Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 10:34:27

Otsikko: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 10:34:27
Eli elämänmuutoksia eressä. Lähden vielä tässä iässä opiskelemaan. Eteen tuli sitten ongelma. Koulu kaukana ja ykkösauto poissa kotoa.
Emännälle sitten pitäisi saada joku auto, että pääsee lapsia viemään kouluun ja harrastuksiin.

Mutta mikä auto sitten akalle? Volvo se kai pitäisi olla. Ja varmatoiminen. Ja tietenkin halpa. :)

Tässähän voisi ihan muutenkin keskustella kakkosautoista.

Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo)
Kirjoitti: A.J.H - 14.03.2011, 10:38:32
Jätä toi V70 volvo eukolle ja osta itelles vaikka 740 diesel. Lapset viedään turvallisesti ja tilavasti kouluun, sulle matka-ajoon riittää joku vähän onnettomampi laatikko. Arvonalenemakaan ei halvassa haittaa kilometrien myötä ja edulliset kilsat.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Taavi.H - 14.03.2011, 10:41:30
Hieman samaa tilannetta on minullakin ilmassa, luultavasti tarvin jonkun tilapäislaatikon jossain vaiheessa käyttöön, jolla ajella työmatkat. Nimittäin tuo 850 pitää laittaa joksikin aikaa telakalle projektoitavaksi. :)

740 dieseliä olen itsekin miettinyt, pitäisi vaan löytää sekä halpa että toimiva. Muuten kunnolla ei niin väliä. Miksei 240 menisi myös.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 10:44:28
Jätä toi V70 volvo eukolle ja osta itelles vaikka 740 diesel. Lapset viedään turvallisesti ja tilavasti kouluun, sulle matka-ajoon riittää joku vähän onnettomampi laatikko. Arvonalenemakaan ei halvassa haittaa kilometrien myötä ja edulliset kilsat.

Totta. :) Ei tota matkaakaan kylläkään ole kun 80km päivässä. Taitaa verot kiisselillä liian korkeat ajoon nähden.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Rodion - 14.03.2011, 10:45:35
Joku budjetti varmaan auttaisi meitä raatilaisia :)

Niin kauan kun ei ole budjettia, sanon että esimerkiksi Skoda Octavia 1.4TSI Kombi. Toimii ainakin täällä :) Toisena vaihtoehtona, jos on isoja lapsia, niin Volkswagen Touran 1.2TSI.

Molemmat ovat turvallisia, Touranissa aivan helvetin hyvät ajovalot, Skodassakin ihan riittävän hyvät. Varmatoimisia, yksinkertaista tekniikkaa (jos ei ota kaikkia kilkkeitä).

Halvat vakuutukset ja huollot kun on pieniä perusmoottorisia autoja. Myös kulutus pätkäajossa on riittävän pientä eikä pätkäajosta johtuvaa tukkeutumista tule kuten dieseleillä.

Molempia saanee parin vuoden ikäisinä, joka se optimaalisin ostoikä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 10:47:21
Budejettihan on se, että mahdollisimman halpa. Eli alle tonnissa mennään.:)

Joo taitaa se paskempi auto tulla mulle. Sittenhän se varsinkin pitää olla Volvo.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Ristus - 14.03.2011, 10:49:47
80km matka ja lapsia kotona niin edellä jo mainittu... Volvo vaimolle käyttöön lasten kuskaukseen ja isännälle vaikka 1200 lada tolle matkalle tai sit joku lankku.. no sitten suosittelen 460 volvoa 2.0 bensakoneella kerta volvo ja alle tonnin... siinä toteutuu yhtälö... eikä ole ollenkaan niin janonen kun takavetoset...
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 10:52:15
80km matka ja lapsia kotona niin edellä jo mainittu... Volvo vaimolle käyttöön lasten kuskaukseen ja isännälle vaikka 1200 lada tolle matkalle tai sit joku lankku.. no sitten suosittelen 460 volvoa 2.0 bensakoneella kerta volvo ja alle tonnin... siinä toteutuu yhtälö... eikä ole ollenkaan niin janonen kun takavetoset...


Jep, jep. Joku lankku vois olla kyllä. Jos vaikka sit projektiksi myöhemmin siirtyis. :)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: A.J.H - 14.03.2011, 11:00:11
Tai sitten diesel-paku, niiden verot lienee kohtuulliset. Hinnat vaan on kultaa kalliimmat, mutta jos silti sattuis sopiva löytymään. Porukoilla oli seat cordoba TDI, se meni pienillä aineilla ja ihan ok ajettavakin, Ei vaan ehkä löydy tuossa hintaluokassa.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 11:02:53
Tosiaan toi budjetti on pieni, kun toinen kotiäitinä. Ja itsellä nyt sit alkaa opiskelut. Vyönkiristystä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Kuppi_kahvia - 14.03.2011, 11:43:34
Itse jättäisin merkkiuskollisuuden pois alle tonnin hintaluokassa. Jos Volvo, niin 400 sarja, ainut että 700 sarjassa on siistimpikorisia. Jos merkillä ei ole väliä niin vw golf tai pakuksi rekisteröity Passat tai skoda diisselinä. En kyllä jättäisi huomioimatta MB 190 bensanakaan. Jos taas haluaa 2000 luvun vaihteen menopelin niin Fiat.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: jim doe - 14.03.2011, 11:47:54
Meillä mennään 240 Volvolla ;D Päiväittäin 130 km ja kulutus pyörii 8,5 / 100.
Halvat vakuuutukset, verot, huolto ja mukava ajaa. Tonnilla saa hyväkuntoisiakin

ps emäntä ajaa uudella Skodalla Octavia 2,0 tiisseli, työsuhemallilla 100 päivä
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: walker - 14.03.2011, 11:56:03
Meillä ykkösauto VW Transporter T4 2002 johtuen koiramäärästä ja kakkosautona mulla 745,siinä tonnin haarukassa siis kakkosauton hinta.Laadusta en osaa vielä sanoa kun kuukauden vasta kepittäny..
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Phav - 14.03.2011, 12:01:43
Kannattaa myös miettiä että hommaa kakkos autoksi farkku dieselin ja rekisteröi sen pakettiautoksi, silloin ei ole enää vero rasitteena. Välillä esim. 80/100 Audeja saa siinä tonnin pintaan.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: T-T - 14.03.2011, 15:16:53
Jos ei Volvoa niin...

Kolmoskopan Golf varmasti ajaisi ihan hyvin asiansa. :) Näkyy ihan luotettavia/vahvoja olevan, varmasti ruosteongelmia on niissäKIN, kuten muissakin yksilöissä saattaa olla. Tässä (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3741137) ihan hyvännäkönen ja vähän ajettu yksilö, ja tinkimällä/suorallaostolla varmasti jonkun verran hintaa pois. :)

Tai sitten japanilainen auto, kuten Toyota Carina/Corolla.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 15:22:59
Tai sitten japanilainen auto, kuten Toyota Carina/Corolla.

Ei, ei, ei. Ei japanialaisia. :)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: T-T - 14.03.2011, 15:24:13
Ei, ei, ei. Ei japanialaisia. :)
Ajattelin vaan, että ovat aika pitkälti luotettavia, halpoja huoltaa eikä kuluta paljoa. :) Mites tuo Golf?
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Turbo 242 - 14.03.2011, 15:39:17
Tai sitten japanilainen auto, kuten Toyota Carina/Corolla.

Ajattelin vaan, että ovat aika pitkälti luotettavia, halpoja huoltaa eikä kuluta paljoa. :)


Ei lisättävää. O0 Yksinkertaisempaa ja luotettavampaa tekniikkaa saa hakea.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: estate - 14.03.2011, 15:44:23
E34 5-sarjan bemari. Neloskoneisia saa alle tonniin, mutta itse ottaisin 525 kun kulutus ei käytännössä juurikaan kasva vaikka suorituskyky paranee huimasti. Matka-ajossa aivan loistava ajaa ja kulutuskin jää pienemmäksi kuin bensa V70:ssä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: walker - 14.03.2011, 15:44:31
Mä ajelin monta vuotta Passatilla,ei isompia vikoja,mut ei vaan mun auto..
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: duster - 14.03.2011, 19:12:40
on ollut tuo 240 meikäläisellä 4 vuotta käyttöauto/talviauto periaatteella. aivan loistava peli ei voi kyllä muuta sanoa. ainoa vika mitä minun aikana on ollut, laturi piti vaihtaa viime talvena.
ollut lähes uudesta saakka suvussa, aina ollut varmatoimisin auto mitä kellään ikinä ollut ja aina pidetty hyvänä, ja sen kyllä huomaa vielä tänä päivänäkin. siitä autosta en kyllä luovu kovin helpolla  8)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 14.03.2011, 19:14:01
Kyllä sitä pitää alkaa ihan tosissaan katsella 200 ja 400 sarjaa.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Niksu - 14.03.2011, 20:51:05
Jos Volvo niin mun mielestä ehdottomasti 200- tai 700-sarjalainen, isompia autoja kun 400, vakaampia ajaa ja omasta mielestä luotettavampia (tosin syövät vähän enemmän bensakoneisina). Niin ja ainakin omaa silmää miellyttävät enemmän. Viimeinen perustelu kyllä on aina katsojan silmässä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Ristus - 14.03.2011, 20:55:23
touhutonnilla saa paljon uudemman 400 kun 2/700-sarjalaisia...
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Niksu - 14.03.2011, 21:01:59
touhutonnilla saa paljon uudemman 400 kun 2/700-sarjalaisia...

