Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: lurjuus89- - 09.07.2013, 11:29:54
-
juu elikkäs tyhjäkäynti ongelmaa autossa. putsasin kaasuläpän+tyhjäkäyntimootorin niin tyhjäkäynti on nyt noin 1100rpm ja itse vika jonka takia rupesin putsaamaan ei hävinnyt eli tyhjäkäynnillä `putputtaa`niin että kierrosmittarissa sitä ei nää mutta kuulee ja tuntee kun auto tärisee eli se on niin pientä. mutta todella v*ttumaista vaikuttaako lie kun putki vuotaa pakosarjan jälkeisestä liitoksesta ? onko muut vaihtaneet tätä ensimmäisen liitoksen tiivistettä ? todella peestä saada kohilleen että oisko jollain vinkkejä siihen ? 3 tiivistettä jo koittanut ja aina jää vuotamaan. tässä on siis yhellä putkella tuo kohta ja sellainen iso kartiotiiviste. ja auto oli v40 1,8 ja vuosimallia 98. ei tunnu tulevan vastauksia x40 foorumilla niin kokeilempa täältä.
-
Taitaa olla niin "vähän" näitä 1,8 koneellisia ettei kukaan oikein osaa neuvoa... mutta sanoisin että putpus ja tyhjäkäynti johtuu juurikin tuosta vuotavasta liitoksesta.
Vie suoraa pajalle niin ei tarvitse itse vaihdella jos ei onnistu :)
-
Katso myös tyhjäkäyntimoottorin tuntumassa olevat alipaine letkut onko ok. Itselläni vikä löytyi haljenneesta alipaineletkusta ???
-
Pitääpä tuota letkua tutkia. Tuo tyhjäkäynti oli samanlainen jo ennen kuin putki alkoi vuotamaan.
-
Osaisko joku sanoa halpaa hyvää pajaa oulussa jossa vaihtasivat tuon tiivisteen?
-
juu elikkäs tyhjäkäynti ongelmaa autossa. putsasin kaasuläpän+tyhjäkäyntimootorin niin tyhjäkäynti on nyt noin 1100rpm ja itse vika jonka takia rupesin putsaamaan ei hävinnyt eli tyhjäkäynnillä `putputtaa`niin että kierrosmittarissa sitä ei nää mutta kuulee ja tuntee kun auto tärisee eli se on niin pientä. mutta todella v*ttumaista vaikuttaako lie kun putki vuotaa pakosarjan jälkeisestä liitoksesta ? onko muut vaihtaneet tätä ensimmäisen liitoksen tiivistettä ? todella peestä saada kohilleen että oisko jollain vinkkejä siihen ? 3 tiivistettä jo koittanut ja aina jää vuotamaan. tässä on siis yhellä putkella tuo kohta ja sellainen iso kartiotiiviste. ja auto oli v40 1,8 ja vuosimallia 98. ei tunnu tulevan vastauksia x40 foorumilla niin kokeilempa täältä.
kartiotiiviste ei pidä jos putki on volvon oma ja tiivisteet on olleet tarvikkeita. Niissä on koko eroa n1,5mm.
-
kartiotiiviste ei pidä jos putki on volvon oma ja tiivisteet on olleet tarvikkeita. Niissä on koko eroa n1,5mm.
jaaha kiitosksia tästä! täytynee alkuperästä tiivistettä alkaa metästämään. putki on alkuperäinen putki mutta tiivisteet mitä oon koittanu on ollu motonetistä ja tarviketorilta. molemmat taisi olla merkiltään joku boll... jotain. mistäs tuon alkuperäisen tiivisteen saapi oulussa ? juuri muuttanut tänne niin ei tietoa.
-
Wetteriltä
http://wetteri.fi/toimipaikat/oulu/
-
Wetteriltä
http://wetteri.fi/toimipaikat/oulu/
joo juuri soitin ja tilasin tiivisteen. aika kova hinta ero :D tarvike 7e alkuperänen 60e tingittynä 56e :D
-
taitaa jäähä tuo tiiviste kauppaan tuolla hinnalla. osaisko joku sanoa kun ajattelin hommata ihan tavalliset laipat ja hitsata tuon vanhan höpöhöpö liitoksen tilalle niin kun tuosta putkesta tulee sen jälkeen *tönkkö* putk eli ei jousta mistään niin kannattasko siihen vielä joku joustopätkä laittaa alkuun ? kiitoksia etukäteen.