaumuksella pyöristellyt. Kontaktipinta ei kuitenkaan vielä hirveän paha. Putsasin kontaktipinnan elektroniikkapuhdistusaineella ja pumpulipuikolla ja käynti heti startin jälkeen parani, mutta hetken päästä rupesi taas käymään ihan samalla tavalla kuin ennenkin.
Neuvoja kaipaisin tämän kanssa painineilta. Tottunut japanilaisiin ruiskuihin, niin tämä Bosch-helvetti ei ole oikein sitä ominta osaamista. :)
EDIT: Voi helvetti, meni sitten vahingossa väärään osastoon tämä. Saa siirtää 700-sarjan puolelle.