Totta mutta itse ottaisin mielummin vaikka kivan 200-sarjalaisen siihen rahaan kuin 400 :).
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: TVS - 15.03.2011, 00:38:04
F-koneinen 2/7, käy ja kukkuu maailman tappiin asti ja manuaalina nättiruokainen. Ja varsinkin 2 litraset versiot aliarvostettuja, eli saa halvalla, ja semmosellakin pärjää kun tietää rajat suorituskyvyttömyydelle.

Muoks: dieseli-200/700 ei lie hyvä veto, ne on kaikki järestään ajettu aivan mielipuolisia määriä ja sitämyöten sisustat ja korit on aika valmiita tai totaalisen valmiita, eikä vaparina mene yhtään mihinkään.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Niksu - 15.03.2011, 00:43:33
F-koneinen 2/7, käy ja kukkuu maailman tappiin asti ja manuaalina nättiruokainen. Ja varsinkin 2 litraset versiot aliarvostettuja, eli saa halvalla, ja semmosellakin pärjää kun tietää rajat suorituskyvyttömyydelle.

Muoks: dieseli-200/700 ei lie hyvä veto, ne on kaikki järestään ajettu aivan mielipuolisia määriä ja sitämyöten sisustat ja korit on aika valmiita tai totaalisen valmiita, eikä vaparina mene yhtään mihinkään.

F-koneinen on hyvä vaihtoehto varmasti, tähän väliin vaan että yllättävän pienellä meni oma 240 joka oli B19K ja manuaaliaskilla, säädöt kun oli kohdallaan ja muisti ettei sitä kaasuttimen toista kurkkua käyttänyt niin meni pienemmällä kaupunkiajossa kuin tuo nykyinen kikotin.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: TVS - 15.03.2011, 00:52:15
F-koneinen on hyvä vaihtoehto varmasti, tähän väliin vaan että yllättävän pienellä meni oma 240 joka oli B19K ja manuaaliaskilla, säädöt kun oli kohdallaan ja muisti ettei sitä kaasuttimen toista kurkkua käyttänyt niin meni pienemmällä kaupunkiajossa kuin tuo nykyinen kikotin.
Joo, mutta ruisku on huoltovapaa eikä tartte pelata ryypyn tai säätöjen kanssa. Ja tuleepahan samalla sen verta tuoreempi laite että se on sinkkikorinen.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Niksu - 15.03.2011, 01:00:39
Joo, mutta ruisku on huoltovapaa eikä tartte pelata ryypyn tai säätöjen kanssa. Ja tuleepahan samalla sen verta tuoreempi laite että se on sinkkikorinen.

Siis juujuu, tottakai ruisku mielummin, pointti lähinnä oli se et kaasarikoneetkin jopa oli suht taloudellisia, ruiskuhan on tähän suhteessa parempi yleensä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: TVS - 15.03.2011, 01:43:44
Siis juujuu, tottakai ruisku mielummin, pointti lähinnä oli se et kaasarikoneetkin jopa oli suht taloudellisia, ruiskuhan on tähän suhteessa parempi yleensä.
Joo, jos se kaasari sattuu olemaan kunnossa. 25v vanhassa autossa kun yleensä ei ole.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Niksu - 15.03.2011, 03:16:22
Joo, jos se kaasari sattuu olemaan kunnossa. 25v vanhassa autossa kun yleensä ei ole.

Huoh, edelleenkän et tuntunut ymmärtävän pointtia, joka oli seuraava: Ruisku on epäilemättä hyvä valinta, eikä edes niin bensasyöppö kuin monet ajattelevat, koitin vain todistaa tuon sillä, että jopa 240 kaasarikoneetkin olivat yllättävän taloudellisia ollessaan säädöissään. Eli tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että ruisku 240 ei ole huono vaihtoehto 440/460 tai 740.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: obeesi - 15.03.2011, 09:11:40
Mä kanssa pähkäilen täällä kakkosautoa itselleni, jätetään suosiolla V70 vaimokkeelle ja lapsille + perheen yhteisille reissuille. Päivittäin työmatkaa tulee sen 80km.

Viime aikoina olen katsellut niinkin miehekestä kulkinetta kuin Volkswagen Polo (2002 ->). Pieni kulutus olisi plussaa, muuten ei ole autosta mitään kokemusta. Nyt näitä vastauksia lukiessa olen alkanut miettimään Passattia pakuna, halpa vero ja suht pieni kulutus(?).

Ainakin tohon Passattiin mahtuisi mukavasti tanskandoggi, Polossa joutuisi kaatamaan takapenkit, eikä olisi enää niin turvallista koiran kuskaamista..
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: TVS - 15.03.2011, 10:41:36
Huoh, edelleenkän et tuntunut ymmärtävän pointtia, joka oli seuraava: Ruisku on epäilemättä hyvä valinta, eikä edes niin bensasyöppö kuin monet ajattelevat, koitin vain todistaa tuon sillä, että jopa 240 kaasarikoneetkin olivat yllättävän taloudellisia ollessaan säädöissään. Eli tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että ruisku 240 ei ole huono vaihtoehto 440/460 tai 740.
Mikä vimma sulla on vääntää? Totesin, että kaasarikin voi mennä nätillä, mutta vanhemmiten yleensä ei, jonka takia ruisku onkin varmempi ratkasu. Joko ymmärtäisit?
Lisäksi sähköruisku on nättiruokasempi varsinkin lyhyessä ajossa kun mekaaninen versio aiheesta, kaasarista puhumattakaan.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: 740 GLE - 17.03.2011, 04:59:56
F-koneinen 2/7, käy ja kukkuu maailman tappiin asti ja manuaalina nättiruokainen. Ja varsinkin 2 litraset versiot aliarvostettuja, eli saa halvalla, ja semmosellakin pärjää kun tietää rajat suorituskyvyttömyydelle.
Riippuu käyttäjästä onko 2-litrainen aliarvostettu vai oikein arvostettu. B230E tarjoaa alle 1500 RPM käyntinopeudella B200E:n maksimiväännön ja sillä kohdalla 2.3:n vääntökäyrä on vielä jyrkästi nousevalla osallaan. Jollekin joko tuo tai keskikulutuksessa säästyvä litra ovat suuremman koneen (ja harvemman perävälityksen) arvoisia, jollekin toiselle ei.

F-koneita on niin monenlaisia, että siinä tulee aika leveä yleistys. Perheessä muutaman vuoden asunut B230F, tosin AW:n kanssa vahvistaa isoilta pojilta kuulemani käsityksen että M-nokan sopiva käyttökohde on pätkiksi rälläköitynä verkonpainoina. B2x0F kone on selvästi optimoitu, mutta valitettavasti Veijo Esson eduksi pakokaasupäästöjen vuoksi.

FB tai FD on jo ihan eri asia, koska niihin on palautettu katalysoinnissa hukatut konit takaisin töihin.

Oman kokemuksen mukaan B230E + M46 kuluttaa ympärivuotisena keskiarvona hieman vähemmän kuin B230FD + M47, joka taas kuluttaa litratolkulla vähemmän kuin B230F + AW (joka ei lisäksi mee mihkään).

FD kiertää paremmin (mikä ei tarkoita että hyvin, kuten vinokoneesta voi arvatakin), mutta E vääntää alhaalta paremmin. Pelkkä F on tasaisen ponneton kaikilla käyntinopeuksilla. Nämä havainnot siis 2316 kokosista eri kansilla ja ruiskuilla.

Oma havainto vahvistaa myös sen, että automaatin kulutuslisä näiden mallien kanssa on suurempi kuin nykyautoilla.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: 740 GLE - 17.03.2011, 05:04:16
Lisäksi sähköruisku on nättiruokasempi varsinkin lyhyessä ajossa kun mekaaninen versio aiheesta, kaasarista puhumattakaan.
Oma kokemus päinvastainen. 744 GLE B230E + M46 kulutti ympärivuotisen seurannan pohjalta 13 km työmatkalla vähemmän kuin 944 GL B230FD + M47.

Tosin 944:ssa 3,73 perävälitys ja 744:ssa 3,54.

Seiskan ylivaihteeseen ja Ysin viitosvaihteeseen ei tosin tarvinnut työmatkalla koskeakaan, kun rajoitus on max. 60 koko matkan.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: TVS - 17.03.2011, 16:55:49
Riippuu käyttäjästä onko 2-litrainen aliarvostettu vai oikein arvostettu. B230E tarjoaa alle 1500 RPM käyntinopeudella B200E:n maksimiväännön ja sillä kohdalla 2.3:n vääntökäyrä on vielä jyrkästi nousevalla osallaan. Jollekin joko tuo tai keskikulutuksessa säästyvä litra ovat suuremman koneen (ja harvemman perävälityksen) arvoisia, jollekin toiselle ei.

F-koneita on niin monenlaisia, että siinä tulee aika leveä yleistys. Perheessä muutaman vuoden asunut B230F, tosin AW:n kanssa vahvistaa isoilta pojilta kuulemani käsityksen että M-nokan sopiva käyttökohde on pätkiksi rälläköitynä verkonpainoina. B2x0F kone on selvästi optimoitu, mutta valitettavasti Veijo Esson eduksi pakokaasupäästöjen vuoksi.

FB tai FD on jo ihan eri asia, koska niihin on palautettu katalysoinnissa hukatut konit takaisin töihin.

Oman kokemuksen mukaan B230E + M46 kuluttaa ympärivuotisena keskiarvona hieman vähemmän kuin B230FD + M47, joka taas kuluttaa litratolkulla vähemmän kuin B230F + AW (joka ei lisäksi mee mihkään).

FD kiertää paremmin (mikä ei tarkoita että hyvin, kuten vinokoneesta voi arvatakin), mutta E vääntää alhaalta paremmin. Pelkkä F on tasaisen ponneton kaikilla käyntinopeuksilla. Nämä havainnot siis 2316 kokosista eri kansilla ja ruiskuilla.

