Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: anddi - 02.07.2013, 21:58:45

Otsikko: V70 II vetää oikealle kiihdytyksessä
Kirjoitti: anddi - 02.07.2013, 21:58:45
Etualatukivarsien helojen vaihdon jälkeen rupes ilmenemään kiihdytyksessä oikealle puoltamista, ja kun löysää kaasua niin auto puoltaa vasemmalle (ei aina). Ajaessa ratti vinossa vasempaan, ja kun antaa auton mennä vapaalla niin ratti suorassa?! Yksi hela (kuskin puolen takimmainen) jäi vaihtamatta toimitusvaikeuksien takia, mutta sekään ei tuntunut väljältä kun koittelin sitä.. Voiskohan tuo yhden helan vaihtamatta jättäminen aiheuttaa tämmöstä? Ainiin ja sama puoltaminen tuntuu vähän jarruttaessakin joskin lievempänä.
Otsikko: Vs: V70 II vetää oikealle kiihdytyksessä
Kirjoitti: anssi68 - 03.07.2013, 09:49:13
Voi myös olla ne moottorin tukikumit ylä-ja alapuolella väljät.. Ainakin omassa rauhoittui vetely kummasti, kun uusi molemmat.
Otsikko: Vs: V70 II vetää oikealle kiihdytyksessä
Kirjoitti: Rompe - 03.07.2013, 09:55:14
Eli työn yhteydessä oli varmaan vetarin pultti auki?
Onko se nyt kiristetty ja onhan siinä uusi pultti?
Otsikko: Vs: V70 II vetää oikealle kiihdytyksessä
Kirjoitti: Make - 03.07.2013, 10:31:33
4 pyörä suuntaukseen.
Otsikko: Vs: V70 II vetää oikealle kiihdytyksessä
Kirjoitti: anddi - 03.07.2013, 11:11:21
Juu, en avannu vetarin pulttia rempassa mutta voishan sen kokeilla että on varmasti kiinni. Nelipyöräsuuntauksessa käytin myös rempan jälkeen. Moottorin kumit kävi itelläkin mielessä, pitääpä tutkia niitäkin.
Otsikko: Vs: V70 II vetää oikealle kiihdytyksessä
Kirjoitti: anddi - 03.07.2013, 12:00:23
Vetarin pultti oli löysällä vänkärin puolelta, kiristyi 1/4 kierrosta. Koeajolenkillä ei tuntunu enää niin voimakasta vetelyä kuin aiemmin :)
Otsikko: Vs: V70 II vetää oikealle kiihdytyksessä
Kirjoitti: Rompe - 03.07.2013, 13:29:29
Vetarin pultti oli löysällä vänkärin puolelta, kiristyi 1/4 kierrosta. Koeajolenkillä ei tuntunu enää niin voimakasta vetelyä kuin aiemmin :)
Ja sitten siniselle hakemaan uusi pultti. Maksaa ~3,5€
Se pultti kun on venyvä, niin ei saa käyttää vanhaa. Se voi katketa.
Ja näissähän tuo kiristys oli 30nm + 90 astetta