Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hevonen - 12.07.2013, 12:47:48
-
Tällainen emännän autossa vaihteeksi. Just kun sai tukivarren ja etujarrut uusiksi niin se menee sytyttämään vikavalon ja halpislukijani kertoi koodin olevan tuo 0422, eli katti ei putsaa tarpeeksi, ei muita koodeja.
Pyyhin koodin pois ja valo ei nyt pala mutta kai se kohta tulee uudestaan. Just leimasin tuon ja oli kierroksilla tosi täpärällä päästöt eli vika on todellinen.
Ajettu ihan kohta 400 000km eikä konetta ole avattu. Ei syö öljyä, ilmansuodatin melko uusi.
Kulutusmittarin mukaan menee moottorijarrutuksessa nollakulutukseen eikä kulutuskaan ole noussut.
Onkos volvokuskeilla kokemuksia tuosta?
Imuvuotoja ei ole, putsasin massamittarin varmuudeksi, saattaahan sekin mennä uusiksi. Autossa on n. 5 vuotta vanha tarvike-etuputki+katti. Olisko vaan huonolaatuinen katti?
Voihan takimmainen lambdakin lukea väärin.
Putki ei vuoda.
Meneekö tää nyt osien summittaiseen vaihtoon, katti, massamittari, lambda..?
Ehdotuksia/kokemuksia?
:)
-
Jos päästöt oli täpärällä ja kulutus jne. ei ole muuttunut niin minusta se katti ei silloin pelaa täysillä. Jos takempi lambda puijais, ei se ehkä näkyis niissä päästöissä.?
Koputtele jollain(lekalla ;D ) sitä kattia onko lelut irti.
-
Juu, totta puhut tuosta lambdahommasta. Katti täytyy olla sökö tai massamittari loppu.
Putsasin sen mittarin, pittää ottaa vielä päästöt tolla koneella ja jos on korkeet, lainata vaikka imm jostain ennen katin vaihtoa.
Tai ei tolla niin kiirekään ole kun just siihen leiman hain... :)
Oliko tän mallin immuun mitään mittausarvoja olemassa?