Oma havainto vahvistaa myös sen, että automaatin kulutuslisä näiden mallien kanssa on suurempi kuin nykyautoilla.
Haluan nähdä sen litran kulutuseron 200 vs 230 kone. Itellä on havaintona, että kulutuksessa ei ole mitään eroa(jonka voisi varmaksi todeta), mutta ero on siinä, että isolohko liikkuu johonkin, veronkierto nuukailumalli ei.

F-koneet on ehkä pieni yleistys, mutta silti suurin osa on M-nokalla, ja menee se silläkin nätillä sopalla vaikkei mihinkään kuljekaan. Ja hämmästelen myös, mikähän ihmeen nokka sun B230E:hen on laitettu kun se alkuperäinen V alkaa tosissaan vetämään jostakin 3krpm yläpuolelta, alapuolella se vaikuttaa lähinnä saastemallin koneelta...
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Rahtari84 - 17.03.2011, 17:21:31
Itse olen suunnitellut kanssa kakkosautoa kun tuo V70 olisi vaimon käyttöön jäämässä. Ja kun sen kakkosen ei tarvi mikään uusi olla niin ford sierra cosworth 4wd olisi passeli omaan käyttöön :). Sopivan ripeä jo vakionakin 8). Tuommonen hyvä yksilö kun eteen joskus sattuu niin saattaapi tulla tähän perheeseen.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: 240-gl - 19.03.2011, 12:51:34
740. koneena B200e eli kjetillä kulutti 8-9l ja hankintahinta oli niinkin hirveä kuin 450e ja auto katsastettu jo kolme kertaa sen jälkeen.
edellinen omistaja oli ajanut pelkkää maantietä ja todella nätisti niin kehui menevän vähän päälle 7l/100km
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Greycap - 19.03.2011, 13:24:59
FB tai FD on jo ihan eri asia, koska niihin on palautettu katalysoinnissa hukatut konit takaisin töihin.

FD kiertää paremmin (mikä ei tarkoita että hyvin, kuten vinokoneesta voi arvatakin), mutta E vääntää alhaalta paremmin. Pelkkä F on tasaisen ponneton kaikilla käyntinopeuksilla.

Että mitä häh? Onkohan nyt kirjaimet aika pahasti sekaisin, B230FD on sama vanha B230F pyöreähampaisella jakopäällä ja EGR:llä. Molemmissa 2316cc alakerta, 530 kansi, M-nokka ja tehoa luvatut 116 hevosvoimaa. Jos FD jostain syystä vetää ja/tai kiertää havaittavasti paremmin kuin F niin joko kyseinen FD on viritetty tai F on rikki. FB on luonnollisestikin jo eri juttu 531 kansineen ja VX(3?)-nokkineen.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: 740 GLE - 19.03.2011, 19:16:40
Haluan nähdä sen litran kulutuseron 200 vs 230 kone. Itellä on havaintona, että kulutuksessa ei ole mitään eroa(jonka voisi varmaksi todeta), mutta ero on siinä, että isolohko liikkuu johonkin, veronkierto nuukailumalli ei.
OK, saatat olla oikeassakin, koska omassa vertailussani muuttuu muutakin kuin pelkkä moottorin iskutilavuus.

Oma kokemus on 240 GL B200K + M47 4 vuoden keskiarvona noin 10 sadalle ja 740 GLE B230E + M46 ja ensimmäisten 300.000 km keskikulutus yli 10 vuoden ajalta 9.1 sadalle.

Tuossa vertailussa iskutilavuuden lisäksi erona on Kakkosnelosen korimalli ja K-Jetronicin tilalla kaasutin, mikä vaikuttaa tulokseen myös.

Ylläolevat siis ovat pitkän ajan toteutuneita ympärivuotisia keskiarvoja. Perstuntuma kertoo MuTuna sen, että jos jaksaa hyödyntää B230E:n alavääntöä, jota B200:ssa ei ole, niin kulutuslukemat pysyvät ikäkauteen, painoon ja suorituskykyyn nähden oikein kohtuullisella tasolla.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: 740 GLE - 19.03.2011, 19:22:29
Että mitä häh? Onkohan nyt kirjaimet aika pahasti sekaisin, B230FD on sama vanha B230F pyöreähampaisella jakopäällä ja EGR:llä. Molemmissa 2316cc alakerta, 530 kansi, M-nokka ja tehoa luvatut 116 hevosvoimaa. Jos FD jostain syystä vetää ja/tai kiertää havaittavasti paremmin kuin F niin joko kyseinen FD on viritetty tai F on rikki. FB on luonnollisestikin jo eri juttu 531 kansineen ja VX(3?)-nokkineen.
Ilmeisesti kirjaimet todella olivat sekaisin täällä päässä, kiitos korjauksesta. Eli kuvittelin molempia pelkkää Äffää paremmaksi ja näköjään erehdyin. Kokemusta on vain toisesta, eli siitä 90-luvun alussa suoraan tehtaalta tarjolla ollesta 130 hv versiosta, joka ylläkuvatun perusteella lienee sitten FB?

Sellainen oli 940 GL:n nokalla ja kulutuslukemat sen osalta osuivat erittäin tarkasti samaan ihan vähän vajaa 10 sadalle kuin myös 240 GL B200K:lla, mutta sillä erolla että Ysisatasella ei ollut mitään vaikeuksia kelata moottoritien sisäänmenorampissa riittävää matkanopeutta ennen motarille liittymistä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: 740 GLE - 19.03.2011, 19:39:43
F-koneet on ehkä pieni yleistys, mutta silti suurin osa on M-nokalla, ja menee se silläkin nätillä sopalla vaikkei mihinkään kuljekaan. Ja hämmästelen myös, mikähän ihmeen nokka sun B230E:hen on laitettu kun se alkuperäinen V alkaa tosissaan vetämään jostakin 3krpm yläpuolelta, alapuolella se vaikuttaa lähinnä saastemallin koneelta...
Ostin omani uutena ja tekniikka on tehtaan jäljiltä, mutta enpä edes muista mikä nokka siellä on.  Kurkkaan tämän kevään aikana kun ennen kesäauton ajokauden alkua on ohjelmassa 400.000 km huolto, jossa katsotaan myös venttiilivälykset eli koppa pitää käyttää auki.

Minun autoni on tuotu muuttoautona ja jostain syystä Volvo Concessionaires Lontoossa rekisteröi sen tyypillä 740 GLT, vaikka takaluukussa on aina lukenut 740 GLE. Juuri 1987 oli se vuosi, jolloin GLT kyltti oli "jäähyllä" seuraavan vuosikerran neliventtiilistä B234F konetta odottamassa, vaikka 1986 tuo kaksiventtiilikantinen oli joillakin markkinoilla tarjolla sekä GLE että GLT malleina Kakkosnelosen tapaan.

Tehtaan ilmoittama vääntökäyrä oman autoni moottoriversiolle on käytännössä tasalakinen parista tuhannesta lähelle viittä tuhatta ja perstuntuma vastaa mielikuvaa turbodieselistä, jota ei ole mitään järkeä ulvottaa kovin lujaa. Maksimivääntö on hieman yli 3000 RPM, mutta sillä ei ole suurta väliä koska yli 90% maksimista on tarjolla parista tonnista lähelle viittä tuhatta. Vääntökäyrä ylittää B200E:n n. 150 Nm maksimin jossain 1500 RPM tienoilla. Meillä on ollut yhtä aikaa Seiskan kanssa myös uudehko Kakkosnelonen B230F koneella ja nuo moottorit uskoisin sokkotestissäkin erottavani toisistaan ihan perstuntumalla.

Ilmeisesti FB moottorilla ollut 940 joka lähti jo talosta muutama vuosi sitten toimi juuri kuvaamallasi tavalla, eli kiertää paremmin mutta on alakierroksilla vähän hengettömämpi.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: TVS - 19.03.2011, 20:02:33
Ostin omani uutena ja tekniikka on tehtaan jäljiltä, mutta enpä edes muista mikä nokka siellä on.  Kurkkaan tämän kevään aikana kun ennen kesäauton ajokauden alkua on ohjelmassa 400.000 km huolto, jossa katsotaan myös venttiilivälykset eli koppa pitää käyttää auki.

Minun autoni on tuotu muuttoautona ja jostain syystä Volvo Concessionaires Lontoossa rekisteröi sen tyypillä 740 GLT, vaikka takaluukussa on aina lukenut 740 GLE. Juuri 1987 oli se vuosi, jolloin GLT kyltti oli "jäähyllä" seuraavan vuosikerran neliventtiilistä B234F konetta odottamassa, vaikka 1986 tuo kaksiventtiilikantinen oli joillakin markkinoilla tarjolla sekä GLE että GLT malleina Kakkosnelosen tapaan.

Tehtaan ilmoittama vääntökäyrä oman autoni moottoriversiolle on käytännössä tasalakinen parista tuhannesta lähelle viittä tuhatta ja perstuntuma vastaa mielikuvaa turbodieselistä, jota ei ole mitään järkeä ulvottaa kovin lujaa. Maksimivääntö on hieman yli 3000 RPM, mutta sillä ei ole suurta väliä koska yli 90% maksimista on tarjolla parista tonnista lähelle viittä tuhatta. Vääntökäyrä ylittää B200E:n n. 150 Nm maksimin jossain 1500 RPM tienoilla. Meillä on ollut yhtä aikaa Seiskan kanssa myös uudehko Kakkosnelonen B230F koneella ja nuo moottorit uskoisin sokkotestissäkin erottavani toisistaan ihan perstuntumalla.

