Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hiltsu - 05.07.2013, 16:18:02

Otsikko: Käsijarru ei ota kiinni (1,4 / 0,7)
Kirjoitti: Hiltsu - 05.07.2013, 16:18:02
Leimalla tuli hylky kun käsijarru ei pidä tarpeeks, vaikka parkissa pysyy, eikä kaasulla liiku.

Ei vaan pyörät lukkiudu vauhdissa...

Levyt ja vaijerit on hiljattaen vaihdettu, palat voisi vielä kokeilu mielessä vaihtaa, onko kokemusta palojen purevuudesta rumpuun mitkä olisi parhaat?
Otsikko: Vs: Käsijarru ei ota kiinni (1,4 / 0,7)
Kirjoitti: hevonen - 05.07.2013, 17:17:12
Säädä nyt ne ensin ohjeiden mukaisesti.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=35278.0
Otsikko: Vs: Käsijarru ei ota kiinni (1,4 / 0,7)
Kirjoitti: RaneHoo - 05.07.2013, 23:26:49
Eikä tarvitse lukkiutua edes dynolla. Kokonaisjarruvoima 16% auton kokonaismassasta riittää, ellei pyörät lukkiudu.
Jarruvoimissa saa olla 70 % eroa, eikä jarruvoiman tarvitse nousta yhdenaikaisesti.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1324987187/858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb/4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf (http://www.trafi.fi/filebank/a/1324987187/858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb/4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf)
Seisontajarru, sivu 17.

palat voisi vielä kokeilu mielessä vaihtaa,
Palathan eivät vaikuta seisontajarruun
Otsikko: Vs: Käsijarru ei ota kiinni (1,4 / 0,7)
Kirjoitti: Hiltsu - 07.07.2013, 13:50:26
Palathan eivät vaikuta seisontajarruun

Tarkoitin siis kenkiä  :-[

Otsikko: Vs: Käsijarru ei ota kiinni (1,4 / 0,7)
Kirjoitti: Jalluv - 29.07.2013, 15:01:10
Kyseessä V70 ja vuosimalli ? Kun kässärikengät kuluu tai jää liian kauas niin ainakin -99 mallissa kässäri ei pidä taaksepäin. Kenkien säädöt niin lähelle kuin saa ilman että alkaa ahdistaa niin juttu skulaa.Ja vinkkinä, uudet kengät kannatta vanhoihin levyihin säädättää suhailemalla vanhat urat niihin monottamalla hiukan kässäri päällä.Helpommalla pääsee kun sijoittaa uusiin jarrulevyihin/kässärirumpuun samalla kun kengät ja palat uusii.