Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rooppis93 - 12.07.2013, 13:04:15
-
juu elikkä eilenä ku ajelin niin ihan normaaalisti nousee ahtopaineet mutta tänään ku kävin ajelulla niin näyttäs 4bar alipainetta? O_O elikkäs oisko tuo turbo ny paskana kun muutenki on aika väljä ja ei jaksa enää ahtaa 1.3enempää?
-
Tai sulla on mittari särki? ::) Tuntuko persdynossa muutoksia?
-
juu eise mihkään liiku ja ei kytkin luista täysvedossa niin sanoisin että -50hp ja -200nm >:(
-
Voi olla myös hukkaportin kellon tanko hypännyt irti, jos lukitus-sokka on tippunut tai lahonnut...
tosin jos kyseessä tuo 740 td niin eipä sillä vakioahtimella kannata ainakaan yli 1.3 bar ahtaakaan...saa vain moottorin p*skaksi :P
kyllä tuo 4bar alipaine dieselissä tarkoittaa, että ahtomittari on silloin rikki kun ei näissä alipainetta ole
-
kyllä tuo 4bar alipaine dieselissä tarkoittaa, että ahtomittari on silloin rikki kun ei näissä alipainetta ole
Tuotas.... 4 baaria alipainetta? :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Tällä hetkellä täällä kouvostoliitossa on 1,0136 baaria absoluuttista painetta, joten tuon verran sitä voi vähentää ja tulos on täydellinen tyhjiö! :juhau:
Jos painemittarista tuollainen luku löytyy ahtomittarista, niin ihmettelen kovasti sitä! :buck2:
-
juu elikkä eilenä ku ajelin niin ihan normaaalisti nousee ahtopaineet mutta tänään ku kävin ajelulla niin näyttäs 4bar alipainetta? O_O elikkäs oisko tuo turbo ny paskana kun muutenki on aika väljä ja ei jaksa enää ahtaa 1.3enempää?
Tuotas.... 4 baaria alipainetta? :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Tällä hetkellä täällä kouvostoliitossa on 1,0136 baaria absoluuttista painetta, joten tuon verran sitä voi vähentää ja tulos on täydellinen tyhjiö! :juhau:
Jos painemittarista tuollainen luku löytyy ahtomittarista, niin ihmettelen kovasti sitä! :buck2:
niinhän tuolla lukee ::)
-
Jos dieselin imusarjassa on alipainetta, niin kannattaa tarkastaa ettei ilmanputsariin ole joutunut esim. lepakko.
-
niinhän tuolla lukee ::)
Niin lukee!!! :o
Tämä on vähän sama juttu kuin erään hakukoneen haminan palvelinkeskuksessa eräät legendaariset kahden baarin alipainesuojaventtiilit, jottei merivesipumpun imun tukkeutuessa hajoa mitään! :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Jos dieselin imusarjassa on alipainetta, niin kannattaa tarkastaa ettei ilmanputsariin ole joutunut esim. lepakko.
Tms. vieras esineitä, kuten anoppi! :2funny: :2funny:
-
ota kuva mittarista mikä näyttää 4 bar alipainetta ?
tää on trolli topic
-
Oisko jäänyt 0. edestä pois? :)
Tosiaan -1 bar on kokolailla absoluuttinen tyhjiö. Näytti mullakin yksi autogauge joutokäynnillä -1 bar. 8)
Heivasin sen aikas äkkiä mäkeen, oli löystynyt ja näytti ahtojakin liikaa...
-
juu mun moka pahoittelen siis 0.4 bar!! xD ja tosiaan oli putki painunu kasaan imusarjan edestä kun otti konepeltiin kiinni ja siitä johtuen tuo alipaine mutta onkhelma on nyt korjattu 8) ja tosiaan on vakio puhallin tuolla jos tuo leviää ni si se leviää ei nuo uudet koneet hirveitä maksa :)
-
nyt on hehkut vaihettu mutta nokileka newbienä kysyn että miltäs nuitten hehkujen kuuluisi näyttää? siis käytettyjen irroiten vanhat ja olivat ihan noen peitossa melkein 1mm kerros
-
Nokisethan niiden kuuluu ollakin koska eihän niitä hehkuja käytetä kuin startatessa. Onhan dieseleiden pakoputkistotkin ja turbotkin yleensä paljon karstaisempia ja nokisempia, kuin bensiinimoottoreissa.
-
eipä ollu uusista hehkuista paskankaa hyötyä yhtä huonosti starttaa kun kylmä kone >:( no seuraavaks mittaileen tuleeko hehkuille virtaa :-\
-
Pumpun ennakko kannattaa kans tarkastaa ja ettei ole pumpun hihna löysällä.
-
hihnat on varmasti kunnossa kun kaikki tarkistelin muutama päivä sitte. no eikun huomenna ostaan mittari että pääsee tarkisteleen samalla varmaan säätää se tuohon 0,95 mitä on suositeltu