Ilmeisesti FB moottorilla ollut 940 joka lähti jo talosta muutama vuosi sitten toimi juuri kuvaamallasi tavalla, eli kiertää paremmin mutta on alakierroksilla vähän hengettömämpi.
Kuulostaa kovasti siltä, että sun autossas ei olisi V-nokkaa, tuossa 940:ssä on ollut VX tai VX3, joka on käytännössä X:n tukkoisella pakopuolella kuristettu V. Mull aoli V tuossa autossa niin kauan kun se oli vapari, ja vetihän se 1500rpm alkaen, mutta jos 2krpm kohalta lähti kaikki auki vedättämään niin 3500 tienoolta se vasta tosissaan lähti vetämään.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: o_j - 23.03.2011, 16:44:42
Tai sitten japanilainen auto, kuten Toyota Carina/Corolla.
Ajattelin vaan, että ovat aika pitkälti luotettavia, halpoja huoltaa eikä kuluta paljoa. :) Mites tuo Golf?
Ei lisättävää. O0 Yksinkertaisempaa ja luotettavampaa tekniikkaa saa hakea.

Jos autoo hakee pelkästään kulkemista varten niin japseissa tehty e-carina on kyllä loistava laite. Tylsä ja mitäänsanomaton, mutta kestävä ja pomminvarma. Korikin on sinkitty, ei juuri mätäne.

Edullisinta mahdollista ajoa edustanee micra. Ison auton kestävyys muunnettuna sammakon näköön. Jos polttoainekulut ei pelota audi 80 on tienpäällä ikäsekseen mukava, toisaalta kulutus jo volvomaista luokkaa. Ja jos mikään ei pelota niin aina voi ostaa fiiatin. :D

Volvoista 400-sarja tarjoo halvimpia vaihtoehtoja, eikä ne rellukoneisetkaan aina ihan huonoja oo.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Koneistaja - 26.03.2011, 12:45:42
Kakkosautomme polo on  pieniruokainen ja näyttää olevan vielä varaosiakin aika lailla purkamoissa..olis ehkä aika roudata se Hesaan näytille..kunhan saan   kesätassut ja tuuninkia istuimiin..12000 km huolto tehtiin vuosi sitten remmit ja vesipumput vaihdettiin...oikein oiva talviauto..kylmälaitteita siinä tosin ei ole...
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 27.03.2011, 15:07:12
Porukoilla oli seat cordoba TDI, se meni pienillä aineilla ja ihan ok ajettavakin, Ei vaan ehkä löydy tuossa hintaluokassa.

Saa tonnilla kun tinkii ;)

http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/3754806 (http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/3754806)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 27.03.2011, 15:10:48
Ei missään nimessä bensa-koneista autoa eikä Volvoa varsinkaan jos 80km päivässä... dieseli sen noilla kisoilla pitää olla ja vaggilainen tai mersu ;)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Touche - 27.03.2011, 17:51:37
Itellä kakkoautona 1.6 Cordoba ja täytyy sanoa että varsin hyvin ajaa asianasa kakkosautona. Bensakone menee maantiellä noin 6-6,5 litralla, samnamoinen dieselihän menee vastaavassa ajossa lähemmäs neljällä litralla... Jos nyt pitää jotain negatiivista sanoa niin lukot, voi paska miten herkkiä ovat jäätymään, joka syksy saa repiä pahvit irti ja antaa sisäpuolen mekanismille slikonikäsittelyn jos ei halua heti ekojen pakkasten myötä alkaa kiroilemaan aamuisin.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ojala - 08.04.2011, 01:32:52
Itselleni hommasin farkku-voorttin, eskon. Siitä hyvä ettei sitä tarvi sääliä =) itse sain takakulmaan ison lommon aikaan, emäntä pökkäs volvolla toiselle puolelle takaoveen. Ja jos ei ole ollu tilaa kääntyä niin sitä tilaa tehtiin. Puskurit on vähän halki =D mut on se paljon lämpimämpi kuin volvo vaikka puhaltimessa toimii vain yksi asento.. Ja viitosvaihde löytyy jos pakkasta on alle -10 =D
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: karvis - 08.04.2011, 08:51:45
1997 1.4 bensaPolo 700e. Siisti ja 2 renkaat (toiset uudet) Olis pitäny ostaa mutta ....ohi meni :D
Nyt on enää 2 vaihtoehtoa, Corvette tai SL500 MB. Kaveri toi Japanista MB 600 Brabus. Siis Brabus viritellyt ja arvio mistä pian totuus -> reilu 600hv ja vääntö n.800. Tuokin olis vaihtoehto jos kaveri myy. On aika ;D kun pitäis joku saada. Asuntoauto on ja Mitsun lava-auto, 730 BMW, 2L Coupe BMW. Vähentää pitäis mutta lisää tekee mieli...Jaguar?
Kättöauto V70 T5 ja olisko sittenkin Volvo paras 2 auto? Tai tuohan menis 2 autoks ja muut paaliin ja mikäs sitten 1 autoks :o
 ELK HANDS UP!!!!
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: duster - 08.04.2011, 17:49:34
1997 1.4 bensaPolo 700e. Siisti ja 2 renkaat (toiset uudet) Olis pitäny ostaa mutta ....ohi meni :D
Nyt on enää 2 vaihtoehtoa, Corvette tai SL500 MB. Kaveri toi Japanista MB 600 Brabus. Siis Brabus viritellyt ja arvio mistä pian totuus -> reilu 600hv ja vääntö n.800. Tuokin olis vaihtoehto jos kaveri myy. On aika ;D kun pitäis joku saada. Asuntoauto on ja Mitsun lava-auto, 730 BMW, 2L Coupe BMW. Vähentää pitäis mutta lisää tekee mieli...Jaguar?
Kättöauto V70 T5 ja olisko sittenkin Volvo paras 2 auto? Tai tuohan menis 2 autoks ja muut paaliin ja mikäs sitten 1 autoks :o
 ELK HANDS UP!!!!
corvette ehdottomasti... mersut ja tuommoset saksanihmeet niin mielikuvituksettomia ja tylsiä laitoksia, tulee väkisinkin semmoset isin pikku lippalakkipäät heti mieleen.
korjaaminen vitun kallista ja muutenkin vaikeeta jos tulee jotain ongelmia. corvetteen halvat osat, ja niitä löytyy maailman tappiin asti. ja potentiaalia enemmän joka suhteessa.
kaverilla käyttöautona jaguar s-type. on ollut tyytyväinen siihen.
 8)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: A.J.H - 11.04.2011, 09:57:21
http://www.nettiauto.com/seat/cordoba/3878604

Löytyikin se porukoiden vanha auto myynnistä :D  tää lienee kolmas omistaja kyseiselle.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: estate - 11.04.2011, 15:29:56
Nyt on enää 2 vaihtoehtoa, Corvette tai SL500 MB. Kaveri toi Japanista MB 600 Brabus. Siis Brabus viritellyt ja arvio mistä pian totuus -> reilu 600hv ja vääntö n.800. Tuokin olis vaihtoehto jos kaveri myy. On aika ;D kun pitäis joku saada. Asuntoauto on ja Mitsun lava-auto, 730 BMW, 2L Coupe BMW. Vähentää pitäis mutta lisää tekee mieli...Jaguar?
Kättöauto V70 T5 ja olisko sittenkin Volvo paras 2 auto? Tai tuohan menis 2 autoks ja muut paaliin ja mikäs sitten 1 autoks :o
 ELK HANDS UP!!!!
Ei ainakaan mitään jenkkien tekemää lasikuitupulkkaa eikä ole kyllä niksmannien tähtikeula sen kummempi, vielä vähän rumempi ;D Ihan selvästi kaipaat jotain vähän erilaista, mietitään.... ihan selvästi FIAT PANDA on etsimäsi kulkuneuvo :2funny:
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 11.04.2011, 15:33:49
Ei ainakaan mitään jenkkien tekemää lasikuitupulkkaa eikä ole kyllä niksmannien tähtikeula sen kummempi, vielä vähän rumempi ;D Ihan selvästi kaipaat jotain vähän erilaista, mietitään.... ihan selvästi FIAT PANDA on etsimäsi kulkuneuvo :2funny:

Mää oon kans katellu c5, z06 vettejä mutta vielä on malttanu olla törsäämättä säästöjä. Jos vaikka sen autotallin ekaks mihin saa aarteita suojaan ;)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: estate - 11.04.2011, 16:00:08
Mää oon kans katellu c5, z06 vettejä mutta vielä on malttanu olla törsäämättä säästöjä. Jos vaikka sen autotallin ekaks mihin saa aarteita suojaan ;)
Osta samantien caprice classic niin jää enemmän rahaa kesäjuomiin, tarjoaa lähes saman ajonautinnon mutta huomattavasti edullisemmin (ja luultavasti siisti caprice on harvinaisempi kuin c5) ;D
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: jim doe - 11.04.2011, 16:02:08
Ei ainakaan mitään jenkkien tekemää lasikuitupulkkaa eikä ole kyllä niksmannien tähtikeula sen kummempi, vielä vähän rumempi ;D Ihan selvästi kaipaat jotain vähän erilaista, mietitään.... ihan selvästi FIAT PANDA on etsimäsi kulkuneuvo :2funny:

ja vielä nelivedolla
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 21.05.2011, 20:35:39
Nykynen S70 vielä myymättä (onneks 8)) ja vaihtoehtoja mitä tekee seuraavaksi, on enemmän kuin laki sallii..

Onkos kokemuksia tollasista 00-04 fiat stilo/punto autoista? Hinnat siellä 3000-5000e välissä, on ilmastointia ja kilsoja 100tkm molemmin puolin..


