Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: anddi - 02.07.2013, 21:58:45
-
Etualatukivarsien helojen vaihdon jälkeen rupes ilmenemään kiihdytyksessä oikealle puoltamista, ja kun löysää kaasua niin auto puoltaa vasemmalle (ei aina). Ajaessa ratti vinossa vasempaan, ja kun antaa auton mennä vapaalla niin ratti suorassa?! Yksi hela (kuskin puolen takimmainen) jäi vaihtamatta toimitusvaikeuksien takia, mutta sekään ei tuntunut väljältä kun koittelin sitä.. Voiskohan tuo yhden helan vaihtamatta jättäminen aiheuttaa tämmöstä? Ainiin ja sama puoltaminen tuntuu vähän jarruttaessakin joskin lievempänä.
-
Voi myös olla ne moottorin tukikumit ylä-ja alapuolella väljät.. Ainakin omassa rauhoittui vetely kummasti, kun uusi molemmat.
-
Eli työn yhteydessä oli varmaan vetarin pultti auki?
Onko se nyt kiristetty ja onhan siinä uusi pultti?
-
4 pyörä suuntaukseen.
-
Juu, en avannu vetarin pulttia rempassa mutta voishan sen kokeilla että on varmasti kiinni. Nelipyöräsuuntauksessa käytin myös rempan jälkeen. Moottorin kumit kävi itelläkin mielessä, pitääpä tutkia niitäkin.
-
Vetarin pultti oli löysällä vänkärin puolelta, kiristyi 1/4 kierrosta. Koeajolenkillä ei tuntunu enää niin voimakasta vetelyä kuin aiemmin :)
-
Vetarin pultti oli löysällä vänkärin puolelta, kiristyi 1/4 kierrosta. Koeajolenkillä ei tuntunu enää niin voimakasta vetelyä kuin aiemmin :)
Ja sitten siniselle hakemaan uusi pultti. Maksaa ~3,5€
Se pultti kun on venyvä, niin ei saa käyttää vanhaa. Se voi katketa.
Ja näissähän tuo kiristys oli 30nm + 90 astetta