Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Markus - 07.07.2013, 10:17:40
-
Olisi tarkoitus tuohon omaan kulkineeseen (S60 2,4 2004 vapari)tehdä kesän aikana täydellinen jarruremontti(uudet levyt+palat+käsijarrukengät+satulat).
Ajattelin samalla vaihtaa jarruletkut. Kysymys kuuluukin, ovatko teräspunosletkut hintansa väärtit(joka nurkkaan yhteensä n. 80euroa)?
Mainospuheet ainakin on kovat, mutta mikäli tuosta olisi totta edes osa, tekisi mieli kokeilla.
Jarrutuntuman pitäisi olla parempi ja letkujen olla pitkäikäisemmät, pitäneekö paikkansa?
Tuolla Mamasan-verkkokaupassa ei löydy omaan autooni suoraan letkuja(kuitenkin esim. Bi-Fuel-malliin kyllä löytyy), mutta samanikäiseen vapari-V70:neen löytyy.
Senhän pitäisi olla teknisesti aika lailla identtinen oman autoni kanssa, eli eikö V70 letkujen pitäisi sopia?
Laitoin tuonne sähköpostia, mutta ei ole ainakaan vielä vastausta kuulunut...
Vielä linkki: http://shop.mamasan.fi/product/show/3380/hel-performance-teraspunosletkut/1558/hel-performance-teraspunosjarruletkut (http://shop.mamasan.fi/product/show/3380/hel-performance-teraspunosletkut/1558/hel-performance-teraspunosjarruletkut)
-
Hei..
Älä hukkaa rahaa normiajossa ei mitään vaikutusta. Aidossa R mallissakin on ihan normiletkut ja puhutaan ihan eri autosta , siis tehon ja alustan suhteesta.....
-
Paljonko normaali hyvälaatuinen letku maksaa, halvimmat tarvikeletkut lähtevät vissiin jostain 10€ hinnasta? Originaalin hinta eteen on n. 45€/kpl
Jos noi metalliletkut on kumiosiltaankin hyvää laatua, niin eihän noi ole kalliit??
Normaali laatua oleva letku ei toki myöskään anna periksi, siinäkin on joustamattomat punokset sisällä
-
Mitä ammattilaiset muuten laittavat jarruletkujen ja ilmausruuvien kierteisiin vai laittavatko mitään? Jos on huolellinen nämähän voi kasata kuivana ja silloin ne voi rasvatakin ilman että rasvaa pääsee sisälle systeemiin, minne ainakaan tavallista rasvaa ei tietty saa mennä. Jos kierteisiin ei pane mitään, sinne menee ensin jarruneste ja seuraavana päivänä sitten ymmärtääkseni suolavesi.
-
Itse laitoin nyt tänävuonna teräspuosletkut JA VOIN SUOSITELLA! Ei ole enää mikään rantapallo poljin mitä polkea, vaan jarrutarkkuus parani entisestään, eikä tarvitse miettiä antaako inssi hylsyn jarruletkuista... ...mamasanilta saa nopeasti ja edullisesti koko sarjoja, niin ei tarvitse vaihtaa niitäkään kuin kerran...