1. Joko ihan halpa käyttis (n. 1000-2000e), pienikulutuksinen corolla tai vastaava mikä vaan menee ja menee..
2. 1000-2000e volvo, 740(/940?)
3. Vähän parempi kiulu, missä olis ilmastointi ja vakkari ainakin, eli n. 3000-4000 auto, kuitenkin pienellä koneella ja kulutuksella.
4. n. 3000-4000 ikiliikkujavolvo? 940?
5. n. 6000-7000e volvo, selkeesti pitkäikänen olis sit oltava..


Tekis mieli vetää (raha) hanat kiinni hetkeks, jotta saa pääomaa sitten parempiin ostoksiin.. Todennäköisesti toi max. parin tonnin tojo tulis halvimmaksi jos ei ala lahoamaan alta pois. Toisaalta jos laittas nyt uudempaan 3000-4000e, kuten mainittuun fiat stiloon, niin sillä vois ajella pienellä kulutuksella (?) jonkun aikaa ja jäis siitä sitten oivasti kakkosautoksi.. Vähintään 4 ovea tarvitaan, farkkukin enemmän kuin mahdollinen (esim. v70 diesel pakuksi). Fiatin farkku ei kyllä mun silmään käy mitenkään :D

Kommentteja, ideoita, kokemuksia, tms.?
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: V70XC99 - 22.05.2011, 09:27:13
Mulla tuli pakon eteen ennen vuoden vaihdetta hommata todella kiireesti joku auto
jossa leimaa jäljellä, halpa hinta, 2xrenkaat ja toimii muutenkin ja hinta n. ~1000euroo

Vaimo sai toitä, mut työmatka 100 km/pvä.

Jälkeenpäin äkkiseltään ajeltuna hullu ratkaisu, mut silti en oo katunu.
Hankituks tuli Audi 100 23E -92 ajettu >600 tkm (eli hullun ratkasu  :idiot2:)
Autolla on nyt ajettu 6 kk, korjattavaa ollut yks tulpanjohto.

Autossa pysyy nesteet sisällä hyvin, todella hyvä ajaa, vie kokoonsa nähden vähän bensaa, vähemmän kuin S/V70
silti suorituskyky yhtä hyvä kuin -90 luvun seiskymppien 2.4T koneessa.
Todella hyvät ja hiljaiset sisätilat, paremmat ku ym. Volvoissa, sisältä siistissä kunnossa. Alustassa ei ruostetta.
Kone käy tasaisesti kuin pölynimuri ja kiertää hyvin, käynnistyi talvellakin kun palmun alta, vaikkei ollut edes piuhan päässä.
Perstuntumalta pienempi kääntösäde kuin isoissa etuveto Volvoissa, talvella yllätti monta kertaa käytöksellään
puskee huomattavasti vähemmän kun 70 sarjan Volvot ja muutenki käytös liukkaalla "takavetomaisempi" kuin 70 sarjan Volvossa, vaikka ko. Audissakin painava vitoskone keulalla.

Kuntopuolen miinuksina: Maalipinta kuppasessa kunnossa (värivirheitä+pintaruoste vaurioita muutama)
Mittaristossa matkamittari ja Trippi toimii milloin huvittaa, pää-asiassa aika harvoin.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: simojet - 09.06.2011, 18:33:53
Tuli vaihettua vaimon V 40 -98
tilalle tuli V70 aut. -04
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: sjvirt - 10.06.2011, 17:31:36
Tuli ostettua kasipätkän rinnalle kakkosauto, kun vaimo halusi automaattia.

Toyota Priuksesta tehtiin kaupat. Ei toki uudesta, mutta satatonnia ajetusta. Katsotaan nyt, mitä tästäkin seuraa.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 11.06.2011, 12:08:24
Toyota Priuksesta tehtiin kaupat. Ei toki uudesta, mutta satatonnia ajetusta. Katsotaan nyt, mitä tästäkin seuraa.

Tuskinpa mitään hyvää ainakaan... :2funny:
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: ReeVeeRee - 11.06.2011, 12:23:07
Tuskinpa mitään hyvää ainakaan... :2funny:

Eikös tuolla autolla hankita lisää lapsia? Onhan toi kai joku eko/soccer mom auto. :)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Slowman - 11.06.2011, 12:41:15
Katsotaan nyt, mitä tästäkin seuraa.

Säästöä  O0
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: sjvirt - 11.06.2011, 13:49:50
Säästöä  O0

Varmasti, ainakin Volvon bensavitoseen verrattuna, kun ajo on 95 %:sti kaupunkiajoa.

Myös korjauskulujen pitäisi olla olemattomat verrattuna Volvoihin. Ei se Prius kaiketi perusteetta ADAC:in luotettavuustilastojen kärjessä vuodesta toiseen ole keikkunut - päinvastoin kuin Volvot..

Myönnän, että Priuksen tekninen edistyksellisyys on suurimpia syitä miksi sellaisen ostin. Todella mielenkiiintoista nähdä, millaisiin kulutuslukemiin sillä tullaan pääsemään.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: simojet - 11.06.2011, 14:14:23
Varmasti, ainakin Volvon bensavitoseen verrattuna, kun ajo on 95 %:sti kaupunkiajoa.

Myös korjauskulujen pitäisi olla olemattomat verrattuna Volvoihin. Ei se Prius kaiketi perusteetta ADAC:in luotettavuustilastojen kärjessä vuodesta toiseen ole keikkunut - päinvastoin kuin Volvot..

Myönnän, että Priuksen tekninen edistyksellisyys on suurimpia syitä miksi sellaisen ostin. Todella mielenkiiintoista nähdä, millaisiin kulutuslukemiin sillä tullaan pääsemään.
Kahden vuoden ajalta keskikulutus 5l taxi käytössä ,toimi aika hyvin pari kertaa joutu viemää trailerilla huoltoon kaasusta jääty joku osa ,ei  ollut minun auto vaan velipojan ,ei moitittavaa kyseisestä autosta oli n 200tkm ajettu kun myyty
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Pikku-Volle - 11.06.2011, 19:47:02
Tuli ostettua kasipätkän rinnalle kakkosauto, kun vaimo halusi automaattia.

Toyota Priuksesta tehtiin kaupat. Ei toki uudesta, mutta satatonnia ajetusta. Katsotaan nyt, mitä tästäkin seuraa.

Priuksesta tulee aina mieleen tämä: http://www.viralthis.com/116/jeff-dunham-blue-prius-comedy.html  ;D
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 22.06.2011, 00:13:48
Mitäs arvon raati suosittelee hintaluokassa n. 1000-3000€ autosta, jonka käyttöikä olisi oltava vähintään 5 vuotta, siihen ei tarvitse mitään ylimääräistä remonttia tehdä huoltojen/tankkausten ohella?

Käytettyjä kaikki ovat tuossa hintaluokassa ja sieltä voi löytyä yksilöitä tai pommeja. Nyt tarkoitus jättää kaikki sähkövammaiset pois.

Eli pieniruokasta käyttistä jos haetaan tossa hintaluokassa, niin onko se joku 90- luvun puolivälin jälkeen tehty corolla? Onko tietoa onko noissa jotain vuosimalleja tai muita mitä kannattaa katsella/kiertää kaukaata?

Tavoitteena löytää syksyyn mennessä em. hintaluokassa oleva auto. Hätä ei ole, vielä. Tietäs vaan millaista sitä alkaa katselemaan ja niitä yksilöitä etsimään.. Plussana toki ilmastoinnit, vakkarit, jne. mutta nämä tuppaa hinnan viemään ylös väkisinkin.


Pääkohdat:
Hinta 1000-3000€
Pieni kulutus
Ei tiettävää sähkövammaisuutta tai muuta vastaavaa
Halvat huollot/osat -> itse voi tehdä (tää olis hyvä)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Vtwin - 22.06.2011, 00:59:18
Mitäs arvon raati suosittelee hintaluokassa n. 1000-3000€ autosta, jonka käyttöikä olisi oltava vähintään 5 vuotta, siihen ei tarvitse mitään ylimääräistä remonttia tehdä huoltojen/tankkausten ohella?

Käytettyjä kaikki ovat tuossa hintaluokassa ja sieltä voi löytyä yksilöitä tai pommeja. Nyt tarkoitus jättää kaikki sähkövammaiset pois.

Eli pieniruokasta käyttistä jos haetaan tossa hintaluokassa, niin onko se joku 90- luvun puolivälin jälkeen tehty corolla? Onko tietoa onko noissa jotain vuosimalleja tai muita mitä kannattaa katsella/kiertää kaukaata?

Tavoitteena löytää syksyyn mennessä em. hintaluokassa oleva auto. Hätä ei ole, vielä. Tietäs vaan millaista sitä alkaa katselemaan ja niitä yksilöitä etsimään.. Plussana toki ilmastoinnit, vakkarit, jne. mutta nämä tuppaa hinnan viemään ylös väkisinkin.


Pääkohdat:
Hinta 1000-3000€
Pieni kulutus
Ei tiettävää sähkövammaisuutta tai muuta vastaavaa
Halvat huollot/osat -> itse voi tehdä (tää olis hyvä)


Porukoilla on kaks 98 vuoden mazda 626:sta. Halpoja hankkia, varma tekniikka, molemmissa koppa kunnossa. Ne on järkeviä autoja meikä läisen mielestä... :D Mutta mä en ajattele auton ostoo niin paljoo järjen kassa että sellasen hankkisin mutta, moneen tilanteeseen juuri oikeita autoja...
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Acke - 22.06.2011, 07:37:47
Mitäs arvon raati suosittelee hintaluokassa n. 1000-3000€ autosta, jonka käyttöikä olisi oltava vähintään 5 vuotta, siihen ei tarvitse mitään ylimääräistä remonttia tehdä huoltojen/tankkausten ohella?

