Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: manu200 - 10.07.2013, 19:49:38
-
Tämmönen ongelma on ollut että etuiskareiden yläpään laakereiden kumit ei kestä vulkanisointi repeää irti. Luulin sen johtuvan siitä että autossa oli bilsteinin alusta ja joudun ajamaan hiekkatietä päivittäin , mutta ongelma ei poistunut vaikka vaihdoin koko alustan sachs vakio alustaan.Kumit ja laakerit tuli uusittua jousien ja iskareiden vaihdossa. Taas repesi toissa päivänä se kumi vaikka on säälitty autoa ja hiekkatiekin on ollut kunnossa. Taitaa kohta minun Volvoilu loppua.
Onko jollain ollut samaa ongelmaa , jos on niin miten korjattu?
-
Ja autona mk2 v70 2,5 tdi vm 2000
-
Onko se iso prikka, mihin pohjauskumi kiinnittyy, ehjä ja suora? Se toimii ikäänkuin topparina, jotta kumisen jousilautasen holkin vulkanointiin ei tule liikaa rasitusta.
-
Myynnissä olevilla osillahan on laatueroja, halvimmat kestää vähänaikaa vielä asennuksen jälkeen, paremmat sitten vähän kauemminkin, eli joitain vuosia tai ehkä 100-150tkm
-
Tuleeko sen kumin alapuolelle prikka iskarin varteen? Jos tulee se puuttuu minulta, otin nimittäin mutterit yms rojut vanhoista iskareista mitä ei sattunut tulemaan uusien mukana. Motonetin kumeja (swedish original parts) ja korjaamon kautta on myös tilattu kumeja mikään ei kestä, on tosin ongelmat vähentynyt bilsteineistä luovuttua.
-
Olisiko kenelläkään kuvaa tolpan rakenteesta? Siitä olisi kysyjälle apua.
-
Tuossa keskustelua ja kuvia, jos tuosta on apua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1917.750
Hups, vetää väärästä päästä..
Ei mulla muuta :facepalm: :facepalm:
-
Tuossa keskustelua ja kuvia, jos tuosta on apua:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1917.750
Erilainen malli.
Tuossa on Ykköskoppasen pherssonista kuvaa. Edes hieman enemmän sinnepäin.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/etu-1.jpg)
Mutta aloittajalle vinkiks. Volvolta käyt ostaan XC90:pin yläpäänkumit. Maksaa enemmän mutta ovat myös tukevammat.
-
Juu, eli tuo osa numero 13. Jos se on vääntynyt, tai ruostunut, niin iskarin varsi on pelkästään sen kumin varassa, eikä se prikka rajoita lainkaan kumin liikettä. Vastaava prikka on myös yläpuolella ja se on se, joka näkyy konehuoneen puolella.
-
Taitaa puuttua koko prikka (13) , olin katsovinani kuvasta että se on pohjaanlyönti kumi. Saako näitä osia volvolta? Minulla iskarin pää tulee suoraan kumiin.
-
mulla oli samaa vikaa, mut vaihdoin BC.een alustan, niin sai heittää KAIKKI alkuperäiset paskat pihalle... ...tarvikkeet ei kestö kuin hullun kuukauden mut ei nuo alkuperäisetkään siellä liian varmoja ollu, niin se oli sitä myöten selvä...