Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: JES - 11.07.2013, 23:33:19
-
Allekirjoittanut on nyt lähellä siirtymistä Volvon leiriin. Ykkösvaihtoehtona on ollut jo jonkin aikaa V50 2.0D R-Design vuodelta 09. Kilsoja mittarissa on n 85000km. Nyt toiseksi vaihtoehdoksi on noussut V70 2.0D Kinetic vm 08. Seiskakymppisellä on ajettu 118000km. Autot ovat suunnilleen saman hintaisia ja manuaalilootalla.
Näistä olisi muutama kysymys. Tiloiltaan V50 riittäisi, mutta toki isompi on usein parempi, lisäksi mietin, että saanko tuolla R-Designillä muuta, kuin hyvää mieltä, nahkaverhoilun ja spoilerin muodossa? Kuinka paljon tuo reilu 30kKm enemmän tuossa V70 vaikuttaa tuleviin kilometreihin? Onko "loppupään" V50 luotettavampi, kuin "alkupään" V70? Onko käyttökustannuksissa isoja eroja ymsyms.
Vaikeita päätöksiä.. Mitä mieltä kanssaforumistit ovat, kummalla kannattaisi mennä?
-
R-design vastaa muistaakseni momemtumia joten varusteet on paremmat, v50 on mm. loistavat xenonit.
-
V50:sen ottaisin jos ei V70:sen tiloille ole tarvetta.
R-design vastaa muistaakseni momemtumia joten varusteet on paremmat, v50 on mm. loistavat xenonit.
Näi o!
http://i92.photobucket.com/albums/l3/v130882/S40%20hinnasto%202009/IMG_0006.jpg
Tietty voihan tuohon ottaa vielä vaikka mitä varusteita lisää yksittäin. ;)
-
Itsekin pidän jollain tasolla tuota V50 "järjevämpänä" ratkaisuna (uudempi, pienemmät kilsat, paremmat varusteet). Toisaalta autoa olisi tarkoitus pitää hieman kauemmin (3-5v), niin pelottaa, että tuo tilakysymys nousee jossain vaiheessa kummittelemaan. Toinen asia on, että kumpi säilyttää arvonsa paremmin vaikka neljän vuoden päästä.
-
Jos sinä 3-5 vuoden aikana on tarkoitus esim. Lastenrattaita alkaa kuskaamana, niin silloin V70 on näistä ainut järkevä vaihtoehto. Ulkonäöllisesti noi Kineticin mustat helmat ei kyllä ainakaan itseäni miellytä. Jos näillä em. Jutuilla ei ole merkitystä, niin perusteelliseen koeajojen jälkeen valitsisin kumpi miellyttää enemmän.
Niin ja kyllähän se taitaa olla niin, että isommat Volvot säilyttää vuosien kuluessa paremmin arvonsa.
-
Arvonalenemis kysymykseen sen verran , että tuollaista V70:stä jossa varustelu on mallia erittäin perus ja moottorina pienin saatavissa oleva , niin sen myynti saattaa olla hastavampaa 3-5 vuoden kuluttua kuin tuon mainitsemasi V50:n.
-
Noista V 70 lähtisi mukaan.
-
omat kokemukset molemmista autoista on ihan hyvät..
v50 on hieman ehkä kovempi kyyti ym penkit ei oikeen omaan mieleen ollut kovin mieluisat mutta muuten on hyvä auto ja vielä r-design malli tekee siitä hienon.
sitten taas tuolla kyseisellä v70 2.0D ja vielä sama vuosimalli tuli ajeltua muutama tuhat kilometri ja olihan se nahkajakkaroilla. sitä voisin lämpimästi suositella.
on erittäin hyvä ajaa,moottori hyvä vaikkei volvon oma olekkaan(sama on v50) vaihteisto toimii hyvin ym ei siitä silloin mitään moitittavaa löytynyt.
yli 500km matkat sujuivat mukavasti hyvissä penkeissä istuen ja tuntu kuin olisi voinut ajaa toiset 500km siihen päälle.
itse jos noista pitäisi valita niin kyllä valinta kallistuisi v70 puolelle tilojensa ym hyvien puoliensa takia. :)
tässä omat kokemukset..
-
Niin ja kyllähän se taitaa olla niin, että isommat Volvot säilyttää vuosien kuluessa paremmin arvonsa.