Eli pieniruokasta käyttistä jos haetaan tossa hintaluokassa, niin onko se joku 90- luvun puolivälin jälkeen tehty corolla? Onko tietoa onko noissa jotain vuosimalleja tai muita mitä kannattaa katsella/kiertää kaukaata?
Corolla/Carina/Avensis vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Oma ex, nyt veljen käytössä oleva Carina II ei oo tarvinnu juurikaan muuta kuin uutta peltiä katsastukseen ja bensa tankkiin. Tai jäähdytin oli pakko vaihtaa kesällä viime vuonna, mutta en laske isoksi rempaksi. Tonnin auto jonka käyttöikä olisi viisi vuotta ilman ylimääräisiä remppoja on lähes mahdottomus, sanoisin.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 22.06.2011, 08:59:47
Corolla/Carina/Avensis vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Oma ex, nyt veljen käytössä oleva Carina II ei oo tarvinnu juurikaan muuta kuin uutta peltiä katsastukseen ja bensa tankkiin. Tai jäähdytin oli pakko vaihtaa kesällä viime vuonna, mutta en laske isoksi rempaksi. Tonnin auto jonka käyttöikä olisi viisi vuotta ilman ylimääräisiä remppoja on lähes mahdottomus, sanoisin.

Nojoo.. Toi 5 vuotta oli ehkä vähän liikaa, mutta sanotaan sellanen 3 vuotta. Tollasia '94 -> corollaa / Carina E näkyy olevan ainakin hyvin tarjolla. Anjovista en tajunnutkaan katsoa edes tuohon hintaluokkaan..
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 22.06.2011, 14:34:58
Pääkohdat:
Hinta 1000-3000€
Pieni kulutus
Ei tiettävää sähkövammaisuutta tai muuta vastaavaa
Halvat huollot/osat -> itse voi tehdä (tää olis hyvä)

Paljon ko.autolle tulee kilsoja vuodessa ja monta pitää mahtua kyytiin? Diesel vie vähän mutta ei kannata jos ei aja paljoa. Tai kannattaa jos rekisteröi pakuksi mutta sitten ei mahdu monesti kyytiin kuin 2...

Mutta jos diesel niin hintaluokkaan sopisi Volvoista vaikka S/V70 Diesel. Volvoissa kulutus 6-7l/100km, tekniikkaa luotettavaa vag-laatua. Itse volkkarilta saa tolla max.hinnalla 2000-luvunkin dieseleitä jotka kuluttaa alle 5l/100km eikä oo paljoa sähkövammoja ja osien hinnatkaan ei päätä huimaa. Mersulta vois löytyä 3000e joku alkupään C/E dieseli, ne kuluttaa myös jotain 6-7l/100km välillä ja kulutus osat myöskin halpoja... ja jos löydät 3000e:llä cdi:n niin sitten menee 5-6 litraan.

Siinä ne dieselit sit melkein olikin eli vag tai m-b. Muita en kyllä uskalla suositella. Bensa-autoja löytyykin sitten pilvin pimein. Kannattaa ottaa ottaa etuvetoinen ja japsi jos haluaa että menee pienellä :) Osat on kyllä mun mielestä monesti kohtuu kalliita japseihin kuten pakoputkistot?
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Gazza - 22.06.2011, 16:10:55
Itselläni on juurikin lähdössä vaimon kulkine, vuoden 2000 VW Bora vaihtoon aj. 209 tkm. Maantiellä kulutus 4,5 l/100. Vaihdossa tod. näk. tulossa C70 T5, joten se siitä ylläpitokuluiltaan halvasta kakkosautosta, mutta saapahan samalla itselleni harrastepelin.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: v6omega - 01.07.2011, 10:48:29
Mitäs arvon raati suosittelee hintaluokassa n. 1000-3000€ autosta, jonka käyttöikä olisi oltava vähintään 5 vuotta, siihen ei tarvitse mitään ylimääräistä remonttia tehdä huoltojen/tankkausten ohella?


Siis ikäloppu auto jota ei tarvitse korjata seuraavaan 5 vuoteen? Lisäksi taloudellinen?

No, aika lähelle pääsee B-koppanen Opel Corsa. Tekniikka on yksinkertaista, varaosat halpoja  ja eipä tuollainen paljoa kulutakkaan.
Omalla emännällä oli viime vuoteen asti kulkupelina 93 mallinen 1.4i Corsa ja edullisempia km ei ole tehty millään muulla perheen autolla.

Tästä 135 tkm ajettu 1.0l (vm. 1998)  tykki http://www.nettiauto.com/opel/corsa/4003056
ja hintaakin 1290 €
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/4003001_4003100/opel-corsa-4003056_b_ea93d14eeaa54d95.jpg)


ja tästä vm. 2000 1.2 l Corsa (aj.124 000 km) 2890 €
http://www.nettiauto.com/opel/corsa/3984279
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/3984201_3984300/opel-corsa-3984279_b_6dc6966058db48e4.jpg)


Itse ottaisin näistä vaihtoehdoista tämän (C-koppanen),  vm 2002, ABS, keskulukitus yms 145 tkm ja 2900 €
(http://image.nettiauto.com/extra/carimg/3476801_3476900/opel-corsa-3476820_b_bdc1948ea944be18.jpg)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Ribbe - 01.07.2011, 10:52:03
Jos b-kopan Corsaa miettiin niin saahan niitä myös dieselinä. Kaverilla oli semmoinen, eihän ollu tykki mutta eipä se kuluttanutkaan mitään :)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Henkka863 - 01.07.2011, 11:00:19
Ei kai ooppelia kannata vakavissaan edes miettiä ???
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Ribbe - 01.07.2011, 11:04:03
Ei kai ooppelia kannata vakavissaan edes miettiä ???
Miksi ei?
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 01.07.2011, 11:21:35
Ei kai ooppelia kannata vakavissaan edes miettiä ???
Juu ei tommosta kuolemanloukkua vahingossakaan ellei sitten tarkoituksella koita päästä muijasta ja mukuloista eroon...
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: v6omega - 01.07.2011, 11:46:46
Juu ei tommosta kuolemanloukkua vahingossakaan ellei sitten tarkoituksella koita päästä muijasta ja mukuloista eroon...

2006 (C1-malli)
http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_corsa_2006/261.aspx

2000 (B-malli)
http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_corsa_2000/23.aspx


vrt

Volvo C30 (2009)
http://www.euroncap.com/results/volvo/c30.aspx

Volvo S70 (1998)
http://www.euroncap.com/tests/volvo_s70_1998/54.aspx
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tonskulii - 01.07.2011, 11:51:48
Ei kai ooppelia kannata vakavissaan edes miettiä ???

Niin, mistä syystä ei?

Tommonen sorsahan on erittäin halpa auto ajaa..

Ja toki sullakin on rellu....  ::)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: InlineFour - 01.07.2011, 11:57:14
Tuo 199x-> sorsa on vaan ihan järkyttävä ajaa, pikkuautoksikin, minun mielestä.
On ajettu.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Nercs - 01.07.2011, 12:35:52
Jos autollaa pitää ajaa 5 vuottaa ilman mitään ylimääräisi huolia ainoastaa ne normi huollot sekä bensan laitto tankkiin ja käytössä on se2000€.Haastelinen tehtävä sanosin.Paljon tulee vuodessa kilometrejä onko se 30tkm vain enenmän.Itsellä on ainoastaa kokemusta C3 Citikasta tytär ajanut sillä 2 vuotta eli kilometrejä on takana jotain 50tkm.Käytettynä ostettiin Vehon huoltokirjalla viidessä vuodessa ol hinnassa enään jälelää aika vähän uutenä maksoi jotain 15 ja käytettynä hinta alko 5  ja autollaa ajettu se 97tkm autossa kaikki mitä siihen on voinut ostaa.Sähkövikoja ei ole ollut ja jarrut tosi hyvät sekä menee pienellä mitä matka-ajossa siinä 100 nopeudessa ajotietokone näyttää vähän päälle 4 lukemia.Osat halvat ja ne on helppo itse vaihtaa jos tarvetta.Tai kunnossa olevaa autoaa ei tarvitse korjailla ja kori calvanoitu ei ruostu.Tosi hyvä  on se säätyvä ohjaustehostin sähköien ja menee pieneen tilaa kun siinä on kääntyvät etupyörät.Mutta ajamalla ne helmet löytyy ei näitä juttuja lukemalla ihan oikeasti.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 01.07.2011, 13:46:50
Nojoo, se 5v oli ehkä yläkanttiin heitetty, mutta tarkoitus oli sillä korostaa enemmän sitä että ei "vuoden leimalla" olevaa autoa ole tarkoitus.

