Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: exclusive - 13.07.2013, 12:23:02
-
Elikkä äsken tuli pihaan tollanen 850 2.0 t5 manuaali ja kävi mielessä että voisi vaihtaa siittä moottorin tuohon emännän automaattiin.
Mitäs kaikkea tuossa joutuu vaihtamaan? Ainakin vauhtipyörä, pakoputki, ecu+johtosarja ja tietysti moottori apulaitteineen.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita
-
Niinno, ei kai niitä apulaitteita tarvii vaihtaa? Startti, laturi, ohjaustehostimenpumppu.
Öljynjäähylle on reitti alkup. autom. turbossa. Turboautomaatin jäähytin tai oma kenno moottoriöljynjäähyksi.
Vähäpäästöisen turbotus ei kai ihmeitä vaadi jos autoon tuleva moottorikin on vähäpäästöisestä.
Ps. Tietenkin taas typerä kysymys, mikset aja sillä manuaalilla, paremmin se liikahtaa kuin siinä toisessa autossa automaatin kanssa.
-
Ps. Tietenkin taas typerä kysymys, mikset aja sillä manuaalilla, paremmin se liikahtaa kuin siinä toisessa autossa automaatin kanssa.
moottori ois emännän autoon tulossa ja hän haluaa automaatilla ajella, mutta nykyinen 20 venttiilinenei kuulemma kiihdy tarpeeksi :)
Elikkä periaatteessa ei tartte hommata kun turboautomaatin syyläri ja loput saan tosta T5:sta?