Alkutietojen perusteella 70:n hinta on ainakin tähän asti sukeltanut melkoisesti. Eikö noilla nyt pari kymppiä ole ollut hintaeroa uutena? Voi toki ajatella että suurin pudotus on jo tapahtunut.
70 on aika iso klohno, mutta jos matkaa ajaa paljon niin ehkä paree. Kaupunkiajoon mieluummin 50 mun miälestä.
-
Juu,jos nämä on vaihtoehdot ja ei tilantarve ole suuri niin kallistuisin itse V50 puoleen. Auton valinta aina makuasia mistä ite tykkää ja millä varustelutasolla haluaa.
-
Kiitos mielipiteistä! Maanataina edetään tämän asian kanssa. Nyt tietenkin törmäsin myös samassa hintaluokassa olevaan Saabin 9-3 1.9 TTiD Sport Combiin. Vuosimalli 11 ja kilsoja n. 50000km.. Nää Saabit taitaapi olla sitten oma juttunsa. Sisätilat ovat ihan tyylikkäät, mutta vähän vanhanaikaiset. Moottori vaikuttaa aika maukkaalta, mutta pitäisi käydä koeajamassa moinen. Ehkä kuitenki pysyttelen vielä olemassa olevissa automerkeissä :)
-
Xenoneista ei kannata tinkiä ja R-Design paketilla auto tulee erittäin edustavan näköiseksi. Toisaalta V70:ssä saat ajettavuudeltaan sekä tiloiltaan huomattavasti enemmän vastinetta rahoille, joten vastaus on että etsi paremmin varusteltu V70. ;) Kyllä tuolla 2.0D koneellakin pärjää ja saahan siihen hiukan lisää puhtia niin halutessa.
Saabin (hiukan harvinaisempien) varaosien kanssa saattaa tulla jänniä tilanteita nyt kun merkki on kuollut. Tiedä sitten miten paljon Vectran osia sinne saa mahtumaan. Arvonalenema Saabilla ainakin on kysymysmerkki.
-
Saabin (hiukan harvinaisempien) varaosien kanssa saattaa tulla jänniä tilanteita nyt kun merkki on kuollut. Tiedä sitten miten paljon Vectran osia sinne saa mahtumaan. Arvonalenema Saabilla ainakin on kysymysmerkki.
Saabin varaosien kanssa ei kyllä tule mitään ongelmaa ja tietääkseni Saab Auto Parts (vaimikälie) suoltaa jatkuvasti uusia varaosia maailmaan. Saabista vielä sen verran, että mallin ikä näkyy sisustan lisäksi myös melko kovana sisämeluna ja vetelynä urissa.
Eli hommaa väh. momentumilla oleva V70! :)
-
Tämäkin saaga sai päätöksensä!
Muutaman käänteen kautta talliin ilmestyi punainen S40 2.0D Momentum aut. Vm 09 ja kilsoja 111tkm.
Moottorin ja vaihteiston yhdistelmä vei voiton isommasta kontista. Muutaman päivän ihmettelyn jälkeen alkavat myös silmät tottumaan tuohon väriin ja varsinkin perän muotoon. Pienihän tuo on, mutta eiköhän tuolla pärjätä jonkun aikaa.
Kiitos kaikille mielipiteensä jakaneille!
-
Muutaman käänteen kautta talliin ilmestyi punainen S40 2.0D Momentum aut. Vm 09 ja kilsoja 111tkm.
Moottorin ja vaihteiston yhdistelmä vei voiton isommasta kontista.
Onnea! O0
Powershift tuon moottorin kanssa on hyvä yhdistelmä. Itsekkin ajoin tuolla kokoonpanolla reilun pari vuotta... :)
-
Onnea! O0
Powershift tuon moottorin kanssa on hyvä yhdistelmä. Itsekkin ajoin tuolla kokoonpanolla reilun pari vuotta... :)
Hieman jo offtopicina, mutta löytyykö tuo powershift näinkin "vanhasta" versiosta?
-
Hieman jo offtopicina, mutta löytyykö tuo powershift näinkin "vanhasta" versiosta?
Viimeisistä sitä ei löydy, kun 2.0D malli vaihtui D3 malliin. Mutta nelisylinterisissä dieseleissä aina automaatti on powershift.
-
Hieman jo offtopicina, mutta löytyykö tuo powershift näinkin "vanhasta" versiosta?
Ribbe jo vastasikin... :)