Jos sellainen sopivasti huollettu about 1995 ikänen corolla löytyis, niin eikai noissa mitään isompia ole. Kattelee vaan sellasen mikä ei oo umpiruosteessa ja suojaa hyvin. Todennäkösesti tälle autolle tulee max. 10tkm/vuosi kilometrejä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Nercs - 01.07.2011, 16:40:33
Onko sitten sellainen  kulkine kuin yksi/2 henkeä matkustaa sen 10tkm vuodessaa kyseisellä ajoneuvolla.Kannattaa käydä vaikka Sisä-Suomesta ostamassa ettei ihan ruosteista autoa tulee pihaan(etelä riesa).Katselee ja kuulostelee niitä pappojen /mummojen autoja tulee myyntiin silloin tällöin.Vähän ajettu ja säännölisesti huolettu.Tuossa oli yksi hinta 400 ja mittarissa oli 80tkm ja joka vuosi merkkihuolossa huolettu.Auto varustettu uusillaa renkaillaa.Kun se vuosimalli vaikuttaa hintaa ja 90 luvun alun  autot enenpää enään ei maksa
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 01.07.2011, 22:32:40
2000 (B-malli)
http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_corsa_2000/23.aspx

Olis joskus myös hauska nähdä kun noihin "perättömiin" pikku-autoihin törmätään takaapäin... keulakolari on vaan puolitotuus turvallisuudesta. Ja kolmas katonkautta ympäripyöräytys ja neljäntenä hirvikolari testi :)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: v6omega - 01.07.2011, 23:23:19
Olis joskus myös hauska nähdä kun noihin "perättömiin" pikku-autoihin törmätään takaapäin... keulakolari on vaan puolitotuus turvallisuudesta. Ja kolmas katonkautta ympäripyöräytys ja neljäntenä hirvikolari testi :)

Samaten 7-paikkaseen v70:seen....
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Elk - 01.07.2011, 23:44:37
Samaten 7-paikkaseen v70:seen....
Hienosti notkahtaa. Ei se rauta ympärillä paljoo suojaa kun joka konille löytyy kengittäjä. (Ts. FH16 vs. V70)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: sjvirt - 01.07.2011, 23:48:17
Samaten 7-paikkaseen v70:seen....

Tai 440:een tai C30:een..

Noiden lisäpenkillisten farkkujen lopettaminen oli kyllä ehdottoman oikea päätös. Onhan se älyvapaata sijoittaa lapset juuri sille vyöhykkeelle, jonka valmistaja on tarkoittanut kokoonpainuvaksi. Moni suurperhe on vuosikaudet ajanut Volvolla, kun onhan se nii-iiin turvallinen..
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 01.07.2011, 23:48:22
Mitäs tälläsestä (http://www.nettiauto.com/volvo/v40/3893981) sanotte? Hintaluokka ja varusteet passais mulle. Kilsojahan tossa rupee jo olemaan, mutta mitä näillä ajetaan? Kai toikin jonkun aikaa menis? 1.6i riittäis myös tähän hätään.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: sjvirt - 01.07.2011, 23:52:37
Mitäs tälläsestä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=519.0) sanotte? Hintaluokka ja varusteet passais mulle.

Unohda se ahdin, jos halpaa ja varmaa käyttöpeliä ostat. Siinä on yksi turha ja kallis komponentti..

Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 02.07.2011, 00:04:29
Sori, linkki korjattu. meni väärin tossa kun sekoilin.. tällänen siis (http://www.nettiauto.com/volvo/v40/3893981)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 02.07.2011, 08:06:15
Samaten 7-paikkaseen v70:seen....

Kyllä V70 nyt Corsan sentään pesee ja katon kautta pyörähdyksen ja hirven Volvo kestää erittäinkin hyvin verrattuna kilpailijoihinsa :) Eikä siellä tavaratilassa pakko kai ketään kuljettaa ole? Corsassa se ei onnistu vaikka haluisinkin... ja taas päästiin asiaan eli tilaa täytyy kanssa olla kakkos/käyttöautossa ja vetokoukku ilman muuta ;) Kaikenmaailman tavaraa kun täytyy kuitenkin kuskata vähän väliä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Nercs - 02.07.2011, 09:05:35
Sori, linkki korjattu. meni väärin tossa kun sekoilin.. tällänen siis (http://www.nettiauto.com/volvo/v40/3893981)


Tuota 100 tkm pois kilometrejä kun etsit sitä autoa jolla vaan ajetaan ei tarvitse korjailla yhtää.Laitetaan ne ajettut kilometrit tuohon jotka tulee 5 vuodessa ilman korjauskuluja niin mittarissa tällöin lähempänä 380tkm joten unohda neuvoo hän.Etsi vähinten ajettu auto joka sopii rahoihin niin lähdet siitä liikkeelle..Pienillä autoillaa ajetaan vähemmän (5-20km vuodessa)ja niillä isoilla dieseleillä taasen se 100tkm vuodessa
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: sjvirt - 02.07.2011, 09:08:22
Sori, linkki korjattu. meni väärin tossa kun sekoilin.. tällänen siis (http://www.nettiauto.com/volvo/v40/3893981)

Jos kilometrejä ei aivan urakalla tahkota, niin miksi ostaa V40, kun samaan hintaan saa S/V70:kin?
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 02.07.2011, 09:33:05
Jos kilometrejä ei aivan urakalla tahkota, niin miksi ostaa V40, kun samaan hintaan saa S/V70:kin?

Siinä ei enää sitten ole edes eroa nykyiseen. Laitoin omani nyt myyntiin ja kyllä se mahdollisesti tulee hetkeksi sellanen 94-97 ikänen corolla, joka jää kakkosautoksi/emännän kauppakassiksi. Hintaluokka tuolle 2000-3000€. Pitäisi ainakin olla pienempi ylläpitää, vakuutukset, kulutus, jne.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tonskulii - 02.07.2011, 10:23:19
Tosta paria Corollaa katoin, ja kyl mulle tämmönen passais jos pitäis halpa käyttis saada.

Herkkujahan näistä ei oikein löydy, mutta..  ::)

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4089369

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4056677

Naurettavan vähä ajettu, ja mun mielestä nämä on niitä Corollia joita ei aja loppuun ennenkö pellit on puhki..  ::)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 02.07.2011, 10:38:17
Tosta paria Corollaa katoin, ja kyl mulle tämmönen passais jos pitäis halpa käyttis saada.

Herkkujahan näistä ei oikein löydy, mutta..  ::)

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4089369

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4056677

Naurettavan vähä ajettu, ja mun mielestä nämä on niitä Corollia joita ei aja loppuun ennenkö pellit on puhki..  ::)

Muuten olis ihan osuvia, mutta 4 ovisen kyllä tarvii. sen verran vaadin herkkuja että ohjaustehostin ja sähköikkunat on oltava :D Vetokoukku, aluvanteet ja muut sitten plussaa. Keskuslukituskaan(kauko-ohjattava) ei maksa kuin reilun satasen ja menee "harrastuksen" piikkiin. Niin ja kyllä se huoltokirja on hyvä, kertoo se vähän kuitenkin auton historiasta ja millaisella pidolla on ollut. Joko liikkeen pitämänä tai omana.


EDIT: Tossa kun tarkemmin ajattelin, niin kyllä siinä ABS:t on oltava. Ei muuten, mutta kun en oo ainoo joka sillä ajelee..
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: (Miksu) - 02.07.2011, 10:39:23
Jos kilometrejä ei aivan urakalla tahkota, niin miksi ostaa V40, kun samaan hintaan saa S/V70:kin?

Omasta mielestäni ainakin siksi, että noi 2001-> S/V40 sarjan autot on olleet tosi luotettavia ja tuolloin 2001 tulleen alustan muutoksen jäljiltä jopa ihan hyviä ajaa.
Joskaan ei noi S/V70:t myöskään mitään huonoja ole olleet.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tonskulii - 02.07.2011, 13:28:14
Muuten olis ihan osuvia, mutta 4 ovisen kyllä tarvii. sen verran vaadin herkkuja että ohjaustehostin ja sähköikkunat on oltava :D Vetokoukku, aluvanteet ja muut sitten plussaa. Keskuslukituskaan(kauko-ohjattava) ei maksa kuin reilun satasen ja menee "harrastuksen" piikkiin. Niin ja kyllä se huoltokirja on hyvä, kertoo se vähän kuitenkin auton historiasta ja millaisella pidolla on ollut. Joko liikkeen pitämänä tai omana.


EDIT: Tossa kun tarkemmin ajattelin, niin kyllä siinä ABS:t on oltava. Ei muuten, mutta kun en oo ainoo joka sillä ajelee..

Jepjep, tosta vaan katoin pari esimerkkiä..
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Tome- - 02.07.2011, 13:45:37
Näyttäis siltä että Avensikseen kallistuis, eikö ne pitkälti samaa tekniikkaa kuitenkin ole? sellanen 98-99 anjovis näyttäis olevan sopivassa hintaluokassa.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Gazza - 04.07.2011, 23:01:00
Itse ostin eilen kakkosautoksi Volvo C70 vuosimallia 98. Ja ei voi sanoa, kun että mieluummin sitä nykyään tällä kakkosautolla ajaa. 8)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: motocykler - 20.07.2011, 16:53:21
Olen aikeissa vaihtaa kolmos auton johonkin käyttökustannuksiltaan edullisempaan. Eli tommonen pösön pokseri pitäis myydä ja hommata tilalle jotain muuta. Uuden auton kriiteereitä olen miettinyt jonkin verran:

-Merkillä, iällä tai ulkonäöllä ei väliä
-Pitää olla ns. pommin varma
-Mielellään diesel ja alle 10l/100km
-Paikkamäärällä ei väliä, mutta tavaran kuskaus tilaa jonkin verran. Esim haloille.
-Ja ennenkaikkea mahdollisimman halpa, suoraan voidaan rajata yli 3te maksavat pois.

Ehottakaapa jotain.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: EMX - 24.07.2011, 12:26:51
Ekana tulee mieleen Hiace, löytyy jokaisesta hinta- ja kuntoluokasta. Tekniikka kyllä kestää mutta vanhoista tarvitsee lähinnä valita miten ruosteisen ottaa..

