Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Britomaris - 14.07.2013, 20:58:58
-
Moi, vm,93 850 20v keittää noin 10km ajon jälkeen ja lämpömittari näyttää puoltaväliä että pitäis olla ok mut korkin välistä puskee vedet pihalle.
niiin ja flekti ei lähde pyörimään?!
-
Kansipahvi paskana. :'(
Jos se matka-ajossa tuon tekee, ei flekti lähdekään pyörimään koska lämpö ei nouse.
Se ei varmaankaan keitä vaan sinne järjestelmään tulee liikaa painetta sylintereistä koska kansipahvi vuotaa ja se liika paine tulee nesteen kanssa painekorkista ulos.
Käytä autoa paisuntasäiliön korkki irrallaan ja katso tuleeko sinne kuplia.
Jos tulee, kansijumppa edessä...
-
juuu... ei se varsinaisesti keitä ajossa vaan kun pysähdyn vaikka huoltoasemaalle tai liikennevaloihin minuutiksi, lämpömittari näyttää silloin ripaus yli puolenvälin. kun kokeilin laittaa flektin manualisesti "viritys", niin lämpömittari näytti pikkuisen alle puolenvälin eikä auto keitä. tehot on autossa tallella ja muuten toimii hyvin.
ps, tarkistan huomenna sen kansipahvi/ paisunta kuplinta jutun. kiitos vinkistä
voiko lämpötila-anturi lähettää vääriä arvoja mittarille ja flektille???
-
Tarkista korkin ehjyys(korkki ei saa kolista ravistaessa vaan oltava hiljainen) ja korkin tiivisteen ehjyys, meillä kilpurissa tuli lämmetessä vettä pihalle kun tiiviste korkista oli rikki.
-
voiko lämpötila-anturi lähettää vääriä arvoja mittarille ja flektille???
Voi. Sama anturi antaa tiedon mittarille ja eculle(flektin ohjaus).
-
Tarkista korkin ehjyys(korkki ei saa kolista ravistaessa vaan oltava hiljainen) ja korkin tiivisteen ehjyys, meillä kilpurissa tuli lämmetessä vettä pihalle kun tiiviste korkista oli rikki.
Korkki on halki neljästä kohtaa jokaisesta sivusta niinkuin korkkia olisi joskun kiristetty liikaa, paine purkautuu juuri niistä rakosista. paikkasin halkeemat niin sen jälkeen paine purkautui korkin alta, toki en uskaltanut pistää sisä super piukalle.
-
Voi. Sama anturi antaa tiedon mittarille ja eculle(flektin ohjaus).
mistä anturia pitäis lähtee etsimään ja onko teillä antaa siitä jotain oomi arvoja tai jotain?!?!?
-
Ei oo ohmeja antaa tähän hätään mutta anturi on termostaattikotelossa siinä ohjaustehostimen pumpun säiliön vieressä...
(http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ6Sf4um_mX4jSnC24Ae5cmiLXScdUvKbJvxeDu1nKlfQTfi5QSrw)
Mielikuvitusta saa käyttää irroitustyökaluun... :)
-
Korkki on halki neljästä kohtaa jokaisesta sivusta niinkuin korkkia olisi joskun kiristetty liikaa, paine purkautuu juuri niistä rakosista. paikkasin halkeemat niin sen jälkeen paine purkautui korkin alta, toki en uskaltanut pistää sisä super piukalle.
Hae uus korkki Volvolta, hintaa sillä joku 20e ja hyllytavaraa, sitten tuo lämpöanturin tarkistus. Pitäs viat korjaantua näillä-
-
Ei pyörinyt meikäläisellä flekti. Tilasin lämpötilaanturan motonetistä tais maksaa parikymppiä. Helppo vaihtaa ei tartte ottaa edes termarikoteloa auki vaan sopii vaihtaan letku ja kansi paikallaan.5 minuutin homma ja flekti pyörii..Kiintarin kärjellä saa aukaistua ja kiinnitettyä..Saat testattua anturin kun nappaat liittimen irti niin flektin pitäis alkaa pyöriä jos anturi rikki.
-
anturi vaihdettu ja tarkistin samalla termarin. Auto keittää edelleen, mittasin veden lämpötilan joka oli 100 astetta, mittaristo näytti puoltaväliä. flekti ei pyörinyt.
mitäs sit pitäis tehdä, voisko vesipumppu olla rikki että vesi ei kierrä?
-
anturi vaihdettu ja tarkistin samalla termarin. Auto keittää edelleen, mittasin veden lämpötilan joka oli 100 astetta, mittaristo näytti puoltaväliä. flekti ei pyörinyt.
mitäs sit pitäis tehdä, voisko vesipumppu olla rikki että vesi ei kierrä?
JOKO OLET SEN PAISARIN KORKIN VAIHTANUT EHJÄÄN?
Ei tullu tohon vieläkään selkoa.
Vesi ei kiehu jäähdytysjärjestelmässä 100asteessa jos paisarin korkki on ehjä.
-
Moro, halusin vain vastata että ongelmat loppui paisarin korkin vaihtamisen jälkeen.
Kiitos kaikille yhteistyöstä ;)