Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hevonen - 07.07.2013, 17:32:48
-
Ei tässä muuta mutta emäntä on yksin reissussa ja ei kuulemma vilkut toimi(hätävilkku toimii).
Ei myöskään vaihda pitkille, pitkien vilautus toimii.
Viiksi paskana?
Päässee kotio..
No eihän siinä toimi enää valotkaan, lukonpohja varmaan paskana...
Juu, avaimen renkutus "korjasi" vian, huomenna uus lukonpohja volvolta jos on vieläkin halvempi kuin tarvikkeena... :)
-
Ei tässä muuta mutta emäntä on yksin reissussa ja ei kuulemma vilkut toimi(hätävilkku toimii).
Ei myöskään vaihda pitkille, pitkien vilautus toimii.
Viiksi paskana?
Päässee kotio..
No eihän siinä toimi enää valotkaan, lukonpohja varmaan paskana...
Juu, avaimen renkutus "korjasi" vian, huomenna uus lukonpohja volvolta jos on vieläkin halvempi kuin tarvikkeena... :)
Ainakin keväällä kun hain moisen, niin taisi maksaa jotain 50€ tienoilla.
-
Just hain lukonpohjan tampereen marmoritiskiltä. :)
ovh 58€, ei pudottanut kuin 55 euroon kun tuttu myyjä oli lomilla... :buck2:
-
Onko tuo millainen vaihtaa? Itselläkin pitää toisinaan avainta nykästä...
-
"Helppoa kuin lapsen lyöminen" :D
Ratin muovit pois, liitin irti, pari torxia auki, vanha pois ja uus tilalle.
-
VAROITUS: jos olet ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, saat johdot irti etkä sitä
liitintä. Ota käteen mahdollisimman littana pieni ruuvimeisseli, jonka työnnät
- tietysti AKKUKAAPELI IRROTETTUNA - liittimen mustan MUOVIN ja virtalukon pohjan
ALUMIININ väliin ja vääntelet vedät sen johto-muovihässäkän niin, etteivät johdot lähde kiitämään. On nimittäin tiukassa. Takaisinmenomatkalla WD40 tai CRC kiitos.
Kokemuksesta sanon, että johtojen saaminen paikalleen oikeassa järjestyksessä ei ole kivaa. Kuten ei sulakkeiden tai hälyttimen yms yms polttaminen, jos tulee oikosulkua, kun ei jaksanut miinuskaapelia irrottaa...
P.S. Mutta jos johdot menee sekaisin, nettiohjeita soveltaen voi viidennellä kerralla toimia,
en saanut mittaristoa rikki.
-
Vastaampa ekana tähän lankaan kun haun perusteella tuntui vastaavan omia oireita.
Mulla kyseessä -99 V70 2.4T AT, ja juurikin samanmoiset viat:
-vilkut ei toimi
-ajovalot ei toimi
-turvavyön varoitusvalo ei toimi
-mittarin valot ei toimi (kuin parkilla)
-pitkät ei jää päälle mutta toimii viiksestä pitämällä
+parkit toimii + samalla mittarivalo
+hätävilkku toimii (rele naksuu)
Lukonpohjaa epäilin, ja romikselta testin vuoks hain kokeilukappaleen.
Yllätys, olikin sisuksissa tuommonen uudemman mallinen https://goo.gl/vzLSIo (https://goo.gl/vzLSIo)
pohja, ja jonka avasin niin näytti (kuten kuvassa) olevan varsin siistissä ja hyvässä kunnossa.
Avaimen renksuttaminen lukossa ei korjaa tilannetta. Jonain aamuna vilkut saattaa pelata pari kilsaa.
Ideoita?
-
Yhdessä toisenmerkkisessä autossa oli aika pitkälti samat oireet, vikana oli vilkkuviiksen katkennut johto.
Tuossa taisi tosin olla myös valokatkaisija viiksessä, korealaisesta merkistä kun puhutaan.
Valokatkaisijoissa on kyllä ollut vikaa näissäkin...