Entä nämä "possunkuljetusautot"? Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Peogeot Partner, Toyota Yaris Verso. Pikkuauton tekniikka ja hiukan kuljetustilaa. Hiacen hinnalla löytyy ainakin nuorempi kulkuneuvo.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: T-T - 24.07.2011, 12:38:46
Olen aikeissa vaihtaa kolmos auton johonkin käyttökustannuksiltaan edullisempaan. Eli tommonen pösön pokseri pitäis myydä ja hommata tilalle jotain muuta. Uuden auton kriiteereitä olen miettinyt jonkin verran:

-Merkillä, iällä tai ulkonäöllä ei väliä
-Pitää olla ns. pommin varma
-Mielellään diesel ja alle 10l/100km
-Paikkamäärällä ei väliä, mutta tavaran kuskaus tilaa jonkin verran. Esim haloille.
-Ja ennenkaikkea mahdollisimman halpa, suoraan voidaan rajata yli 3te maksavat pois.

Ehottakaapa jotain.
190 euroa menee budjetista yli (kai tingittävissä tuokin määrä?), eli miten ois vastakatsastettu '98 VW Transporter? (http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4123890)

Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 24.07.2011, 13:10:08
-Merkillä, iällä tai ulkonäöllä ei väliä
-Pitää olla ns. pommin varma
-Mielellään diesel ja alle 10l/100km
-Paikkamäärällä ei väliä, mutta tavaran kuskaus tilaa jonkin verran. Esim haloille.
-Ja ennenkaikkea mahdollisimman halpa, suoraan voidaan rajata yli 3te maksavat pois.

Ehottakaapa jotain.

http://www.nettiauto.com/volvo/740/4138380 (http://www.nettiauto.com/volvo/740/4138380)

Sopii kaikkiin kriteereihin
- Volvo, vanha ja ruma
- Pommin varma
- Diesel ja kulutus ~7l/100km
- 2-paikkanen, tavaraa mahtuu aika hyvin kyytiin
- Mahdollisimman halpa(800e)
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 25.07.2011, 16:38:32
Halpoja on diesel S80 Volvotkin nykysin. Siittä kakkosautoja...

2200e, manneilta. Jonkun verran varmaan laittoa...
http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4044614 (http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4044614)

2622e. Paljon ajettu mut kaikki osat varmaan ainakin kerran vaihdettu? Eikä kai ketään niin tyhmä oo että luulee uuden tolla hintaa/kilsoilla saavansa mut menee varmasti muuteman vuoden kakkosautona...

http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4037308 (http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4037308)

Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: motocykler - 25.07.2011, 18:06:54
Ekana tulee mieleen Hiace, löytyy jokaisesta hinta- ja kuntoluokasta. Tekniikka kyllä kestää mutta vanhoista tarvitsee lähinnä valita miten ruosteisen ottaa..

Entä nämä "possunkuljetusautot"? Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Peogeot Partner, Toyota Yaris Verso. Pikkuauton tekniikka ja hiukan kuljetustilaa. Hiacen hinnalla löytyy ainakin nuorempi kulkuneuvo.

Hiace ois muuten, mutta kantavuuden takia verot suuret ja jos meinaa päästä alle 10l/100km niin saa kyllä tosi nätisti ajella.
Possuautoja olen miettinyt, mutta lähinnä tuo tekniikka on kysymysmerkki. yaris vois olla hyvä, ei tullut itellä mielenkään.

190 euroa menee budjetista yli (kai tingittävissä tuokin määrä?), eli miten ois vastakatsastettu '98 VW Transporter? (http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/4123890)

Transportterissa on sama kuin hiacessa nuiden verojen osalta.
http://www.nettiauto.com/volvo/740/4138380 (http://www.nettiauto.com/volvo/740/4138380)

Sopii kaikkiin kriteereihin
- Volvo, vanha ja ruma
- Pommin varma
- Diesel ja kulutus ~7l/100km
- 2-paikkanen, tavaraa mahtuu aika hyvin kyytiin
- Mahdollisimman halpa(800e)


Tuo ois hyvä, ei ainakaan naapurit tulis kateelliseksi ;) :D Paljon tommosessa "pakussa" on verot?
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: VahuJ - 26.07.2011, 11:42:46
Tuo ois hyvä, ei ainakaan naapurit tulis kateelliseksi ;) :D Paljon tommosessa "pakussa" on verot?
Noin 70 euroa vuodessa...
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Turbo 242 - 28.07.2011, 15:55:27
Ei missään nimessä bensa-koneista autoa eikä Volvoa varsinkaan jos 80km päivässä... dieseli sen noilla kisoilla pitää olla ja vaggilainen tai mersu ;)

Meillä on kakkosautona, joka toimii samalla emännän työmatka-autona, 2.0 4Motion Golf. Matkaa tulee päivässä reilu 60km. Kyllähän sitä bensaan menee rahaa mutta kuinka paljon tiisseli tuossa lopulta säästäis, sitä en ole laskenut.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: motocykler - 07.08.2011, 18:44:47
Olen aikeissa vaihtaa kolmos auton johonkin käyttökustannuksiltaan edullisempaan. Eli tommonen pösön pokseri pitäis myydä ja hommata tilalle jotain muuta.

Tänään tuli sitten kaupat tehtyä "sisäänajetusta" audi a6:sesta. Vielä on ainakin läjässä pysyny vaikka muutama pieni vikakin löytyi.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: D5GT - 17.08.2011, 18:40:23

Possuautoja olen miettinyt, mutta lähinnä tuo tekniikka on kysymysmerkki.


Lähipiirissä on yksi Citikan perunlinko -dieselinä. Olisko kilsoja joku 200tkm? vanha kuin.. Oliko viime vai edellisenä vuonna ensimmäinen vika -joku 50e kuluvaosa.. Niin Pa-suodatin piti vaihtaa, kun ei meinannut kesänaftalla lähteä käyntiin.

Mikään kaunistus tai ajo-ominaisuuksien riemuvoitto toi ei ole, mut halpaa kyytiä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: o_j - 17.08.2011, 19:57:29
Lähipiirissä on yksi Citikan perunlinko -dieselinä. Olisko kilsoja joku 200tkm? vanha kuin.. Oliko viime vai edellisenä vuonna ensimmäinen vika -joku 50e kuluvaosa.. Niin Pa-suodatin piti vaihtaa, kun ei meinannut kesänaftalla lähteä käyntiin.

Mikään kaunistus tai ajo-ominaisuuksien riemuvoitto toi ei ole, mut halpaa kyytiä.

Eikö sitikat ja pösöt yleensäkkin (vanhat) kuulu siihen luokkaan, että säkällä tai taidolla voi löytää hinta-käyttöarvo-suhteeltaan loistavan auton. Ainakin mulla on yksi tuttu joka ostaa halvalla toisen sitikan kun edelliseen tulee jokin vika, ja ainakin väittää pääsevänsä halvalla mukavasti. ;D Auton vaihtoväli kyseisellä henkilöllä kuitenkin pari vuotta ja hinnat pyörivät tonnin kieppeillä.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: Slowman - 17.08.2011, 22:31:09
Eikö sitikat ja pösöt yleensäkkin (vanhat) kuulu siihen luokkaan, että säkällä tai taidolla voi löytää hinta-käyttöarvo-suhteeltaan loistavan auton. Ainakin mulla on yksi tuttu joka ostaa halvalla toisen sitikan kun edelliseen tulee jokin vika, ja ainakin väittää pääsevänsä halvalla mukavasti. ;D Auton vaihtoväli kyseisellä henkilöllä kuitenkin pari vuotta ja hinnat pyörivät tonnin kieppeillä.

Tuota edellämainittua on nyt lähdetty kokeilemaan menneestä keväästä alkaen, saas nähdä mitä tuleman pitää. Kyseessä melko "vähän" ajettu td sitruuna, ei tästä näissä piireissä  mitään viisaan miehen papereita saa, mutta ei niitä ole saanut muualtakaan  :D
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: motocykler - 18.08.2011, 07:15:11
Lähipiirissä on yksi Citikan perunlinko -dieselinä. Olisko kilsoja joku 200tkm? vanha kuin.. Oliko viime vai edellisenä vuonna ensimmäinen vika -joku 50e kuluvaosa.. Niin Pa-suodatin piti vaihtaa, kun ei meinannut kesänaftalla lähteä käyntiin.

Mikään kaunistus tai ajo-ominaisuuksien riemuvoitto toi ei ole, mut halpaa kyytiä.

Oikeastaan kävin katsomassa yhtä perslinkoa. 1.9D -99 jolla oli ajettu 450tkm jäi ostamatta kun takarenkaat oli näin /__\
Ihan ok oli ajaa, tehoja ois saanu olla enempi mutta tosi ketterän oloinen oli.
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: walker - 18.08.2011, 08:45:53
Ajelin viimekesän 405 farkku dieselillä ja oli kiva auto,talven tullen tosin hyytyi ja ei enää saatu kunnolla futaamaan,siihenkin olis varmaan syssyllä kunnon huollolla ja linjastojen uusimisella saanu hyvän avun,suosittelen  :hello:
Otsikko: Vs: Mikä kakkosautoksi? (Volvo) (Tai yleisesti kakkosautoista)
Kirjoitti: D5GT - 18.08.2011, 09:30:07
Oikeastaan kävin katsomassa yhtä perslinkoa. 1.9D -99 jolla oli ajettu 450tkm jäi ostamatta kun takarenkaat oli näin /__\
Ihan ok oli ajaa, tehoja ois saanu olla enempi mutta tosi ketterän oloinen oli.

En ole ihan varma pitäiskö kaverille joka rullaa tollasella 450 000km antaa mitalli urhoollisuudesta vai ohjata hoitoon. Oikeasti, ei mikään Hiace sen parempi ole ja kulut varmasti pienemmät.