Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tohnis - 07.07.2013, 03:13:08
-
Hep. Eli onko kuinka vaikeaa itse (kotiolot ja maallikkoremppaaja) vaihtaa jarrutehostin. Onko ammattimiehen/naisen hommia? ) On jo yli vuoden päivät suhissut enenevässä määrin tuo jarrupoljin. Ennen auttoi pieni hipaisu polkimeen ja suhina loppui, mutta nyt ei meinaa millään hiljetä. Ei ole vaikuttanut vielä jarrukäytökseen tai muuten ajoon. Missä hintaluokissa tehostin liikkuu? Autona V70 2.4T -02. kiitos tiedoista vollen kanssaeläjät...
-
Terve!
Huomaa, että dstc ja stc-luistonestojärjestimille on eri jarrutehostimet. DSTC:llä varustettuun tuo taisi olla huomattavasti kalliimpi osa. Eli jospa aloitat kertomalla kumpi luistonesto löytyy :)
-
Tuossa vähän juttua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9360.msg177480#msg177480
-
Jarruputket piti irroittaa itselläni, lisäksi alipainepumppu kokonaisuudessaan irti sekä abs-jarruyksikkö rungosta irti.
-
Hep. STC-järjestelmä kyseessä. Onkohan tässä noviisille liian iso pala...(?
-
Tänään vaihdoin tuohon vm.-03 kuuskymppiseen tehostimen, DSTC:llä varustettu. Oireet oli samat kuin tohniksen ensimmäisessä viestissä.
Merkkiliikkeessä pyysivät muistaakseni vähän yli 800€ ja tarvikeliikkeessä hinta oli 350€ ja tarvikeosa oli juuri samanlainen ATE:n valmistama kuin alkuperäinenkin. Ei varmaan tarvi mainita kummasta ostin. Tarvikeliikkeessä sanoivat, että DSTC ja STC jarrutehostimet olis saman hintaisia.
Konehuoneesta piti irrottaa poikkituki, ilmansuodatin kotelo, alipainepumppu, ilmansuodattimen ja turbon välinen putki, sulakerasian irrotin niin että se jäi johdon varaan(punaset+ johdot ja rasian vasemmassa reunassa oleva liitin piti irrottaa) ja abs yksikön kiinnityksen löysäsin, mutta yhtäkään jarruputkea en irrottanut. Sisätiloista piti irrottaa se potkumuovi ja jarrupoljin siitä tehostimen tangosta sekä 4 mutteria joilla tehostin on tulipellissä kiinni.
Tehostin mahtui juuri ja juuri tulemaan, kun taivutti abs yksikköä ja pääsylinteriä niin paljon kuin putket antoi myötä(putket kyllä taipui vähän). Vanhasta tehostimesta piti siirtää yksi anturi uuteen tehostimeen.
Noin 4,5 tuntia siinä meni yksin tuuskatessa. Jos perustyökalut löytyy ja ne pysyy käsissä niin pitäis onnistua kotioloissa. Jos kerran minultakin onnistui.